2010-05-20, 10:05
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Jag har ett litet problem och några frågor. JAg kan itne skicka filer med min mac över bluetooth till n900an, varför? Är de för jag har ikopplat med USB?

Sen undrar jag vilken mapp eller var jag ksa lägga sånt jag vill lägga över på n900 typ musik och sånt? eftersom att jag ser ju alla bilder och så i mappar. Eller jag har en mapp som heter mac os X, svinmärkligt Sen har man ju dcim, backups, cities (vad är det?) och även tmp.

Skulle vara trevligt om någon beskrev hur faan man gjorde en ny mapp i filhanteraren Såg att detta inte går när man är ansulten usb :P

Filsystemet blir upptaget när du kopplar in den till datorn det du gör är att skapa en mapp ifrån datorn när du har den ikopplad eller så skapar du en mapp i telefonen och kopplar in den sen.
Citera
2010-05-20, 18:37
Medlem
MatMammas avatar
Kan man på nåt sätt föra över grejer via wlanet?
Citera
2010-05-20, 21:16
Medlem
Struttens avatar
Citat:

Installera först http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/openssh/ på din telefon, och sen http://winscp.net/eng/download.php på din dator. Sen är det bara att ansluta och föra över bäst du vill. Jag tycker dock att det oftast blir för dålig hastighet vid dessa överföringar, men det kanske beror på något i min router. Om du däremot vill modda telefonen tycker jag själv att det är bra mycket smidigare att ladda ner filerna till datorn via winscp och sen ändra i anteckningar och skriva över genom winscp igen.
Citera
2010-05-20, 21:58
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Installera först http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/openssh/ på din telefon, och sen http://winscp.net/eng/download.php på din dator. Sen är det bara att ansluta och föra över bäst du vill. Jag tycker dock att det oftast blir för dålig hastighet vid dessa överföringar, men det kanske beror på något i min router. Om du däremot vill modda telefonen tycker jag själv att det är bra mycket smidigare att ladda ner filerna till datorn via winscp och sen ändra i anteckningar och skriva över genom winscp igen.

Hur ska man göra när man har mac då??

I vilken programkatalog hittar man egentligen despotify och de andra spotify kataloger behöver lägga till den i alla fall.
Citera
2010-05-20, 23:03
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Hur ska man göra när man har mac då??

Då jag har windows själv har jag ingen aning. Jag rekommenderar att antingen vänta på någon med mac här, fråga på maemo.org eller googla.
Citera
2010-05-21, 00:53
Medlem
Citat:

E det bara småsaker (beroende på att det inte finns någon kontroll) så brukar jag använda netcat, och det finns väl till mac med(?)
Citera
2010-05-21, 06:33
Medlem
Det här kanske inte är nåt märkvärdigt, men av en slump upptäckte jag att det går utmärkt att prata i telefonen och ha enbart hörlurar utan mick. Alltså, ljudet kommer ut i lurarna och det jag säger tas upp av telefonens inbyggda mick. Hörlursproppen stänger alltså inte av mikrofonen och förväntar sig en mikrofon på headsetet.
Citera
2010-05-21, 11:37
Medlem
hxhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Det här kanske inte är nåt märkvärdigt, men av en slump upptäckte jag att det går utmärkt att prata i telefonen och ha enbart hörlurar utan mick. Alltså, ljudet kommer ut i lurarna och det jag säger tas upp av telefonens inbyggda mick. Hörlursproppen stänger alltså inte av mikrofonen och förväntar sig en mikrofon på headsetet.

De är för att vanliga hörlurar har en kortare instickskontakt och den är delad höger/vänster medan
Nokians headset är längre och är delad i 3 st mic/höger/vänster så de är rätt logiskt att micen i telefonen ska fungera fast du kör med hörlurar då "mic" funktionen inte går igång med vanliga hörlurar.
Citera
2010-05-21, 20:04
Medlem
MatMammas avatar
hur gör man för att lägga till tex p3 i webbradioprogrammet?
Citera
2010-05-21, 20:35
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
hur gör man för att lägga till tex p3 i webbradioprogrammet?

Gå till radiostationerna ta fram menyn (klicka på "internet radio stations") titeln på fönstret sedan lägg till bokmärke.
Citera
2010-05-21, 20:53
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Gå till radiostationerna ta fram menyn (klicka på "internet radio stations") titeln på fönstret sedan lägg till bokmärke.

gjorde så, skrev bara www.sr.se/p3 måste vara fel?
Citera
2010-05-21, 22:07
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
gjorde så, skrev bara www.sr.se/p3 måste vara fel?

Det där är ju länken till sidan du måste använda direktlänken till streamen villket är : mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High så ska du se att de fungerar. Det är för hög kvalité kanske laggar om ma nhar dålig uppkoppling testa då denna : mms://wm-live.sr.se/SR-P3-Low så kanske de löser sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in