Citat:
Ursprungligen postat av Lightbulb
Sjukt sugen på att införhandla en n900! har ett par snabba frågor om någon kan svara på dem XD
Mvh!
- Hur lätt är det att ändra på tyngre grejer? Ex om man vill få portrait mode tillgängligt i menyerna el liknande, kommer sådant komma i framtiden (genom communities), kommer gemene man kunan fixad det eller krävs avancerade linuxkunskaper?
- Hur ser spel ut i emulatorer? På datorn ex så funkar ju inte alla spel till 100%. Vilka emulatorer finns ute stabila?
- Hur långt tid skulle ni gissa på innan ovi-store "drar igång"? Såg en review där det inte ens fanns en custom rss-läsare ute att ladda ner, verkar ju lite torrt :P
- Hur är ljudkvaliteten i ett par bra hörlurar?
- Används default-programmen mycket eller krävs det att man tankar ner saker för ljuduppspelning, video, pdfläsare, anteckningar, etc?
- Vilken är största communityn för n900 just nu?
Mvh!
1: För tillfället finns bara portrait mode i telefonboken. Men har sett filmer på youtube där allting ändras till portrait, vet dock inte när det blir tillgängligt. Några har sagt nästa FW men ingen källa har presenterats. Kan inte tänka mig att det skulle vara krångligt att byta till portrait mode.
2: Jag har bara testat NES och SNES emulatorer och tycker det fungerar mycket bra. Lite svårt i början dock då man inte är så van att spela spel på så små knappar, däremot så går det att koppla ihop en PS3 dosa med N900an.
3: Vet tyvärr inte.
4: Tycker ljudkvaliten är mycket bra.
5: Det finns rätt många default program och jag tycker dom täcker upp alla behov. Jag har ännu inte behövt tanka ner något extra program för sådana vardagliga sysslor.
6: Vet inte vilken som är störst men dailymobile är rätt stor.
. Bra (som i exakta) emulatorer är dock ganska resurskrävande, t.ex. Nintendulator kräver en rätt fet burk, och det emulerar bara NES, vilket är en 'simpel' maskin.