2010-02-02, 20:47
Medlem
Silmarillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CorvusCorax.
Jag har problem med min bärbara packard bell, den har inget operativsystem och jag lyckas inte installera ett.

Problemet är när jag installerar mitt windows xp home får jag upp detta meddelande: [IMG]http://i45.tinypic.com/4hfdix.jpg[/IMG]
det är inte bara den filen som inte kan kopieras det är ca 30 stycken, och när instalationsproblemet ska slutföras så blir det blue screen och datorn fryser.

Varför kan inte min dator kopiera filerna? två av de skivor jag har testat är äkta och en är bränd från min andra dator, alla tre skivor funkar på de andra datorerna.

så vad är problemet?

Låter ju mer som det är läsaren i datorn som pajat om nu alla skivorna fungerar på andra datorer. Har du kvar garanti? Lämna in fort som attan och få det fixat.

Edit: Kom på en annan sak som det kan vara. Läsaren behöver inte vara paj. När man bootar från skiva så brukar den slänga in ganska standard-drivrutiner för läsare och annat. Detta kan göra att man får strul med läsning av vissa filer. Kolla vad det ska vara för drivrutiner till just din läsare och se till att köra in dem efter uppbootning.
Senast redigerad av Silmarillion 2010-02-02 kl. 20:51.
Citera
2010-02-02, 20:56
Medlem
CorvusCorax.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettaofc
Lånar tråden lite .

Ska köpa ny laptop. Ska såklart ha nya windows 7 och inte vista. Men om jag köper en dator med vista (många säljer ut dom nu) kan jag enkelt och gratis blåsa om till windows 7 ? Kanske är en jävligt dum fråga men är inte så insatt.

Det står på datorn om den är windows 7 kompatibel.
du kan fråga de du köper datorn av om det går att installeria windows 7 på den (de flesta vista datorerna klarar windows 7)
Citera
2010-02-02, 21:20
Medlem
CorvusCorax.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silmarillion
Låter ju mer som det är läsaren i datorn som pajat om nu alla skivorna fungerar på andra datorer. Har du kvar garanti? Lämna in fort som attan och få det fixat.

Edit: Kom på en annan sak som det kan vara. Läsaren behöver inte vara paj. När man bootar från skiva så brukar den slänga in ganska standard-drivrutiner för läsare och annat. Detta kan göra att man får strul med läsning av vissa filer. Kolla vad det ska vara för drivrutiner till just din läsare och se till att köra in dem efter uppbootning.
Då är det nog fel på läsaren för jag har omformaterat datorn med skivan tidigare.

Tack för hjälpen.
Citera
2010-02-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasren
Tjena!

Sitter med en bärbar dator som tillhör en kompis.. När jag startar XP installationen går allt fint, filerna laddar och det rullar på.. Exakt i slutet av laddningen kommer felet http://support.microsoft.com/kb/324103/sv

Alltså 0x0000007b vad ska jag göra, vet inte hur jag ska få i gång kommandotolken då jag inte komma in på Windows för att på så sätt testa köra chkdsk.
Jag har lyckats att installera Ubuntu, men inte får jag XP att fungera, jag dör snart av det här problemet.. Vad ska jag ta mig till?
Citera
2010-02-03, 13:04
Medlem
Jag har jätteproblem att få min c: formaterad. Har provat att köra två olika varianter av xp (vilka båda fungerar) men får felmeddelande efter att jag bootat från cdskivan "isapnp.sys is corrupted" och sedan får jag reboota mig in i win igen.
Om någon kan hjälpa mig med det här skulle jag vara väldigt tacksam, behöver få formaterat datorn för 1 år sedan och DET GÅR INTE!!!!
Citera
2010-02-03, 13:40
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CorvusCorax.
Citat:
Lånar tråden lite .

Ska köpa ny laptop. Ska såklart ha nya windows 7 och inte vista. Men om jag köper en dator med vista (många säljer ut dom nu) kan jag enkelt och gratis blåsa om till windows 7 ? Kanske är en jävligt dum fråga men är inte så insatt.

Det står på datorn om den är windows 7 kompatibel.
du kan fråga de du köper datorn av om det går att installeria windows 7 på den (de flesta vista datorerna klarar windows 7)
De flesta? Alla vistakompatibla datorer och ännu fler än de är kompatibla med Windows 7. Själv har jag installerat Win7 på en gammal, urusel dator - nu rullar den på bättre än någonsin. Readyboost is teh shit!
Citera
2010-02-03, 15:26
Medlem
pettaofcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
De flesta? Alla vistakompatibla datorer och ännu fler än de är kompatibla med Windows 7. Själv har jag installerat Win7 på en gammal, urusel dator - nu rullar den på bättre än någonsin. Readyboost is teh shit!

Okej. Jag vet inte vad redyboost är

Men om man vet att det går, och inte är sugen att köpa windows 7 för 1000 spenn , då man likagärna kan lägga dom pengarna ppå att få en dator med windows 7. Vad gör man då? Piratebay ?
Citera
2010-02-03, 16:15
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Okej. Jag vet inte vad redyboost är

Men om man vet att det går, och inte är sugen att köpa windows 7 för 1000 spenn , då man likagärna kan lägga dom pengarna ppå att få en dator med windows 7. Vad gör man då? Piratebay ?
Förslagsvis, ja.
Citera
2010-02-03, 19:55
Medlem
Hemmabygges avatar
hmm, har vista installerat på min gamla laptop, och jag har en bränd XP-Skiva som jag fick av polare.. har också CD-KEY..

Är det bara att sätta i skivan även om Vista redan är installerat eller hur ska man göra? hehe
Citera
2010-02-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmabygge
hmm, har vista installerat på min gamla laptop, och jag har en bränd XP-Skiva som jag fick av polare.. har också CD-KEY..

Är det bara att sätta i skivan även om Vista redan är installerat eller hur ska man göra? hehe

inte helt säker men tror du måste formatera om du inte vill ha två stycken installerade operativsystem
Citera
2010-02-03, 20:24
Medlem
Hemmabygges avatar
Hmm, det står att jag kan inte formatera hårddisken för att Windows ligger i den, hur ska jag göra om jag vill ta bort det och lägga in XP ?
Citera
2010-02-03, 20:28
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmabygge
Hmm, det står att jag kan inte formatera hårddisken för att Windows ligger i den, hur ska jag göra om jag vill ta bort det och lägga in XP ?
Hur gör du när du försöker ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in