Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Japp. Förståelsen finns. Kvarstår gör det faktum att hälften av bilresorna är under 5 km. Jag må fäktas mot väderkvarnar, men det är dessa jag vill ha bort. Får jag bättra på önskelistan önskar jag bort alla arroganta bilister. Visst, 95% vet att bete sig, men den lilla resten är en skam för mänskligheten. Senast i torsdag höll jag på att bli påkörd av en Range Rover i Örgryte som tyckte att störst går först.
Återigen, detta är inte rätt forum, men det spiller över. När folk i bil beter sig som svin blir man ju inte mindre glad över att de får betala för sig också.
För övrigt: hur gick det till på 1700-talet när folk hämtade och lämnade på dagis? Finns det dokumenterade klagomål skrivna med gåspenna?
Återigen, detta är inte rätt forum, men det spiller över. När folk i bil beter sig som svin blir man ju inte mindre glad över att de får betala för sig också.
För övrigt: hur gick det till på 1700-talet när folk hämtade och lämnade på dagis? Finns det dokumenterade klagomål skrivna med gåspenna?
Om du vore medveten om de mest elementära väjningreglerna har cyklar nästan utan undantag att väja för bilar. Praktiskt taget alltid förutom då den är bevakad (ljusreglerad). Vid en cykelöverfart har cyklisterna att väja för den trafik som befinner sej på gatan/vägen.
Grön gubbe innebär att man som svängande trafikant (bilist) har att väja för gående och inte för cyklister som tror att de är gående på hjul. Inget kan förmå mej att lyfta foten från en gaspedal då.
Jag väjer inte för cyklister och ingen kan bli straffad för att man följer trafikreglerna och jag har märken efter gummit från en cykel på min nummerplåt. Jag lyfte inte ens foten från gaspedalen.
Han fick leda cykeln från platsen med hjulet som en åtta och jag fortsatte efter att ha ringt polisens ledningscentral och lämnat ut mina personuppgifter. Bara man klipper dem reglementsenligt så har man inget att vara rädd för.
https://www.flashback.org/t1845290
Var du glad för att du har ditt öde centrum för dej själv och kan cykla till och från focus för att storhandla men den dagen du blir sjuk eller gammal har du att ta färdtjänst utifrån staden för att handla samt betala trängselskatt. Ungefär som de Backabor nu tvingas till, eftersom de mist sitt systembolag på Selma Lagerlöfs Torg och har att skaffa bil för att nå köpcentrat andra sidan motorvägen och betala trängselskatt.
Hoppas då att du nekas färdtjänst och har att köpa bil eftersom utflyttningen från Göteborg gjort att det enda återstående skatteunderlaget till att bekosta denna förmån bor i Biskpsgården och Angered.
Senast redigerad av Rektangel 2013-01-05 kl. 21:35.
Senast redigerad av Rektangel 2013-01-05 kl. 21:35.