Citat:
Ursprungligen postat av Fischlet
Tjena gott folk!
Syrran fick en sony vaio i studentpresent för nån vecka sen här och den är rätt slö. Jag har gjort vad jag kunnat (uppdaterat drivrutiner, tagit bort en massa bingbars etc, kollat efter malware osv osv) Så fort man startar explorer så går cpu användningen upp till ca 50% konstant och kollar man på ett HD klipp på youtube så ligger det stabilt runt 90% och skiten laggar.....Nåt måste väl vara fel eller? Jag vet iaf inte vad jag skall göra nu. Tar tacksamt emot hjälp!
Prestanda:
http://www.sony.se/product/vn-e-series/vpcel3s1e
PiZ
Se till att Windows Update verkligen är up to date sas.
Om du inte redan gjort det så kör Malwarebytes Anti-Malware.
Avinstallera så mkt du vågar i programvara som bl a har avsändare Sony (du kan sortera efter företag så ser du dem lättare).
Kör Ccleaner 64 Portable om det inte redan är gjort på den; Filrensning och Registret. Rensa allt programmet föreslår.
Kör Diskrensning på C: om det inte redan är gjort. Gå även in på Avancerat och rensa Systemåterställningarna (förutom den senaste).
Ser att McAfee Internet Security följer med från början, avinstallera och kör in det betydligt mer lättdrivna Avast! Free. (Passa på att prova hur snabb datorn är helt utan AV, är den halvseg då också så kan det vara nåt riktigt fel med burken.)
Bättre nu?