2009-12-29, 21:18
Medlem
Vibliriblands avatar
japp, det var dosbox

My bad
Citera
2009-12-29, 21:48
Medlem
Hittade ett nytt favorit program i devel. RDS Transmiter, visar låt titel / namn då någon ringer i radiodisplayen då man använder FM sändaren.
Citera
2009-12-30, 13:26
Medlem
ciones avatar
Nu är Firefox (beta) äntligen här. Mer info:
http://www.mozilla.com/en-US/mobile/

Edit: Just nu föredrar jag nog Maemos egna, varje gång jag går in på t.ex. aftonbladet så hänger sig firefox, vilket inte maemos gör. Jag kommer nog att vänta på den riktiga versionens release :P Men ska helt klart pilla lite mer med Firefox.
Senast redigerad av cione 2009-12-30 kl. 13:55.
Citera
2009-12-31, 00:05
Medlem
Worldwides avatar
man kan använda nokai n900 som PS3 kontroller

http://www.youtube.com/watch?v=huzCCdMH5SY
Citera
2009-12-31, 00:57
Medlem
Struttens avatar
Om man snabbt vill byta mellan svenskt och engelskt tangentbord vid spel finns nu ett litet program för det: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=38752
Citera
2009-12-31, 09:50
Medlem
Vibliriblands avatar
Jag prövade kolla på youtube videor, och det hackade ganske mycket, eller det funkade ibland 5 min, sen började den bråka.

Då laddade jag ned zootube programmet, och vips så funkar det.
Hur kommer det sig? Ni som vet
Citera
2009-12-31, 11:23
Medlem
Nu fick jag min proporta 3400... Storleksmässigt så e den som en gammal ipod mini o kostar 33 pund... kan vara ett alternativ för er som har dålig batteritid men vill använda eran n900 fullt ut.... har inte testat prestandan ännu men den ska vara mycket bättre än nokias egna dc-11...
http://yfrog.com/j620091231001j
http://yfrog.com/0z20091231002j
Citera
2009-12-31, 12:00
Medlem
dannywtfs avatar
Nu när ni haft dem ett tag så undrar jag ungefär hur ofta ni laddar era mobiler och hur mycket ni använder den.
Citera
2009-12-31, 14:03
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Jag prövade kolla på youtube videor, och det hackade ganske mycket, eller det funkade ibland 5 min, sen började den bråka.

Då laddade jag ned zootube programmet, och vips så funkar det.
Hur kommer det sig? Ni som vet

Alla flash videos fungerar bättre i extern mediaspelare. Om du testar fullscreen direkt på sidan så blir det bättre också. Men bäst är att spela videosarna i en extern spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Nu när ni haft dem ett tag så undrar jag ungefär hur ofta ni laddar era mobiler och hur mycket ni använder den.

Det beror på hur man använder N900, som telefon räcker den nästan 2 dygn för mig iallafall.
Spelar man långfilmer så äter den batteri som fan, kanske 2 långfilmer så är det dags att ladda.

Lite surfing och pill sådär imellanåt så räcker det en dag.

BTW, så finns qtify (tror jag det heter) Spotify client att hämta i programhanteraren nu.
Baserad på despotify, själv är jag inget fan av spotify och har således inget premiumkonto och kan testa.
Citera
2009-12-31, 22:19
Medlem
Vibliriblands avatar
Nu är jag riktigt less.

Den enda riktigt frustrerande "biffen" jag har med n900an är hur den bitchar som en riktig fitta angående wlan.

Jag sitter hos en kompis, som har olåst wlan.
Jag trycker på internetanslutningsknappen (uppe i vänstra hörnet, där man ställer alarm etc) och väljer internetanslutning, då kommer en lista upp på nätverk och mitt telia internet, som är mitt abonemang. Jag trycker på "netgear" som min kompis nätverk heter, och vips så ber den om en pin, eller om att jag skall trycka på en knapp på routern för en så kallad "enkel anslutning" vilken snarare är världshistoriens värsta underdrift.

Hur fan kopplar man upp på ett olåst nätverk? man skall inte trycka i någon pin eller trycka på någon knapp, det är det som är ideen med ett olåst nätverk.

Jävla skitlur!
Citera
2009-12-31, 22:29
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Nu är jag riktigt less.

Den enda riktigt frustrerande "biffen" jag har med n900an är hur den bitchar som en riktig fitta angående wlan.

Jag trycker på internetanslutningsknappen (uppe i vänstra hörnet, där man ställer alarm etc) och väljer internetanslutning, då kommer en lista upp på nätverk och mitt telia internet, som är mitt abonemang. Jag trycker på "netgear" som min kompis nätverk heter, och vips så ber den om en pin, eller om att jag skall trycka på en knapp på routern för en så kallad "enkel anslutning" vilken snarare är världshistoriens värsta underdrift.

Hur fan kopplar man upp på ett olåst nätverk? man skall inte trycka i någon pin eller trycka på någon knapp, det är det som är ideen med ett olåst nätverk.

Jävla skitlur!

Låter skumt, jag har anslutit till öppna nätverk (max & statoil) utan problem.
Citera
2010-01-01, 01:31
Medlem
Citat:
Nu är jag riktigt less.

Jävla skitlur!

Netgear är skit box. En bekant som har en sådan å de är ett jäkla jobb att få vissa datorer anslutna. Otroligt nog funkar det för mig på telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in