2010-03-05, 19:31
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Fattar inte hur man ska göra när man synkar. Den kopplas automatiskt upp till Bluetooth och så ska jag välja enhet så händer det inget mer. Den bara laddar o laddar, har telefonen 30cm ifrån datorn. Har tryckt in USB-kabeln men det står att enheten inte stöds eller något liknande. Har tryckt på Pc-Suite på mobilen men får inte upp någon mapp på datorn där jag kan gå in och lägga in t.ex musik osv.

Vad gör jag för fel?

En sak till, vart hittar jag Quake sen när jag får allt att fungera?

Jag tror inte PC-suite stöder N900 riktigt.
Lättast är att använda "masslagrings" läget som du väljer efter du kopplat in USB på N900.
Sedan fungerar det som en extern hårddisk.

Quake finner du i programhanteraren. Vet inte villken mapp den ligger i dock.
Citera
2010-03-05, 20:07
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Jag tror inte PC-suite stöder N900 riktigt.
Lättast är att använda "masslagrings" läget som du väljer efter du kopplat in USB på N900.
Sedan fungerar det som en extern hårddisk.

Quake finner du i programhanteraren. Vet inte villken mapp den ligger i dock.

Tack så mycket ..

Köpte precis Spotify Premium och skickade efter applikationen till mobilen (från spotify.com). När jag fick emot sms:et står det att Nokia N900 inte stödjer Spotify. Är det något tillfälligt eller när/hur kan jag få spotify?
Citera
2010-03-05, 20:31
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Som jag förstått det så är det Alpha/Beta som kommer snart, men när kan man tänkas börja använda en riktig release av MeeGo? Jag håller mig åtminstone till Maemo 5 fram till en färdig version av MeeGo blivit släppt.

det stämmer, men det är goda nyheter, nonetheless. om nu OSet utvecklas på N900, betyder det att Nokia släpper drivrutiner till de stängda delarna av N900:an. Detta i sin tur betyder att vi kommer att ha en communitybaserad (om inte officiell) version med full funktionalitet för de (hårdvaru)features som finns på n900!

m.a.o. goda nyheter.

Q2 ska de första Meego-devicesena komma, först ut verkar LG vara.
Senast redigerad av andropa 2010-03-05 kl. 21:18.
Citera
2010-03-05, 20:32
Medlem
andropas avatar
Citat:
Tack så mycket ..

Köpte precis Spotify Premium och skickade efter applikationen till mobilen (från spotify.com). När jag fick emot sms:et står det att Nokia N900 inte stödjer Spotify. Är det något tillfälligt eller när/hur kan jag få spotify?

Ladda hem qtify eller yaspot, så är du hemma. även om båda programmen är ganska dåliga, så kan du ivf lyssna på musik
Citera
2010-03-05, 20:55
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
det stämmer, men det är goda nyheter, nonetheless. om nu OSet utvecklas på N900, betyder det är Nokia släpper drivrutiner till de stängda delarna av N900:an. Detta i sin tur betyder att vi kommer att ha en communitybaserad (om inte officiell) version med full funktionalitet för de (hårdvaru)features som finns på n900!

m.a.o. goda nyheter.

Q2 ska de första Meego-devicesena komma, först ut verkar LG vara.

Det låter riktigt bra. Ser alltså väldigt ljust ut för våra älskade N900.
Citera
2010-03-05, 21:05
Medlem
Nån som vet ifall man kan köpa Invisible Shield till n900:an i nån fysisk butik? Eller vet någon varifrån det blir billigast att beställa ifrån, då man räknar med fakturaavg. och frakt?

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=21140

+Fungerar det så bra som man ser på videon?
Citera
2010-03-07, 15:10
Medlem
1C0NSs avatar
Jag försöker få ner Spotify (qtify) men hittar den inte i programhanteraren. har kollat på andra forum också och där sägs det att man ska ladda hem extras-devels som man tydligen också ska hitta i programhanteraren. Hittar inte den heller, har sökt men den hittar ingen av dom programmen..

2. Hur gör man för att ta bort en application? Fick ner något skit som jag inte vet hur jag ska radera. även Quake 3 ska man kunna hitta i programhanteraren men hittar ite den heller..
Citera
2010-03-07, 15:36
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Jag försöker få ner Spotify (qtify) men hittar den inte i programhanteraren. har kollat på andra forum också och där sägs det att man ska ladda hem extras-devels som man tydligen också ska hitta i programhanteraren. Hittar inte den heller, har sökt men den hittar ingen av dom programmen..

2. Hur gör man för att ta bort en application? Fick ner något skit som jag inte vet hur jag ska radera. även Quake 3 ska man kunna hitta i programhanteraren men hittar ite den heller..

Du måste lägga till programkatalogeri i programhanteraren. Jag och flera andra har berättat och länkat guider flera gånger i denna tråd hur man gör. För att avinstallera program så välj bara att avinstallera program i programhanteraren. Quake 3 lär nog ligga i någon av de katalogerna du behöver lägga till.
Citera
2010-03-07, 15:56
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Du måste lägga till programkatalogeri i programhanteraren. Jag och flera andra har berättat och länkat guider flera gånger i denna tråd hur man gör. För att avinstallera program så välj bara att avinstallera program i programhanteraren. Quake 3 lär nog ligga i någon av de katalogerna du behöver lägga till.

Kollade precis igenom dina inlägg, såg tyvär ingen guide.. Men du! Ge mig internet addressen så ska jag nog klura lite på det..
Citera
2010-03-07, 21:58
Medlem
Vibliriblands avatar
Nu började min N900 knasa sig.

Var ute och surfade, och så som den blir ibland så startar den om när man klickar på en länk (1 på kanske 500)

Men nu startar den inte ordentligt igen.

har jag laddaren i så lyser dioden upp gult, sedan syns nokia på skärmen fast med släckta lampor i displayen, och efter ett tag så släcks dioden men nokialoggan är kvar. Sedan tänds dioden igen och telefonen vibrerar till, och så fortsätter det så om och om igen.

Tar jag ur laddaren så är nokialoggan kvar med släckt display, tar jag då ut batteriet och stoppar in det igen så är den helt avstängd.
Slår jag då på telefonen så lyser den upp, nokialoggan syns med tänd diplay och allt är som det skall, men sedan så kommer man aldrig till pinkoden utan den stängs av.

Vad skall jag göra? Kanske den mer intressant frågan är, vad kan jag göra för att lösa detta själv?
Citera
2010-03-07, 23:58
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Nu började min N900 knasa sig.

Var ute och surfade, och så som den blir ibland så startar den om när man klickar på en länk (1 på kanske 500)

Men nu startar den inte ordentligt igen.

har jag laddaren i så lyser dioden upp gult, sedan syns nokia på skärmen fast med släckta lampor i displayen, och efter ett tag så släcks dioden men nokialoggan är kvar. Sedan tänds dioden igen och telefonen vibrerar till, och så fortsätter det så om och om igen.

Tar jag ur laddaren så är nokialoggan kvar med släckt display, tar jag då ut batteriet och stoppar in det igen så är den helt avstängd.
Slår jag då på telefonen så lyser den upp, nokialoggan syns med tänd diplay och allt är som det skall, men sedan så kommer man aldrig till pinkoden utan den stängs av.

Vad skall jag göra? Kanske den mer intressant frågan är, vad kan jag göra för att lösa detta själv?

Nu är jag ingen expert på just detta eftersom jag aldrig behövt men har du testat att flasha? Det bör väl gå även att man inte kommer in så långt om du förstår, alltså i os:et.
Citera
2010-03-08, 00:35
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Nu är jag ingen expert på just detta eftersom jag aldrig behövt men har du testat att flasha? Det bör väl gå även att man inte kommer in så långt om du förstår, alltså i os:et.

det var det jag var rädd för, då blir jag ju tvungen att lägga in allt igen, men det är bättre än ingenting

Jag har för mig att det har stått en del om det i denna tråden, har du eller någon annan möjligtvis en länk till en bra guide?

Ska först pröva att ta slut på batteriet helt, genom att starta upp den så långt det går, gång på gång.
Sedan sätta den i laddaren och se vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in