2012-03-07, 21:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Hej hej!
Har nyss installerat Windows 7 och allt funkar prima, förutom att jag inte kommer ut på internet, har försökt uppdatera mitt nätverksskort m.m men Windows 7 hittar inte kortet, nån som har nå förslag på vad man gör ?!

Externt eller internt nätverkskort? Du har kanske installerat in fel drivrutin? Vad har du för felkod under enhetshanteraren? Syns nätverkskortet där och då med ett gult frågetecken?

Har du kontrollerat på tillverkarens hemsida, typ moderkortets hemsida?
Citera
2012-03-08, 17:51
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Hej, har ett problem med min dator som jag inte fattar mig på, är inte värsta datateknikerna om man säger så.

Datorn kan helt plötsligt varna för att jag måste stänga ner de och de programet för att inte arbetet ska gå förlorat. Det kommer även upp att "Datorn har inte tillräckligt med minne" något sånt. Har även blivit bluescreen några gånger men det har jag lyckats fixa tror jag. Men hur ska jag göra för att rensa minne? det är inte minnet på hårdiskarna det är fel på för har 52GB ledigt på ena och 260GB ledigt på andra. Är det ramminnet man ska rensa då och hur gör jag det? Händer det något om jag radarerar saker på ramminnet?
Citera
2012-03-08, 18:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallonSaft.-.-
Hej, har ett problem med min dator som jag inte fattar mig på, är inte värsta datateknikerna om man säger så.

Datorn kan helt plötsligt varna för att jag måste stänga ner de och de programet för att inte arbetet ska gå förlorat. Det kommer även upp att "Datorn har inte tillräckligt med minne" något sånt. Har även blivit bluescreen några gånger men det har jag lyckats fixa tror jag. Men hur ska jag göra för att rensa minne? det är inte minnet på hårdiskarna det är fel på för har 52GB ledigt på ena och 260GB ledigt på andra. Är det ramminnet man ska rensa då och hur gör jag det? Händer det något om jag radarerar saker på ramminnet?

Du kan köra Windows egna minnesdiagnostikverktyg. Skriv under start -> sök alla program och filer -> detta -> " minne " med utan " och där får du upp alternativet. Utför en analys.
Citera
2012-03-08, 18:07
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du kan köra Windows egna minnesdiagnostikverktyg. Skriv under start -> sök alla program och filer -> detta -> " minne " med utan " och där får du upp alternativet. Utför en analys.

Tack, detta funkar förhoppningsvis För säkerhetsskull så gjorde jag en virussökning också man vet aldrig, men när den är klar ska jag testa
Citera
2012-03-08, 19:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallonSaft.-.-
Tack, detta funkar förhoppningsvis För säkerhetsskull så gjorde jag en virussökning också man vet aldrig, men när den är klar ska jag testa

Du finner även lite nyttiga punkter där man berättar lite mer om optimering.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...er-performance

Man kan även öka växlingsfilens (det virtuella minnets) storlek. Hur mycket RAM-minne har du i datorn?
Citera
2012-03-08, 23:48
Medlem
HallonSaft.-.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du finner även lite nyttiga punkter där man berättar lite mer om optimering.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...er-performance

Man kan även öka växlingsfilens (det virtuella minnets) storlek. Hur mycket RAM-minne har du i datorn?

Har 4GB RAM-minne
Citera
2012-03-09, 00:17
Medlem
hejsantests avatar
Ska ominstallera Win 7 men är osäker på om jag har rätt skiva, undrar om man kan se när en skiva är bränd? När jag tar egenskaper på skivan ser jag bara när filerna är skapade
Citera
2012-03-09, 01:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
I utforskaren, när jag dubbelklickar för att gå in i en mapp så öppnas mappen i ett nytt utforskarfönster istället för att visas i det gamla fönstret, hur ändrar jag detta?
Citera
2012-03-09, 07:31
Medlem
Har stött på ett nytt problem. När jag startade datorn imorse fick jag upp en grå varningsruta innan Windows ens startat "Windows är inte äkta" och så får jag två alternativ att antingen aktivera eller påminn senare.

Har kört RemoveWAT, men får meddelande att WAT redan avlägsnats.

Har googlat men hittar ingen med samma problem, inte med den här rutan.
Senast redigerad av kentuckyfry 2012-03-09 kl. 07:46.
Citera
2012-03-09, 08:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
I utforskaren, när jag dubbelklickar för att gå in i en mapp så öppnas mappen i ett nytt utforskarfönster istället för att visas i det gamla fönstret, hur ändrar jag detta?

Har du kontrollerat under mappalternativ?
Citera
2012-03-09, 08:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Har stött på ett nytt problem. När jag startade datorn imorse fick jag upp en grå varningsruta innan Windows ens startat "Windows är inte äkta" och så får jag två alternativ att antingen aktivera eller påminn senare.

Har kört RemoveWAT, men får meddelande att WAT redan avlägsnats.

Har googlat men hittar ingen med samma problem, inte med den här rutan.

Dessa frågor behandlas här -> https://www.flashback.org/t1026161

Där finner du tips och annat.
Citera
2012-03-09, 14:32
Medlem
HJÄLP !

Jag har avinstallerat mitt windows 7 home premium på laptopen och installerade en ogiltlig kopia av 7 ultimate. Nu pallar ja inte med att den e icke genuin och vill installera home premium igen med min giltiga cd key som står under laptopen. Hur bär jag mig åt?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in