2010-02-01, 23:09
Medlem
Jabbexs avatar
Skulle vara kul att testa den lite, någon som vet om den finns i Malmö/Lund trakten?
Citera
2010-02-02, 00:09
Medlem
GROTTULFs avatar
Dyker in med samma fråga: Stockholmstrakten?
Citera
2010-02-02, 22:57
Bannlyst
Öhm..
Hur kollar jag mitt saldo?

*120# funkar inte, jag vill INTE ringa!
Har Telia
Citera
2010-02-02, 23:08
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuXOD
Öhm..

Har Telia
Citera
2010-02-02, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Jävligt givande...
Citera
2010-02-02, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Du tyckte att du svara på hans fråga bra nu eller?

Citat:
Ursprungligen postat av LuXOD
Öhm..
Har Telia"
Jag vet att du skriver att du INTE vill ringa, men jag kollar iaf alltid mitt saldo (telia kontantkort) genom att ringa 454 och det är HELT GRATIS.

Anyway, så har jag har faktiskt också småfunderat lite på det där? Skulle fylla på 100kr kontant på 900an härom veckan och på det lilla kvittot så står det att man ska ringa ett nummer som är typ såhär *213#12312312312# och det går ju icke att ringa eftersom det står typ "felaktigt nummer" när man börjar med *, men fortfarande så har jag inte hittat någon lösning. Min teori var ju att ändra "samtalstyp" men har ej hittat hur man gör detta? Så jag frågade en brud på Telia men hon hade ingen aning. Någon som vet hur man gör?
Citera
2010-02-03, 00:04
Medlem
Kissapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten
Anyway, så har jag har faktiskt också småfunderat lite på det där? Skulle fylla på 100kr kontant på 900an härom veckan och på det lilla kvittot så står det att man ska ringa ett nummer som är typ såhär *213#12312312312# och det går ju icke att ringa eftersom det står typ "felaktigt nummer" när man börjar med *, men fortfarande så har jag inte hittat någon lösning. Min teori var ju att ändra "samtalstyp" men har ej hittat hur man gör detta? Så jag frågade en brud på Telia men hon hade ingen aning. Någon som vet hur man gör?

Vet inte om du skrev fel här men du ska ringa *213*1231231231# och inte *213#
Citera
2010-02-03, 06:47
Medlem
andropas avatar
som några i tråden verkar ha upptäckt så fungerar mycket riktigt inte USSD-koder (*xxx#) i nuvarande versionen av Phone-appen.

Det finns två lösningar som jag använt mig av;

1) koppla in telefonen via USB till datorn; använd någon dialer (t.ex. wvdial) för att skicka USSD-queries till operatören.

2) använd terminalen och programmet pnatd enl. samma princip som ovan.

temporära och fungerande workarounds tills en framtida mjukvaru-upgrade löser problematiken.
Senast redigerad av andropa 2010-02-03 kl. 07:01.
Citera
2010-02-03, 06:53
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
kOMMER DET ATT gå att köra en crackad iphone OS på n900? det går ju att köra windows xp och android...

http://www.youtube.com/watch?v=sOXXtGVMGv4
http://www.youtube.com/watch?v=yri4qOfP8T0

Det korta svaret på din fråga; Ja.

Det lite längre svaret;

då Iphone 3GS och N900 har samma CPU och snarlik GPU så är telefonerna binärkompatibla.
Dock så kommer N900:an att behöva en custom boot-loader och en massa voodoo för att boota iPhoneOS.

Men det kommer aldrig att bli samma upplevelse (ingen multi-touch) och en del vitala komponenter såsom GSM-delen och annan sekundär hårdvara kommer inte att stödas utan omfattande portning av drivrutiner. Betvivlar starkt att apple har släppt något SDK för drivrutinsutveckling för iPhoneOS, även om superklasserna och interface:en antagligen är väldigt lika darwin (som det finns SDK för).

Android, däremot, bör utan större problem gå att köra med full funktionalitet.
Senast redigerad av andropa 2010-02-03 kl. 07:06.
Citera
2010-02-04, 21:00
Medlem
Belsebs avatar
Var in på Mediamarkt Västerås och kände på den idag efter att ha funderat ett tag, dom har inga inne för försäljning men har iaf ett visningsex. Några iaktagelser,
1. Tangentbordet är underbart skönt. Passar perfekt för mina fingrar och gick riktigt bra att skriva med.
2. Den känns inte orimligt stor på något sätt, har en n95 nu och skiljer inte mycket.
3. Skärmen är definitivt tillräckligt känslig, inga problem alls att det är en resistiv skärm.
4. Maemo hann jag inte leka runt med tillräckligt för att lära mig men det verkar snabbt och väldigt anpassningsbart.

Har lite kvar på bindningen på gamla mobilen sen blir det garanterat ett köp, tills dess har den säkert hunnit landa i lagerhyllorna och fått lite mer apps så gör inte så mycket.
Citera
2010-02-04, 22:42
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Var in på Mediamarkt Västerås och kände på den idag efter att ha funderat ett tag, dom har inga inne för försäljning men har iaf ett visningsex. Några iaktagelser,
1. Tangentbordet är underbart skönt. Passar perfekt för mina fingrar och gick riktigt bra att skriva med.
2. Den känns inte orimligt stor på något sätt, har en n95 nu och skiljer inte mycket.
3. Skärmen är definitivt tillräckligt känslig, inga problem alls att det är en resistiv skärm.
4. Maemo hann jag inte leka runt med tillräckligt för att lära mig men det verkar snabbt och väldigt anpassningsbart.

Har lite kvar på bindningen på gamla mobilen sen blir det garanterat ett köp, tills dess har den säkert hunnit landa i lagerhyllorna och fått lite mer apps så gör inte så mycket.
Japp, och när du väl fått din enhet så kan du även granska Maemo 5 - som är det absolut bästa med N900:an.
Citera
2010-02-04, 23:31
Avslutad
Någon som vet hur recall fungerar? Vill kunna spela in samtal men vet inte hur jag får igång själv programmet under samtalet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in