2012-10-11, 16:57
Medlem
Politikerna har ju sagt att de inte kan flytta stationer med kort varsel då beslut m.m. måste skaffas, så det där borde man ju kunna utnyttja. När kontrollerna väl kommit upp, så ser man till att samla ihop en slant och sedan hyr man in några polska asfaltsläggare som får fixa lite extra vägar förbi betalstationerna
Citera
2012-10-12, 11:57
Medlem
Ni som drabbas av trängselskatten, kan ni inte manipulera era nummerskyltar?
Fotas reg.skyltarna både fram och bak vid passage?

Förslag!
Citera
2012-10-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Vissa delar av trängselskatten verkar sakna tanke. Att man från Backa behöver betala för att åka över E6 till köpcentrat. Här känns det inte som att man är ute efter att mota bort trängsel utan enbart att dra in pengar.

September 2014 är det val. Då finns chansen att rita om den politiska kartan. Skall bli spännande att följa kommunalvalet.
Det enda riksdagsparti i Göteborg är väl SD som säger nej till denna skatt.

Ni göteborgare får väl rösta på SD 2014.
Citera
2012-10-15, 11:42
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Det enda riksdagsparti i Göteborg är väl SD som säger nej till denna skatt.

Ni göteborgare får väl rösta på SD 2014.

Låter som en mycket bra plan.
Citera
2012-10-15, 19:42
Medlem
raugers avatar
Någon som vet hur mycket kalaset kommer kosta Göteborg stad? När jag såg kartan över betalstationerna för ett tag sen anmärkte jag att det var vansinnigt många jämfört med Stockholm. Men det är klart, Stockholm må ha lite "fördel" med tanke på att de ej har lika många vägar in i innerstaden.
Citera
2012-10-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Ni som drabbas av trängselskatten, kan ni inte manipulera era nummerskyltar?
Fotas reg.skyltarna både fram och bak vid passage?

Förslag!

Finns grejer att köpa och det kommer jag med garanti att göra

Förövrigt börjar Göteborg likna gamla Berlin. Trängselskatten är likt berlinmuren, fattas bara gränskontroll vid varje station.
Citera
2012-10-16, 18:12
Medlem
Enligt Västtrafik så kommer personer börja åka kollektivt mer när trängselskatten kommer..
Men då kommer jag att tänka på när det redan nu är fullt på i stort sett varenda buss och spårvagn som går i Göteborg på morgon kvisten runt 07:00 - 08:30, varför har de inte pratat om att sätta in fler bussar och spårvagnar?

Jag ser bara fördelar med att sätta in fler kollektiva fordon..
Exempelvis så slipper folk stå och tränga > mer kollektiva fordon = håller tid tabellen bättre > därför att då slipper buss/spårvagn stå och vänta på folk som ska på..

Är det någon annan som har fördelar och eller nackdelar med det? Skulle varit intressant att läsa vad ni tycker..
Citera
2012-10-17, 02:15
Moderator
Neksnors avatar
Blir väl en del nya linjer (Alependel, bussfill Övre husargatan, förlängd linje 5 bland annat) i december?
Det byggs ny vagnhall vid Slottsskogen (intill bögparkeringen) för att få plats med nya spårvagnar.
Sedan kan man ju inte bara köpa fordon, man måste ordna depåer, vägar (räls och bussfiler) och hållplatser.
Citera
2012-10-17, 20:13
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FREDDY50
Enligt Västtrafik så kommer personer börja åka kollektivt mer när trängselskatten kommer..
Men då kommer jag att tänka på när det redan nu är fullt på i stort sett varenda buss och spårvagn som går i Göteborg på morgon kvisten runt 07:00 - 08:30, varför har de inte pratat om att sätta in fler bussar och spårvagnar?

Exempelvis så slipper folk stå och tränga > mer kollektiva fordon = håller tid tabellen bättre > därför att då slipper buss/spårvagn stå och vänta på folk som ska på..

Är det någon annan som har fördelar och eller nackdelar med det? Skulle varit intressant att läsa vad ni tycker..
Klart de kommer utöka kollektivtrafiken.
Det har jag läst flera gånger i olika tidningar.
Citera
2012-10-18, 17:42
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FREDDY50

Enligt Västtrafik så kommer nya tidtabeller 9 December.
Men hur mycket tätare som trafiken blir har de inte sagt.
Hoppas tex också att linje 13 förlängs på Hisingen.
Och att sommartidtabell nästa år enbart gäller Juli. Nu går all trafik glesare baserat på när skolor har sommarlov.

Undrar hur det kommer bli runt Centralen/Brunnsparken. Redan idag får bussar och spårvagnar vänta på varandra för att komma fram. Kommer inte flyta snabbare förbi där med fler fordon och tätare turer.
Citera
2012-10-18, 19:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
De borde anordna en lokal folkomröstning om frågan.
Citera
2012-10-18, 21:38
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
Politikerna har ju sagt att de inte kan flytta stationer med kort varsel då beslut m.m. måste skaffas, så det där borde man ju kunna utnyttja. När kontrollerna väl kommit upp, så ser man till att samla ihop en slant och sedan hyr man in några polska asfaltsläggare som får fixa lite extra vägar förbi betalstationerna
Kostar säkert inte mer än ganska många omgångar genom spärrarna..

Cool idé dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in