2009-12-10, 18:19
Medlem
Milfbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Jag vill inte förlänga min bindningstid på det sättet, vill bara lägga till avbetalningen telefonen till det abonnemanget jag har nu. så att jag betalar dom samtidigt.

Ah det var något nytt, har inte hört någon gång att man kan göra så. Varje bindningstid är en form av avbetalning på den speciella telefonen du köper vid det tillfället. Men du kan ju alltid höra dig för någonstans då den har släppts.
Citera
2009-12-10, 18:24
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Den gick till en början att ladda därigenom, men inte längre... Fan va skoj, väntat 3 månader för 3 timmars skoj.

Haha, exakt vad gjorde du? Min fungerar som ny.(den är ju ny )
Citera
2009-12-10, 18:27
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Haha, exakt vad gjorde du? Min fungerar som ny.(den är ju ny )

Kopplade i den bara, dock blev laddarens sladd snurrad lite runt en lampas sladd, men det kan väl inte göra något, eller ni elkunniga där ute? Den funkade som sagt bara några sekunder och nu är den helt död.
Citera
2009-12-10, 18:34
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Kopplade i den bara, dock blev laddarens sladd snurrad lite runt en lampas sladd, men det kan väl inte göra något, eller ni elkunniga där ute? Den funkade som sagt bara några sekunder och nu är den helt död.

Ska inte göra något då sladdarna är isolerade, så fungerar det inte att ladda med varken vanliga laddaren eller usb - dator sladden?
Citera
2009-12-10, 18:39
Medlem
Citat:

Om du läser instruktionsboken ser du att de kan ta en rejäl innan telefonen reagerar om du kört batteriet helt tomt.
Citera
2009-12-10, 18:46
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Om du läser instruktionsboken ser du att de kan ta en rejäl innan telefonen reagerar om du kört batteriet helt tomt.
Okej, jag får ta och kolla upp detta, tack.
Citera
2009-12-10, 19:00
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ska inte göra något då sladdarna är isolerade, så fungerar det inte att ladda med varken vanliga laddaren eller usb - dator sladden?

USB fungerar för mig igen (??), nu testar jag att ha i mobilen i laddaren en längre tid. Om den inte laddar så kommer mobilen att dö om några minuter...
Citera
2009-12-10, 19:01
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
USB fungerar för mig igen (??), nu testar jag att ha i mobilen i laddaren en längre tid. Om den inte laddar så kommer mobilen att dö om några minuter...
Haha, det fungerar nog ska du se.
Citera
2009-12-10, 19:02
Medlem
ciones avatar
Citat:
Haha, det fungerar nog ska du se.

Ja men i så fall är det ju lustigt att den inte indikerar på laddning direkt/att mobilen talar om för mig att den håller på att dö.

Edit: Nu verkar det som om N900 har någon slags bugg som gör att telefonen vägrar att ladda om batteriet går ner till typ 0%. Alltså seriöst Nokia?
Läs mer på:
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=420628

"If the N900 battery is discharged it will be difficult to charge the N900, if the battery is dead it will be impossible. This is because the N900 actually boots to a 'charge mode' even when 'off', because the charging is managed by software. Re. some other threads here from folks ending up in a catch-22 situation."
Senast redigerad av cione 2009-12-10 kl. 19:35.
Citera
2009-12-10, 19:54
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ja men i så fall är det ju lustigt att den inte indikerar på laddning direkt/att mobilen talar om för mig att den håller på att dö.

Edit: Nu verkar det som om N900 har någon slags bugg som gör att telefonen vägrar att ladda om batteriet går ner till typ 0%. Alltså seriöst Nokia?
Läs mer på:
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=420628

"If the N900 battery is discharged it will be difficult to charge the N900, if the battery is dead it will be impossible. This is because the N900 actually boots to a 'charge mode' even when 'off', because the charging is managed by software. Re. some other threads here from folks ending up in a catch-22 situation."

Gick det inte att ladda med USB - dator kabeln? isåfall går det väl ladda lite där sedan med vanliga?
Citera
2009-12-10, 19:57
Medlem
swaydizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryschlo
Varför skulle 3's surfpaket vara bättre o billigare än Telenors??

Den kanske inte är bättre och billigare, det har du rätt i, men det blir mycket billigare i längden. Telenor tar ju betalt för mobilen och dessutom binder du dig till dem. Vill du ha surfpaket kostar det dessutom extra hos Telenor. Hos 3 får du mobilen på köpet plus att du kan byta ut använda en del av din månadspott till surfpaketet.

Jag får väl vänta till 15 december och förboka via 3.
Citera
2009-12-10, 20:06
Medlem
ciones avatar
Citat:
Gick det inte att ladda med USB - dator kabeln? isåfall går det väl ladda lite där sedan med vanliga?

Ja, jag försöker det nu. Men känns lite hopplöst faktiskt. Tur att den (verkar) vilja ladda med USB iaf. Jag kanske tvingas göra en flashning av telefonen annars... Vilket jag aldrig gjort tidigare så jag vet inte ens hur jag ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in