2012-03-04, 12:29
Medlem
Duckks avatar
Varför vill du formatera om disken, men fortfarande behålla allting?
Citera
2012-03-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummelmannen
Hejsan! Jag använder mig av en OCZ Agility 3 SSD som bootdisk, alltså har jag mitt Windows 7 där.
Men nu är det så att jag vill formatera den disken, UTAN att ta bort operativsystemet, och att avinstallera varje program för sig, är inget jag är intresserad av.

Så jag undrar, går det att radera ett stort antal filer på en gång, med någon bra mjukvara?

EDIT: Har kikat runt lite och hittade ett program kallat "Eraser", någon som har erfarenhet av detta program?

Citat:
Ursprungligen postat av Duckk
Varför vill du formatera om disken, men fortfarande behålla allting?
Vet inte om jag var otydlig, har inte sovit bra.
Jag vill alltså radera allt som inte är relevant med Windows 7, alltså: Drivare, spel och andra program.

EDIT: Screw it, jag blåser ur hela disken istället.
Citera
2012-03-04, 13:43
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Byt filtyp till jpg eller vad det nu var för filtyp innan du valde att reparera sdkortet.
Jag tror det är något fel på mig, först hittade jag alla filer men nu är de borta igen. Jag förstår inte vad jag gör för fel, jag har inte ändrat någon inställning utan allt bara försvann. De ska ju ligga i mappen eftersom det står att minneskortet är fullt men kollar man i kortet så är det tomt
Citera
2012-03-04, 15:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har du tur(eller ska vi säga otur?) så räcker det med några sekunder innan de kommer upp fel men minst 8 timmar skulle jag säga då memtest kör flera olika tester fram o tillbaka.
Citera
2012-03-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
I skolen icke tvivla, här kommer en repris då:
Kolla om du har inbyggt systemåterställning i datorn. Läs i manualen hur det görs, tanka hem den från din dators tillverkares support/download/drivrutiners webbsida, sök på din dators modellbeteckning där.
Annars får du googla på "installera windows" kanske? ...det finns hur många guider som helst på webben ju.

PC Restore har jag aldrig hört talas om, men det går antagligen ut på att du med det programmet tagit en backup när den var nyinstallerad så att du senare kan göra en återställning. Så det kan du glömma nu.

Har gjort detta utan ett ända framsteg.
Citera
2012-03-05, 01:12
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterJumper
Har gjort detta utan ett ända framsteg.
http://bit.ly/At8RAu
Citera
2012-03-05, 21:06
Medlem
I min dator (Asus, Laptop, Windows 7) har något gått väldigt fel. Förmodligen har den fått något virus. Har skannat med två olika virusprogram och tagit bort eventuella virus, men problemet kvarstår; jag kan inte installera Java, Google Chrome har går inte att starta osv osv. Dem flesta program går inte att starta.

Så istället för att fråga vad jag ska göra med varje program var för sig, så frågar jag detta:

Hur ominstallerar jag Windows 7 utan skiva?
Hur tar jag bort allt på min dator?

Har hört att det ska funka att klicka på f9 när man startar datorn, men det funkar inte för mig. När man klickar på f9 skulle man tydligen komma till en meny där man kunde ominstallera Windows.

Jag har inte något särskilt viktigt på datorn, inga bilder osv. Programmen jag använder kan jag ladda ner igen (Skype typ).

Skulle mest uppskatta om någon gjorde en guide till hur man ominstallerade Windows, steg för steg, eftersom jag inte är särskilt insatt i datorer. Länkar går lika bra. Men självklart är alla svar uppskattade, så tveka inte.

Tack!
Citera
2012-03-05, 22:44
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannesoth
I min dator (Asus, Laptop, Windows 7) har något gått väldigt fel. Förmodligen har den fått något virus. Har skannat med två olika virusprogram och tagit bort eventuella virus, men problemet kvarstår; jag kan inte installera Java, Google Chrome har går inte att starta osv osv. Dem flesta program går inte att starta.

Så istället för att fråga vad jag ska göra med varje program var för sig, så frågar jag detta:

Har hört att det ska funka att klicka på f9 när man startar datorn, men det funkar inte för mig. När man klickar på f9 skulle man tydligen komma till en meny där man kunde ominstallera Windows.

Jag har inte något särskilt viktigt på datorn, inga bilder osv. Programmen jag använder kan jag ladda ner igen (Skype typ).

Skulle mest uppskatta om någon gjorde en guide till hur man ominstallerade Windows, steg för steg, eftersom jag inte är särskilt insatt i datorer. Länkar går lika bra. Men självklart är alla svar uppskattade, så tveka inte.

Tack!
Det är F9 som gäller, finns säkert någon bild i manualen.
Manualen följde med din dator och finns även på Asus hemsida.
Citera
2012-03-06, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hannesoth

Tack!

Det gäller att du trycker F9 vid exakt rätt tillfälle. Duu skall trycka innan W7 startar dev. när datorn bootar.
Citera
2012-03-06, 22:35
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Det gäller att du trycker F9 vid exakt rätt tillfälle. Duu skall trycka innan W7 startar dev. när datorn bootar.
Visst är det svårt att lyckas de första gångerna. Do like this:
  1. Tryck på ON/OFF-knappen
  2. Tryck sedan på F9-tangenten 1 ggn/sekund tills det händer nåt "ovanligt"
Citera
2012-03-07, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Visst är det svårt att lyckas de första gångerna. Do like this:
  1. Tryck på ON/OFF-knappen
  2. Tryck sedan på F9-tangenten 1 ggn/sekund tills det händer nåt "ovanligt"
Precis! Bra tips med 1 tryck i sekunden.
Citera
2012-03-07, 21:10
Medlem
Hej hej!
Har nyss installerat Windows 7 och allt funkar prima, förutom att jag inte kommer ut på internet, har försökt uppdatera mitt nätverksskort m.m men Windows 7 hittar inte kortet, nån som har nå förslag på vad man gör ?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in