Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Integritetsskäl! Att man registrerar passager utan att behovet egentligen finns där är inte bra.
Eller är du typen som anser att "jag har ingenting att dölja"? Skriver du även brev på vykort så att myndigheterna lätt kan kolla din post?
För det första så använder jag inte mitt eget namn på flashback som du säkert ser. Så det var väl ganska snabbt ett motiverat; "nej, jag är inte den typen". För det andra trodde jag inte att det gick någon förbi att jag bara lyfte fram att det visst fanns anledningar att mäta trafiken under hela dygnet. Så om du nu ansåg att det är "mer okej" att registrera passager under de tider som det finns en nytta (trängselskatt) så har vi väl punkterat det argumentet nu, i och med att nyttan finns dygnet runt.
Och om jag får tala för mitt skrå så är det inte du som är intressant. Vad man generellt vill veta är hur många fordon (st), hur stor andel tung trafik (%) eller hur lång restid (minuter) för en stor ström. Statistik över trafiken, inte trafikanten. Jag är inte intresserad av vem du är, jag vill veta om det finns möjligheter att förbättra framkomligheten eller säkerheten eller vad ni nu har bett mig undersöka. För att göra det behöver jag data.