2012-08-21, 22:03
Medlem
Karl-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Okej... nu får vi ta reda på hur man kan fuska sig in i sta´n utan att passera gå???

Det verkar ju som t.ex. hela leden från Liseberg till Tingstad ligger inom zonen? Man kan således inte ens passera Gbg utan att betala???

Kräv en förbifart Göteborg!

http://i48.tinypic.com/15e9x7o.jpg

Vet inte hur många som bara ska förbi, men en del tror jag det är. Skulle säkert lätta en hel del på trycket in till Göteborg???
Citera
2012-08-22, 16:02
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Bertil
Kräv en förbifart Göteborg!

http://i48.tinypic.com/15e9x7o.jpg

Vet inte hur många som bara ska förbi, men en del tror jag det är. Skulle säkert lätta en hel del på trycket in till Göteborg???
Alla som kommer från Borås/inlandet och ska upp mot Bohus och Norge ska ju bara passera... en förbifart är en bra ide- men genom Delsjöns naturreservat?
Citera
2012-08-22, 18:00
Medlem
Karl-Bertils avatar
Citat:
Alla som kommer från Borås/inlandet och ska upp mot Bohus och Norge ska ju bara passera... en förbifart är en bra ide- men genom Delsjöns naturreservat?

Det är nog fler än så, alla lastbilstransporter sydnorge-kontinenten går väl genom GBG, likaså via 45:an och som ska vidare neråt. Tror det är en ansenlig mängd fordon. Sen kanske det inte var en exakt sträckning jag ritade ut, men hur lång är den nya tunneln genom stan?
Citera
2012-08-22, 18:11
Medlem
Nlesjems avatar
Varför i helvete skall inte utlandsreggade behöva betala,i Norge fungerar ju detta.
Citera
2012-08-22, 19:33
Medlem
VitNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nlesjem
Varför i helvete skall inte utlandsreggade behöva betala,i Norge fungerar ju detta.

Utredningen om hur detta skall funka och regleras är inte färdig än. Ring till Stockholm och fråga.

På nyheterna: Två personer har allmänt trängselskatten till DO med motivering "diskriminerar svenska förare". Varför är det bara hjon utan förmåga att ta reda på och sätta sig i de enklaste saker som är emot trängselskatten för?

(DO är alltså helt fel ställe att vända sig till av uppenbara anledningar för den som orkar läsa mer än fem meningar)
Citera
2012-08-23, 10:24
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Förbifarten var planerad att förläggas precis öster om delsjöns naturreservat och genom en tunnel ut i Partillemotet. Från Partillemotet skulle den sen gå intill Bergsjön mot väg 190 och sedan mot Angeredsbron/E45an.

Dock var det protester från allmänheten som gjorde att dessa planer skrinlades på 70-talet.

Det skulle även byggas en led mellan Åbromotet och Mölnlyckemotet men jag vet inte exakt hur den sträckan skulle gå. Tanken var alltså att skapa en ringled som förband söderleden med Hisingen via Mölnlycke och Partille.
Citera
2012-09-23, 16:42
Medlem
Pasiphaes avatar
Jag förstår inte riktigt dessa planer. Jag bor i Mölndal och åker E20 till Partille när jag jobbar. Behöver jag också betala då trots att jag inte åker in i Göteborg?
Citera
2012-09-25, 07:04
Medlem
Aktieklipparns avatar
Klarar man sig från trängselskatt mellan kungälv och Torslanda om man kör
Norrleden, eller måste man ta gamla tråkiga sävevägen?

Någon som vet?
Citera
2012-09-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae
Jag förstår inte riktigt dessa planer. Jag bor i Mölndal och åker E20 till Partille när jag jobbar. Behöver jag också betala då trots att jag inte åker in i Göteborg?

Ja.
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trangselskatt/Trangselskatt-i-goteborg/Fragor--svar/Fragor-svar-om-trangselskatt-i-goteborg1112/
"Kommer E6 genom Göteborg att beläggas med trängselskatt?
Ja, i det av riksdagen beslutade trängselskatteområdet ska svenska fordon som passerar Göteborg på E6 betala."

Aktieklipparn: Kolla kartan:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trangselskatt/Trangselskatt-i-goteborg/Betalstationernas-placering/
Citera
2012-10-05, 22:20
Medlem
Allt... ALLT vad gäller trängselskatt och införandet av det är så fruktansvärt orättvist, odemokratiskt och skandalöst.

Den som tycker detta är en bra grej är antingen inte påläst på saken eller också ett egoistiskt litet svin.

Visst, jag fattar att man behöver bygga ut infrastrukturen. Men att tro att detta är synonymt med trängselskatt är fel.

Åt helvete med dessa politikersvinen
Citera
2012-10-08, 11:23
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzkO
Den som tycker detta är en bra grej är antingen inte påläst på saken eller också ett egoistiskt litet svin.

Vad menar du? Varför skulle de inte vara pålästa? Tvärtom väl då man sett att trafiken minskar mycket med trängselskatt så det är väl vi som är anti som inte är tillräckligt pålästa i så fall?

Och varför skulle de vara egoistiska? Trängselskatten drabbar dom lika mycket som oss.
Citera
2012-10-08, 21:07
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzkO
Allt... ALLT vad gäller trängselskatt och införandet av det är så fruktansvärt orättvist, odemokratiskt och skandalöst.

Visst, jag fattar att man behöver bygga ut infrastrukturen. Men att tro att detta är synonymt med trängselskatt är fel.

Åt helvete med dessa politikersvinen

Vissa delar av trängselskatten verkar sakna tanke. Att man från Backa behöver betala för att åka över E6 till köpcentrat. Här känns det inte som att man är ute efter att mota bort trängsel utan enbart att dra in pengar.

September 2014 är det val. Då finns chansen att rita om den politiska kartan. Skall bli spännande att följa kommunalvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in