Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-04, 10:39
  #217
Avstängd
Vinnyjoness avatar
har tidigare bott i gbg under 5 år. flyttade till sthlm för cirka ett år sedan. gjorde ett besök i gbg förra veckan. vad i helvete håller stadsplanerarna på med i gbg?? halva stan var uppgrävd. under den femårsperiod jag bodde där byggde man inte om en enda gata. nu bygger man om samtliga!? hur i helvete tänkte man där? att det lagom till trängselskatten ska vara en helvetes massa trängsel så folk tänker; den där skatten behövs nog ändå..?

vilka idioter.

för övrigt har man ju genomfört infrastruktursatsningar förr, utan att dubbelbeskatta medborgarna.
Citera
2012-12-04, 17:53
  #218
Medlem
itwasfrees avatar
Lite apropå dessa ombyggnader.... Vad f-n har hänt vid Polhemsplatsen?
Jag tänkte först att man skall nog bygga en bussfil. Men icke! Jag syftar på sträckan mellan GP-huset och Centralen. Här har man plockat bort en fil i riktning mot Centralen, och istället gjort en 6 meter bred trottoar.

Eller har man tänkt fortsätta bygga om senare? Det verkar knepigt i alla fall.
Citera
2012-12-05, 00:06
  #219
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
En bra protest vore ju om alla som tog bilen helt enkelt tog kollektivtrafiken en dag.
Eller om alla som åker kollektivtrafik tog bilen en dag.
Citera
2012-12-08, 04:00
  #220
Avstängd
Funderar på att slå sönder så många kameror jag kan eller måla över dem... Sprängdeg? :/
Citera
2012-12-08, 04:17
  #221
Medlem
FBMinchias avatar
Tycker alla svenskar borde få rösta om det här. Om jag kommer till göteborg med bil någon gång, så vill inte jag ha några jävvla biltullar.
Citera
2012-12-08, 20:08
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnyjones
har tidigare bott i gbg under 5 år. flyttade till sthlm för cirka ett år sedan. gjorde ett besök i gbg förra veckan. vad i helvete håller stadsplanerarna på med i gbg?? halva stan var uppgrävd. under den femårsperiod jag bodde där byggde man inte om en enda gata. nu bygger man om samtliga!? hur i helvete tänkte man där? att det lagom till trängselskatten ska vara en helvetes massa trängsel så folk tänker; den där skatten behövs nog ändå..?

vilka idioter.

för övrigt har man ju genomfört infrastruktursatsningar förr, utan att dubbelbeskatta medborgarna.

Lade märke till detta när jag körde i Göteborg idag. En del filer har plötsligt blivit bussfiler med mer köbildning än normalt som följd.
Citera
2012-12-09, 10:06
  #223
Medlem
Nu drar flytten till Mölndal, lämnar denna utsugarkommun nu!!!
Citera
2012-12-10, 10:20
  #224
Medlem
Har varit på mötet med politikerna som dom hade här i backa och man blir mörkrädd. Dom satt och sa att om man var missnöjd med dom kunde man rösta på exempelvis SD eller Vägvalet, det är inga alternativ för mig.
Sen är det några ingenjörer i huvudstaden som inte satt sin fot i Göteborg som satt ut vart stationerna skall stå, jag har lyckats ta mig igenom gymnasiet men kan fortfarande placera dom bättre.
Ska vi ha dom så får dom placera dom vettigt. Backa inlåst och E6 kan du inte passera utan att betala, en Europa väg

Nu är det så att jag bor i backa och är mäkta irriterad över dom vi har här, man kan bara vädja till dom som har lite att göra, ett exempel
Citat:
Ursprungligen postat av Rainmaniamwhat
Funderar på att slå sönder så många kameror jag kan eller måla över dem... Sprängdeg? :/

Eller såga/montera ner dom hehe
Citera
2012-12-10, 10:21
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleshbakk
Nu drar flytten till Mölndal, lämnar denna utsugarkommun nu!!!

Men ska du till kungälv är det bara att hosta upp pengar
Citera
2012-12-10, 21:30
  #226
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biltullgbg
Har varit på mötet med politikerna som dom hade här i backa och man blir mörkrädd. Dom satt och sa att om man var missnöjd med dom kunde man rösta på exempelvis SD eller Vägvalet, det är inga alternativ för mig.
Sen är det några ingenjörer i huvudstaden som inte satt sin fot i Göteborg som satt ut vart stationerna skall stå, jag har lyckats ta mig igenom gymnasiet men kan fortfarande placera dom bättre.
Ska vi ha dom så får dom placera dom vettigt. Backa inlåst och E6 kan du inte passera utan att betala, en Europa väg

Nu är det så att jag bor i backa och är mäkta irriterad över dom vi har här, man kan bara vädja till dom som har lite att göra, ett exempel


Eller såga/montera ner dom hehe

Ja men gör som dom har sagt, rösta på ngt av dom då, bättre orsak kan du inte få när politikern bemöter dig så respektlöst.

Eller är du hjärndött valboskap?
Citera
2012-12-10, 22:35
  #227
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biltullgbg
Har varit på mötet med politikerna som dom hade här i backa och man blir mörkrädd. Dom satt och sa att om man var missnöjd med dom kunde man rösta på exempelvis SD eller Vägvalet, det är inga alternativ för mig.
Sen är det några ingenjörer i huvudstaden som inte satt sin fot i Göteborg som satt ut vart stationerna skall stå, jag har lyckats ta mig igenom gymnasiet men kan fortfarande placera dom bättre.
Ska vi ha dom så får dom placera dom vettigt. Backa inlåst och E6 kan du inte passera utan att betala, en Europa väg

Nu är det så att jag bor i backa och är mäkta irriterad över dom vi har här, man kan bara vädja till dom som har lite att göra, ett exempel


Eller såga/montera ner dom hehe

Varför är inte SD något alternativ? Tycker det mesta i deras politik är låter rätt sunt ändå.
Citera
2012-12-16, 20:33
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Ja men gör som dom har sagt, rösta på ngt av dom då, bättre orsak kan du inte få när politikern bemöter dig så respektlöst.

Eller är du hjärndött valboskap?

Skrattar, hjärndött valboskap är jag absolut inte, jag sätter mig in i partiernas program inför varje val, därav att man är gott förbannad över vad dom gjort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback