2010-02-22, 17:14
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
Hur upplever ni telefonen storleksmässigt? Känns den för stor/klumpig? Lagom plats i byxfickan?
Min förra lur var en nokia 6500 slide. Dvs en ganska liten telefon. Och jag störs inte alls av storleken på N900. Jag har också jeans jämt och ständigt, inte särskilt tighta sådana heller men definitivt inte baggy och jag känner som sagt verkligen inte att den är i vägen på något sätt.
Citera
2010-02-22, 19:41
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
Hur upplever ni telefonen storleksmässigt? Känns den för stor/klumpig? Lagom plats i byxfickan?

Precis som Iceen passar i jeansen utan att man känner av den.
Innan jag fick hem den så var det ett jävla tjat på att den var sååå jäävla stor.
Öppnade paketet och får syn på den lilla saken och tänkte "vart fan är den här stor någonstans"
Det enda var att den kändes tung ett tag tills man vant sig eller man kanske fick styrketräning utav den?

Är man en nörd som mig som gillar programmering och andra hi-tech stuff så kan man ersätta sin fru med N900.
Citera
2010-02-22, 23:49
Medlem
Provade precis dra in LXDE http://www.youtube.com/watch?v=DJghBapvnC0 . Blev lite nyfiken om man kunde få igång Flash 10.1 med den. Men måste leka lite mera.
Åtminstone funkar det att använda open office med hjälp av den så nu har man ett riktigt office program. Funkar väldigt fint oxå trots desktopversion
Citera
2010-02-23, 01:00
Medlem
antezzzs avatar
Jo det är godis det dära men det gick inte att installera paketen ifrån pakethanteraren.
Har dock inte orkat testat så mycket än, hade ju varit lite roligt om man fick igång vlc,amarok och andra godsaker.
Citera
2010-02-23, 01:12
Medlem
Worldwides avatar
kommer det att komma vlc till n900 ?
Citera
2010-02-23, 01:21
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
kommer det att komma vlc till n900 ?

Finns redan en port till N900 som ska vara lite instabil vad jag läst.

Dock så jobbar ju VLC på en riktig version till N900.
Citera
2010-02-23, 16:55
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Jo det är godis det dära men det gick inte att installera paketen ifrån pakethanteraren.
Har dock inte orkat testat så mycket än, hade ju varit lite roligt om man fick igång vlc,amarok och andra godsaker.

antagligen kan du inte installera något i programhanteraren för att du inte satt ett root-password.
starta programmet 'Debian chroot'. när terminalen öppnats skriver du bara 'passwd' och enter,
så skriver du in ett nytt rootlösenord. sedan kan du starta pakethanteraren utan problem med detta lösenord...

och ja, man kan köra VLC :-)
Citera
2010-02-23, 17:43
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
antagligen kan du inte installera något i programhanteraren för att du inte satt ett root-password.
starta programmet 'Debian chroot'. när terminalen öppnats skriver du bara 'passwd' och enter,
så skriver du in ett nytt rootlösenord. sedan kan du starta pakethanteraren utan problem med detta lösenord...

och ja, man kan köra VLC :-)

chroot installeras automatiskt med easy debian.

Samt att jag jag byte root lösenordet direkt i terminalen.
Så jag kan starta pakethanteraren utan problem, det är när jag ska installera paketen..
Den kan ladda vissa filer men sedan hittar den inte de andra filerna.
Citera
2010-02-24, 05:21
Medlem
andropas avatar
ah, testa bara att köra 'sudo apt-get update', hade samma problem när jag försökte installera en del paket.

deb-chroot installeras med paketet ja, men jag hade för mig att man var jail:ad och var tvungen att byta, men jag kanske bara hade glömt sätta nytt rootlösenord efter jag hade flashat om luren...
Citera
2010-02-24, 11:30
Medlem
Får olika svar hela tiden hoppas ni kan reda ut detta.

Kan man skicka och ta emot mms på N900?
Är någon mer uppdatering på gång?
Citera
2010-02-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmaceuten
Får olika svar hela tiden hoppas ni kan reda ut detta.

Kan man skicka och ta emot mms på N900?
Är någon mer uppdatering på gång?

Inbyggt i vanliga operativsystemet, nej.
Men det är en kille som har gjort ett program som kan hantera mms, och det heter fMMS och finns i någon av de vanliga repositoriesarna, förmodligen extras.

Angående uppdatering så lär väl firwmare 1.2 komma inom några veckor här, och förmodligen kommer qt 4.6 och ovi maps 3.0 till den..
Citera
2010-02-24, 22:16
Medlem
Worldwides avatar
ubuntu 9.04 på nokia n900--- OMG daaamn hahahaah

http://www.youtube.com/watch?v=vMwlchuqsXo

kolla igenom detta också
http://www.youtube.com/watch?v=adPdZzMlm3M&feature=related
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto