Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Du har ju redan bestämt dig, trängselskatten är lösningen på alla problem. Vad någon än kommer med här i tråden så avfärdar du det utan pardon.
Ja det är ju gärna detta du vill få det att låta som för att det skall bli lättare att diskutera. Det jag avfärdar är de diskussioner som jag anser att folk drar för långt, och vinklar så att det skall passa deras agenda.
Tex:
"Trängselskatten är enbart till för att dra in pengar"
Fel hävdar jag, jag är av åsikten att det finns fler skäl än detta. Däremot köper jag att placeringen av vissa har betalstationerna kan ha gjorts för att dra in pengar snarare än att reducera trafiken vid just
dessa platser.
Härifrån hade vi kunnat ta diskussionen vidare på ett seriöst sätt. Problemet ligger i att mina opponenter påstår att detta gäller för Alla betalstationer.
Citat:
Nä du, tror det är du som får öppna dina ögon lite om du vill ha något konstruktivt.
Ringled är ett vettigt förslag ja, men det bryr du dig inte om du ser bara problem.
Som jag skrev ovan så bygger många i tråden det dom skriver på en sin egna uppfattning (trängselskatt är inte bra för mig) och slänger sedan in lösryckta argument för att låta trovärdiga. Jag har bemött många av dessa men utan någon större framgång.
Jag kan väl göra ett försök till. Hur ser du på att utbyggnad av trafik attraherar ny trafik vilket inte löser problemet med köbildningarna.
Citat:
Ta det här med Västlänken till exempel. Kan du ge mig en enda bra anledning till att den bör byggas? Det är trots allt denna som trängselskatten skall betala till största del.
Järnvägsspåren används idag inte effektivt då tågen måste stanna vid varje destination och därmed hindra att fler tåg kan trafikera samma spår.
Västlänken ger skapar ett bättre alternativ för folk längre bort från stan.