2009-08-30, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyC
Så som du hävdar dig så kan ju vi utanför tullarna hjälpa det heller. Mycket dumt sagt. Vägtullar är ett jäkla påhitt.

Hävdar sig? Har du komplex för att du bor i ett lågstatusområde, eller vad är ditt problem?

OnT. Nä, men ni bor utanför tullarna och jobbar utanför tullarna, slipper ni ju betala. Jag kan väl inte hjälpa att mitt jobb ligger utanför tullarna (om det nu skulle göra det). Förstår du inte, att det är orättvist?
Citera
2009-08-30, 17:26
Medlem
marimekkos avatar
Citera
2009-08-30, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd
Hävdar sig? Har du komplex för att du bor i ett lågstatusområde, eller vad är ditt problem?

OnT. Nä, men ni bor utanför tullarna och jobbar utanför tullarna, slipper ni ju betala. Jag kan väl inte hjälpa att mitt jobb ligger utanför tullarna (om det nu skulle göra det). Förstår du inte, att det är orättvist?

That's the life.
Du bor i centrum av egen vilja.
Du får väga både för och nackdelar när du väljer boendeform.

Ungefär som när folk skaffar lägenhet i närheten av avenyn och sedan klagar på att det är högljutt där på helgerna.
Citera
2009-08-30, 21:55
Medlem
Gippans avatar
I alla jeffla bilköer man ser sitter det en person i varje bil! Samåk mer och leta kollektivt tack..
Citera
2009-08-30, 22:40
Medlem
Citat:

Lågsstatus att bo i kranskommun i fin villa med stor trädgård, nära till naturen och där man känner grannarna istället för något trångbott i city?

Nej, ditt resonemang fungerar inte ne.
Citera
2009-08-30, 22:51
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
vi kan ju inte hjälpa att vi bor innanför tullarna.

Citera
2009-08-30, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll

När jag flyttade hit så visste väl jag inte att de skulle införa biltullar. Eller hur? Varför ska jag straffas för det?
Citera
2009-08-31, 00:02
Bannlyst
Citat:
Lågsstatus att bo i kranskommun i fin villa med stor trädgård, nära till naturen och där man känner grannarna istället för något trångbott i city?

Nej, ditt resonemang fungerar inte ne.

Men mindrevärdekomplex har du bevisligen. Sannolikt så ljuger du nu när du börjar prata om ditt boende. Det är det logiska. Vidare, hur vore det att hålla fokus på topic och besvara mitt resonemang i sakfrågan?
Citera
2009-08-31, 00:42
Medlem
Citat:
Men mindrevärdekomplex har du bevisligen. Sannolikt så ljuger du nu när du börjar prata om ditt boende. Det är det logiska. Vidare, hur vore det att hålla fokus på topic och besvara mitt resonemang i sakfrågan?

Jag har inte nämnt någonting om mitt boende och kommer aldrig gå in särskilt nära på mig själv i publika forum som Flashback. Jag belyste att folk kan jobba i City men fortfarande tack vare bilen ha ett trevligare leverne utanför eventuell tull istället för svindyr 2:a i kärnan.

Ska jag besvara ditt resonemang som du nämner så är ju det redan gjort. Lika lite mitt fel som är bosatt utanför eventuell tull som för den som är bosatt innanför. Konsensus är att vägtullar är dumheter oavsett.
Senast redigerad av TeddyC 2009-08-31 kl. 00:54.
Citera
2009-08-31, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ska jag besvara ditt resonemang som du nämner så är ju det redan gjort. Lika lite mitt fel som är bosatt utanför eventuell tull som för den som är bosatt innanför. Konsensus är att vägtullar är dumheter oavsett.

Nej, det är skillnad. Jag får betala tullavgift för att jag bor där. Varje gång jag skall någonstans över huvudet taget utanför tullarna så måste jag betala. Jag är inlåst av tullarna. Det är inte ni. Ni som bor utanför, ni kan åka till havet och bada och slippa betala. Det kan inte jag. Jag får alltid betala varje gång jag ska till någonstans utanför tullarna. Ni behöver bara betala när ni ska inom tullarna. Världen utanför tullarna är naturligtvis mycket större än världen innanför göteborgs tullar. Det är skillnad. Det är fan orättvist att bli beskattad bara för att man bor centralt. Det måste du väl hålla med om?
Citera
2009-08-31, 07:18
Bannlyst
Citat:
Nej, det är skillnad. Jag får betala tullavgift för att jag bor där. Varje gång jag skall någonstans över huvudet taget utanför tullarna så måste jag betala. Jag är inlåst av tullarna. Det är inte ni. Ni som bor utanför, ni kan åka till havet och bada och slippa betala. Det kan inte jag. Jag får alltid betala varje gång jag ska till någonstans utanför tullarna. Ni behöver bara betala när ni ska inom tullarna. Världen utanför tullarna är naturligtvis mycket större än världen innanför göteborgs tullar. Det är skillnad. Det är fan orättvist att bli beskattad bara för att man bor centralt. Det måste du väl hålla med om?

Jag ser inte detta som ett straff, tvärtom.
Du kommer få en reneare miljö att bo i och mindre avgaser.
De flesta som bor i centrum vil ha det så, vill inte du det?
Citera
2009-08-31, 07:37
Medlem
Kupsans avatar
nkvd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in