2011-10-14, 16:17
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonhh
Ingen som vet varför inte Windows 7 går att reparera? att det kommer felmeddelande
Hur lyder det?
Citera
2011-10-14, 16:59
Medlem
[Infinite]s avatar
hur söker man på filer
Citera
2011-10-14, 17:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
hur söker man på filer

http://imgdrop.se/UPL/1318604624cmc.png
Citera
2011-10-14, 19:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
hur söker man på filer
Uppe till höger i utforskaren.
Citera
2011-10-15, 13:42
Medlem
RobieBwois avatar
Hej

Min dator har blivit konstig och jag har prövat att formatera/installera om Windows 7. Hur som helst, det går inte att spela datorspel, om jag laddar hem spel från Steam händer inget, det bara laddar men sen händer inget. När jag startar ett spel jag installerat via den vanliga vägen står det att det stött på problem och måste avslutas.

När jag försöker starta Harpan så kommer detta upp:

"Maskinvaruacceleration är antingen inaktiverat eller stöds inte av datorns grafikkortsdrivrutin, vilket kan leda till långsammare spelprestanda. Kontrollera att du har den senaste grafikkortsdrivrutinen installerad och att maskinvaruacceleration är aktiverat."

Kan detta vara felet? Maskinvaruacceleration är redan aktiverat och stå på fullständig. Jag har senaste grafikkortsdrivrutinen installerad, har försökt söka efter uppdateringar.
Citera
2011-10-15, 13:47
Medlem
Windows 7 internet begränsad åtkomst

Hej.
Windows 7 blev uppdaterat igår. Efter uppstart idag fungerar inte internet, ända meddelandet jag får fram är:
"Begränsad eller ingen anslutning."

Övrigt fungerar internet perfekt på min mobiltelefon och laptop jag skriver från nu.
Vad är det som spökar? Varför slutar det fungera efter uppdatering?

Tips?

Tack på förhand.
Senast redigerad av town 2011-10-15 kl. 13:50.
Citera
2011-10-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av town
Hej.
Windows 7 blev uppdaterat igår. Efter uppstart idag fungerar inte internet, ända meddelandet jag får fram är:

Övrigt fungerar internet perfekt på min mobiltelefon och laptop jag skriver från nu.

Tips?

Tack på förhand.

har du testat att starta om datorn ett par gånger?
har du provat kontrollpanelen>nätverk>felsök problemet

mvh
t
Citera
2011-10-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har du testat att starta om datorn ett par gånger?
har du provat kontrollpanelen>nätverk>felsök problemet

mvh
t

Hejsan.
ja båda grejerna är testade utan resultat. Den utväg jag ser nu är att installera ett trådlöst nätverkskort i datorn tills jag hittar felet, eller installera om operativsystemet och stänga av uppdateringarna.
Citera
2011-10-15, 16:07
Medlem
BraveBoys avatar
Hej. Hoppas nån här kan hjälpa mig.

Jag sitter på en Dell Inspiron 1721 med Vista 32 bitars installerad. Nu har jag gjort slag i saken och faktiskt gått och KÖPT Windows 7 Home Premium, 64-bitars. Jag har 3 GB minne installerat. Det har jävlats för mig i kubik. Först gick det inte att installera från skivan av nån anledning, men det löste jag till slut med att göra ett bootbart USB-minne med installationsfilerna. Det krånglade ju extra pga av att jag har 32 bitar idag men har köpt 64-bitars.

Nåväl - nu har jag kommit så långt att jag får igång installationsprogrammet men det hittar ingen hårddisk och vill ha drivrutiner. Jag har ingen aning om vilka drivrutiner det ska vara och har provat alla möjliga utan resultat.

Jag vet att det är 2 diskar installerade och när jag går in i enhetshanteraren står det detta under diskar:

ati 2+0 stripe/raid0 scsi disk device

Det har jag googlat sönder och samman utan resultat. Är det en driver till det jag ska ha eller är det nån driver till nån controller jag ska leta efter? Vad fan är det för drivrutiner jag ska ha?

Till slut kopplade jag in en extern hårddisk i ren desperation och se DÅ dök den upp! Men då går det inte att installera på en USB-hårddisk...

Fan - hjälp mig! Snart kastar jag ut datorfanskapet genom fönstret!!! (Jag har låtit bli att nämna alla andra problem jag har haft med diverse hårddiskar och sånt som jag har löst själv fast det har tagit några dagar). Men nu ger jag upp och ber om hjälp!
Citera
2011-10-15, 16:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraveBoy

Nu har jag gjort slag i saken och faktiskt gått och KÖPT Windows 7 Home Premium, 64-bitars. Jag har 3 GB minne installerat.

Nyfiken fråga, men varför en x64 kärna om du nu endast har 3 GB RAM?
Citera
2011-10-15, 17:23
Medlem
BraveBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nyfiken fråga, men varför en x64 kärna om du nu endast har 3 GB RAM?
Jag förstår inte riktigt. Jag ville installera och blev "påsåld" win 64. Jag hävdade att jag har 32 bit. "Det går bra ändå" sa han. Jag kollade, hade bara 2 så jag installerade extra 1 GB minne. Vad är problemet?
Citera
2011-10-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av town
Hej.

Tips?

Tack på förhand.

Trådlösa kortet jag hade hemma hade inte drivrutiner till w7 64 bit.. Fler förslag hur jag ska åtgärda problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in