Hej. Hoppas nån här kan hjälpa mig.
Jag sitter på en Dell Inspiron 1721 med Vista 32 bitars installerad. Nu har jag gjort slag i saken och faktiskt gått och KÖPT Windows 7 Home Premium, 64-bitars. Jag har 3 GB minne installerat. Det har jävlats för mig i kubik. Först gick det inte att installera från skivan av nån anledning, men det löste jag till slut med att göra ett bootbart USB-minne med installationsfilerna. Det krånglade ju extra pga av att jag har 32 bitar idag men har köpt 64-bitars.
Nåväl - nu har jag kommit så långt att jag får igång installationsprogrammet men det hittar ingen hårddisk och vill ha drivrutiner. Jag har ingen aning om vilka drivrutiner det ska vara och har provat alla möjliga utan resultat.
Jag vet att det är 2 diskar installerade och när jag går in i enhetshanteraren står det detta under diskar:
ati 2+0 stripe/raid0 scsi disk device
Det har jag googlat sönder och samman utan resultat. Är det en driver till det jag ska ha eller är det nån driver till nån controller jag ska leta efter? Vad fan är det för drivrutiner jag ska ha?
Till slut kopplade jag in en extern hårddisk i ren desperation och se DÅ dök den upp! Men då går det inte att installera på en USB-hårddisk...
Fan - hjälp mig! Snart kastar jag ut datorfanskapet genom fönstret!!! (Jag har låtit bli att nämna alla andra problem jag har haft med diverse hårddiskar och sånt som jag har löst själv fast det har tagit några dagar). Men nu ger jag upp och ber om hjälp!