Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
hehe, argumentationen är på hög nivå märker jag. Jag är inte av uppfattningen att kollektivtrafiken suger (jag har bil förövrigt) men det är ju en subjektiv bedömning.
Folk får fortfarande friheten, du kommer fortfarande kunna åka bil om du nu missat det.
Hur vill du kunna åka bil? Där det är bra framkomlighet eller där alla åker bil istället för kollektivt dvs extrem trängsel. Kom ihåg då också att antalet bilar i stan kommer att öka och öka med åren.
Det är lätt att inte se problemen med Göteborgs kollektivtrafik när man själv har en personbil som livlina.
Folk får friheten, om de har råd. Att äga en bil är redan för dyrt för många. Det borde istället vara straffavgift på bilägande hos dem som bor i centrala stan och redan har nära till allt.
Bor man i en kranskommun eller i "betongen" utanför stadskärnan så är det förödande att behöva betala en extra avgift bara för att man redan är välbärgad (vilket praktiskt taget
alla som bor i centrum är) och har råd med en lägenhet i Vasa eller Linné! Varför skall fotfolket betala för att lattemorsorna och skvallerjournalisterna inte vill att
de skall andas in avgaser?!
Problemet med "trängseln" är snarare värdelös och korrumperad stadsplanering, inte för många människor i en, internationellt sett, byhåla!