2012-01-06, 14:09
Medlem
Från en bränd DVD skiva
Citera
2012-01-06, 14:11
Medlem
TorrentLovers avatar
Gör om processen och se om problemet bara är tillfälligt? Kan ju också blivit fel i bränningen av DVD'n...
Citera
2012-01-06, 14:13
Medlem
Som jag skrev innan har jag provat 2 olika dvd skivor Win7 Ultimate&PRO båda har funkat innan på datorn.
Citera
2012-01-06, 14:15
Medlem
Ja har TV kabel ikopplad kan vara lösningen detta.
Skall prova nu igen.

https://www.flashback.org/t1568056
Citera
2012-01-06, 14:19
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaxxish
Ja har TV kabel ikopplad kan vara lösningen detta.
Skall prova nu igen.

https://www.flashback.org/t1568056
Om du saknar drivrutinerna är det ju inte så konstigt att det inte funkar..?
Citera
2012-01-06, 14:34
Medlem
Vilka drivers?
Citera
2012-01-06, 14:36
Medlem
countingcrowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaxxish
Tjena !

Igår skulle jag formatera min stationära dator har gjort det flera ggr innan problemfritt.
Efter att jag formaterat c:// starta datorn om som vanligt.

Efter att windows loggan visats och det står att den förbereder för start första gången, tjänster aktiveras osv.

Sen kommer problemet när win loggan försvinner blir skärmen svart bara .. Ingenting kommer fram har provat att vänta 15-20 min, även provat 2 olika win7 (PRO&Ultimate) har funkat klockrent innan.

Nån som har en aning vad det kan vara med burken?

Installera fran USB.
Citera
2012-01-06, 14:56
Medlem
HDMI kabeln var problemet, ty ändå boys!
Citera
2012-01-07, 10:47
Medlem
Min dator strular. Jag har en HP och windows 7.

Igår låste sig datorn. Hade bara mailprogrammet igång förutom explorer (om jag minns rätt). Kunde inte få datorn att ohänga sig och CTRL-ALT-DELETE fungerade inte heller. Nödstartade därför om med on-off knappen.

Men sedan dess vill inte windows komma igång. Jag testar att starta normalt men kommer bara till en skärm där det står att jag rekommenderas att testa reperation. Väljer jag det kommer två dosprompter upp och försvinner snabbt ochjag tyckte mig hinna se att reperationen var klar. Men Windows startar ändå inte. det enda som händer är att det kommer en bqkgrundsbild (blå med strålar, typ`) och en muspekare (som jag kan styra). Inget annat. Jag har haft på datorn i timmar men kommer inte vidare.

Vad kan jag göra? Skulle kunna fabriksåterställa då jag inte har så mkt konstigt på den eftersom jag skaffade den i oktober men skulle isf vilja spara de bilder och dokument som ligger på hårddisken. samt även de mail som finns i mailprogrammet.

någon som haft liknande problem eller vet vad som kan göras?
Citera
2012-01-07, 13:50
Medlem
Kritisk.s avatar
Kanske ganska lätt problem, men inte lyckats fixa det :s
använder Google Chrome på mitt Windows7, och nån dag så fuckade själva Chrome-loggan upp så nere vid startknappen (där Chrome-genvägen ligger) så blev loggan en vit ruta bara (en sån där som windows använder när det är ett okänt filformat typ).
Hur kan man ändra tillbaka loggan till sitt rätta? testade att installera om Chrome över det gamla, men loggan är densamma
Citera
2012-01-07, 14:59
Medlem
Hej på er! Har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag vill dela ut en mapp i nätverket men jag får den inte delad. När jag högerklickar på mappen och går till "dela med" så kommer det upp 4 allternative.

Ingen (har ett hänglås på sig)
Hemgrupp (Läsa)
Hemgrupp (Läsa/skriva)
Välj personer....

Och när jag väljer "Välj personer..." och tar alla så kommer det upp att nu är mappen delad men hittar den inte i nätverket och högerklickar jag på mappen igen så är det där hänglåset kvar vid allternativet "Ingen".
Hoppas någon svarar för jag håller på att bli skogstokig.
Mvh
Folkan
Citera
2012-01-07, 15:16
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritisk.
Kanske ganska lätt problem, men inte lyckats fixa det :s
använder Google Chrome på mitt Windows7, och nån dag så fuckade själva Chrome-loggan upp så nere vid startknappen (där Chrome-genvägen ligger) så blev loggan en vit ruta bara (en sån där som windows använder när det är ett okänt filformat typ).
Hur kan man ändra tillbaka loggan till sitt rätta? testade att installera om Chrome över det gamla, men loggan är densamma
Är Chrome fäst i Aktivitetsfältet eller inte?
Citat:
Ursprungligen postat av Folkan
Hej på er! Har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag vill dela ut en mapp i nätverket men jag får den inte delad. När jag högerklickar på mappen och går till "dela med" så kommer det upp 4 allternative.

Ingen (har ett hänglås på sig)
Hemgrupp (Läsa)
Hemgrupp (Läsa/skriva)
Välj personer....

Och när jag väljer "Välj personer..." och tar alla så kommer det upp att nu är mappen delad men hittar den inte i nätverket och högerklickar jag på mappen igen så är det där hänglåset kvar vid allternativet "Ingen".
Hoppas någon svarar för jag håller på att bli skogstokig.
Mvh
Folkan
Högerklicka och välj "Avancerad delning". Kryssa i "Dela ut den här mappen", utdelad över nätverket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in