2009-09-23, 15:22
Medlem
towbs avatar
Har för mig att det kostar högst 9 kr per dag att surfa med comviq kontant kompis (kanske dom andra också?). Vet inte hur den dealen ser ut riktigt och hur mycket trafik man får dra per dag men med en sån deal kan man helt klart klara sig med enbart kontantkort!

Det finns ju faktiskt folk med betalningsanmärkningar som kanske inte får ta ett abonnemang hur som helst.

Men som sagt. Har inte helkoll på det där.
Citera
2009-09-23, 17:08
Medlem
Vibliriblands avatar
du inser att 9kr per dag blir ca 300kr i månaden, för att surfa, plus kontantkort för att ringa och smsa. Lär ju hamna på en 500ing i månaden.

Vill man komma billigt undan kan man ta ett mindre pottabonemang på någon hundring, och lägga till fri surf på det. Eller som jag nämnde ovan, halebop, ett av de skönaste abonnemangen.

199kr i månaden, de pengarna får man ringa för, gratis sms utöver de pengarna, och lägg till fri surf på abbet för 89kr. Totalt under 300kr. Sjukt billigt för det man får. Och sen 1500kr rabatt på telefonen om man binder sig i 24 månader.
Bra täckning, bra pris och skön rabatt.

Personen ovan som bara brände en hundring i månaden, det är ju lite av ett unikt fall . Däremot, ringer du inget, eller smsar något, utan bara kommer surfa så kommer du som sagt även spara pengar på att ta ett abonemang.

Endast kriminella har användning för kontantkort nu för tiden
Citera
2009-09-23, 19:36
Medlem
lönnmördares avatar
När kommer den ut ?

Har läst allt från 28sept - 15 okt - slutet av oktoer.

vad gäller?
Citera
2009-09-23, 20:02
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lönnmördare
När kommer den ut ?

Har läst allt från 28sept - 15 okt - slutet av oktoer.

vad gäller?
2 sidor bakåt och så står det på Nokia Shop.. Fast eftersom du inte såg det innan så kan jag väl lika gärna skriva det här för du lär väl ändå inte hitta det.
Preliminärt leveransdatum vecka 44.
Citera
2009-09-23, 20:12
Medlem
lönnmördares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
2 sidor bakåt och så står det på Nokia Shop.. Fast eftersom du inte såg det innan så kan jag väl lika gärna skriva det här för du lär väl ändå inte hitta det.
Preliminärt leveransdatum vecka 44.

Jo, jag såg v. 44, men en här (http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=240785&st=240&start=240) så har han en bokad till den 28e september... därför jag undrar vad det är som gäller egentligen.
Citera
2009-09-23, 20:58
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lönnmördare
Jo, jag såg v. 44, men en här (http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=240785&st=240&start=240) så har han en bokad till den 28e september... därför jag undrar vad det är som gäller egentligen.
Skulle nog gå efter Nokias egna datum.
Citera
2009-09-25, 17:09
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Skulle nog gå efter Nokias egna datum.

Känns säkras, Nokia borde ju sätta ett relativt lugnt datum (så de slipper få klagomål att de lanserar telefonen efter releasedatumet) medan komplett osv gärna sätter mer optimistiska datum för att få skiten sålt (förbetalningar/bokningar) sedan skyller de allt på leverantören dvs Nokia.

Så kan jag tänka mig att det är iaf.

Edit: Är det bara jag som stör mig på varje video att skärmen inte riktigt hänger med när de t.ex. byter "skrivbord" ? Tycker det hackar rätt ordentligt. Det är ju ändå en rätt viktig del av mobilen, att det är feeling i allt, att det flyter på bra.
Senast redigerad av cione 2009-09-25 kl. 17:51.
Citera
2009-09-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Känns säkras, Nokia borde ju sätta ett relativt lugnt datum (så de slipper få klagomål att de lanserar telefonen efter releasedatumet) medan komplett osv gärna sätter mer optimistiska datum för att få skiten sålt (förbetalningar/bokningar) sedan skyller de allt på leverantören dvs Nokia.

Så kan jag tänka mig att det är iaf.

Edit: Är det bara jag som stör mig på varje video att skärmen inte riktigt hänger med när de t.ex. byter "skrivbord" ? Tycker det hackar rätt ordentligt. Det är ju ändå en rätt viktig del av mobilen, att det är feeling i allt, att det flyter på bra.

Kanske har massa program i bakgrunden när telefonen visas? Du får ju tänka på att det inte är några core i7 med 4 gb ram precis
Citera
2009-09-28, 22:37
Medlem
Hoppas Nokia släpper telefonen, innan v.44 (slutet på OKT) orkar inte vänta...
Citera
2009-09-28, 23:04
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheInternalRevenueService
Kanske har massa program i bakgrunden när telefonen visas? Du får ju tänka på att det inte är några core i7 med 4 gb ram precis

Får väl bara hoppas att multitasking är möjligt rent praktiskt. Man vill ju inte använda det om det inte flyter på bra. Då kör jag hellre en sak i taget och får ut känsla av luren.
Citera
2009-09-29, 12:50
Medlem
Är det någon som har nån aning om det skulle funka att köra videosamtal via skype? Borde ju kunna använda "lillkameran" till det...
Citera
2009-09-29, 12:58
Medlem
http://my-symbian.com/other/preview_n900.php

Grymm preview på den.

Don't expect to see any "Out of memory" errors on this machine. I tried really hard to get one, and I ended up having over TWO DOZEN of applications running at once and multiple browser windows open, with some 30-40% performance drop being the only result and the system still letting me start new tasks and open new windows... so I just gave up

Tycker det här säger allt om hur väl den verkar prestera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in