2013-10-04, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Hej FB! Skåningen Three47 var i Göteborg i måndags och hade missnöjet att köra bil i centrum.

Skulle någon kunna förklara för mig hur politikersvinen tänkte när de satte upp bilskattekamerorna? Det verkar inte finnas någon speciell logik bakom placeringen: håller man sig på E20 förbi centrum (Skåne -> Partille) betalar man. Kör man från Liseberg ner till Mölndal betalar man. Kör man från Liseberg till Tuve kan man, om man undviker E20, köra förbi centralen och sedan under en massa broar och slippa bilskatten, trots att man precis kört igenom hela centrum.

Det verkar inte finnas någon logik och det verkar finnas normala, obeskattade, vägar kvar man kan köra.

Det finns ingen logik! Det är bara Gbgs:s clown politiker med MP i spetsen som hatar oss bilister. Trots att vi drar in så många miljarder till stadskassen.
Hur fasen kan du köra Från Liseberg till Tuve utan tullar? Alla över/underfarter till Hisingen har ju kameror.
Citera
2013-10-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Hur fasen kan du köra Från Liseberg till Tuve utan tullar?

Ska se om jag kommer ihåg hela rutten i huvudet.

Scandinavium började jag på.
Skånegatan Folkungagatan Odinsgatan Centralen Götaälvbron HjalmarBranting GustafDahlén Tuvevägen osv.

Missade jag någon jävla bilskattekamera under tiden jag fokuserade på de totalt omöjliga jävla bilkorsningarna och filbytena som ledde till halva Sverige förutom just dit jag ville?
Citera
2013-10-04, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Ska se om jag kommer ihåg hela rutten i huvudet.

Scandinavium började jag på.
Skånegatan Folkungagatan Odinsgatan Centralen Götaälvbron HjalmarBranting GustafDahlén Tuvevägen osv.

Missade jag någon jävla bilskattekamera under tiden jag fokuserade på de totalt omöjliga jävla bilkorsningarna och filbytena som ledde till halva Sverige förutom just dit jag ville?

Funkar inte, det står kameror när man kör av Göta älv bron. Passerar den jäveln varje dag. :-(
Citera
2013-10-09, 14:42
Medlem
kezz89s avatar
Jag undrar verkligen hur idioterna tänkte när dom planerade bussfilen i Nya allén...

Målade lite en karta för er som inte sett http://oi42.tinypic.com/f1zg4w.jpg

Hur tänkte man när bussfilen sneddar över för att komma till hållplatsen? Varför byggde man inte en bussfil i högerspår hela vägen?

Nya allén är kaos varje dag, morgon, lunch, eftermiddag, helg.
Citera
2013-10-10, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Jag undrar verkligen hur idioterna tänkte när dom planerade bussfilen i Nya allén...

Hur tänkte man när bussfilen sneddar över för att komma till hållplatsen? Varför byggde man inte en bussfil i högerspår hela vägen?

Tja blir man förvånad.... Idioerna som styr staden har ju nu även blivit nerröstade till en av landets sämsta skol-städer. Hur länge skall kulturvänstern få styra staden utan någon som hellst logik?
Citera
2013-10-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89

Även vid Järnvågen vid Järntorget måste bussen åka ut från flera filer.
Ibland så är bilisterna idioter och blockar bussens utfart och ibland så står bussen över flera filer och släpper ej fram några bilar.
Citera
2013-10-19, 10:56
Medlem
Rektangels avatar
Det kan inte vara helt optimalt att leda in arbetspendlarna via nya busslinjer genom stadskärnan och på så vis skapa en trafikmiljö präglad av gående, cyklister och stora tunga fordon med döda vinklar där förarna har svårt att se.

Den trafik som förr åkte runt stadskärnan i egen bil.

http://www.expressen.se/gt/en-pakord-av-buss-i-centrala-goteborg/

Jag var vid Polhemsplatsen idag och noterade hur bussarna står i kö i trafiken för att nå hållplatserna. Få hade mer en handfull passagerare. All övrigt trafik inklusive busstrafiken blockerades och fick vänta eftersom spårvagnstrafiken har förtur.
Citera
2013-10-19, 11:36
Medlem
Studsbolls avatar
Trafiken har helt klart ökat igen. Finns det några siffror på detta? Det är dags att höja avgiften till 50 kronor så folk fattar galoppen; är du en fattig pissluffare kan du åka spårvagn som Kia och Anneli.
Citera
2013-10-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Trafiken har helt klart ökat igen. Finns det några siffror på detta? Det är dags att höja avgiften till 50 kronor så folk fattar galoppen; är du en fattig pissluffare kan du åka spårvagn som Kia och Anneli.
Så du vill att det ska kosta cirkus 2000 kr för att åka fram och tillbaka till jobbet under en månad. Är du dum i huvudet?
Citera
2013-10-19, 11:45
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmars
Så du vill att det ska kosta cirkus 2000 kr för att åka fram och tillbaka till jobbet under en månad. Är du dum i huvudet?

Hört talas om ironi?
Citera
2013-10-19, 11:48
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmars

Det kostar mig redan runt 700 kr nu. Och då får jag köa. Bättre att betala 2000 kr och inte köa. hela poängen med skatten är att minska trafiken. Om den inte minskar måste man justera beloppet. Att både betala och köa, det är verkligen dumt.
Citera
2013-10-20, 10:37
Medlem
Rektangels avatar
Alltfler barnfamiljer hörande till medelklassen verkar tröttna.
Nya stadsdelar planeras i Hovås, där man kan bo och vara bilburen samt undvika den allmer utbredande kollektivburna mångkulturen. Har man dessutom sitt arbete i Sisjön-Högsbo så slipper man dessutom trängselskatten och lär inte se en blatte vare sig hemma, på jobbet eller när man handlar. Alltför att undvika Nordstan med dess kringdrivande ungdomsgäng, EU-tiggare, kollektivburen mångkultur i en miljö där man som förälder ännu kan ge sina barn en trygg uppväxt utan påträngande kollektivburen mångkultur.

Bilen är nödvändig för att leva tryggt och säkert med sin familj i områden dit kollektvitrafiken ännu inte når och med den otrygheten. De flesta rånen sker ju i anslutning runt hållplatser och Nordstan.

Citat:
Nästa år tas första spadtaget för en ny stadsdel i Hovås. Totalt kommer 1 200 bostäder att byggas i närheten av Brottkärrsmotet. Även nya kontor och mer handel planeras i området.

Citat:
Först ut kan Spektrum-byggnaden bli, en "kunskapsgalleria" som ska byggas längs med Billdalsvägen. Den fem våningar höga byggnaden ska innehålla både skola, butiker, kafé, restaurang och sociala ytor som ska vara öppna både dag- och kvällstid.

Citat:
- Det finns ett stort intresse för den typen av boenden i Göteborg och vi har haft kontakt med en del föreningar.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2146866-goteborg-far-1-200-bostader-i-ny-stadsdel

Citat:
Ödsligt, mörkt och långt till närmaste bebyggelse. Så beskrivs flera spårvagnshållplatser i Göteborg av GP:s läsare.

"Det är gångtunnel med långt till närmsta bebyggelse när man går hemåt", skriver signaturen SH som markerat hållplatsen Rambergsvallen som otrygg plats på GP:s otrygghetskarta.

Signaturen Jenny, 39 år, tycker att hållplatsen Storås, mellan Hammarkullen och Angered Centrum, är otäck om kvällarna.

"Det är ingen rörelse i området. Det är obehagligt att ta sig från spårvagnen, trafiken på Storåsvägen är obefintlig på kvällar och nätter vilket gör att man är ännu mera utsatt."

Andra platser som pekas ut är Rymdtorget, Gamlestadstorget, Hjalmar Brantingsplatsen, bussterminalen i Partille, Nymilsgatan och Smaragdgatan i Tynnered. Hållplatserna anses vara dåligt upplysta och isolerade.

Niklas Svensson, biträdande enhetschef för polisen i Syd, bekräftar att det finns förhöjd brottslighet kring spårvagnslinjerna.

– Vi vet att risken för brott är större kring hållplatserna och på sträckan mellan hållplatsen och hemmet. Det gäller framförallt personrån men vi har också haft allvarligare brott.

Samtliga platser som omnämns ligger i områden som utmärks av just "mångkultur"...Ingen känner sig tydligen otrygg i Långedrag, Hovås eller Johanneberg. Där man främst transporterar de sina med bil alternativt med kollektivtrafiken som ännu präglas av resenärer hörande till majoritetsbefolkningen.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1378458-odsliga-hallplatser-vacker-oro

Trängselskatten påskyndar fördrivningen av barnfamiljer hörande till medelklassen ut ur stadskärnan och med den skattekraften. Vem ska bära upp inftastrukturen i stadkärnan på sikt?

Kringdrivande tiggare...? Missbrukarna som hänger utanför Nordstan?
Senast redigerad av Rektangel 2013-10-20 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in