2010-02-03, 20:30
Medlem
Hemmabygges avatar
Högerklickar och trycker på "Formatera", då står det ngt liknande, "Windows är installerat här, så du kan inte formatera, då försvinner det" eller något sådant..
Citera
2010-02-03, 20:36
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmabygge
Högerklickar och trycker på "Formatera", då står det ngt liknande, "Windows är installerat här, så du kan inte formatera, då försvinner det" eller något sådant..
Så "formaterar" du inte, det kommer i alla fall inte att resultera i det resultat du troligtvis önskar.

Stoppa i "Windows-skivan" och starta om datorn. Innan windows har dragit igång, kolla efter vilken knapp du ska trycka på för att starta med skivan.

När du har kommit så långt följer du bara instruktionerna.
Citera
2010-02-03, 21:03
Medlem
Hemmabygges avatar
Hmm, när installationen eller vad det är för något startar, så fastnar den på olika saker varje gång.. Inga repor, så vet inte vad som är fel?

Nu gick det, men den hittar ingen hårddisk säger den ..
Senast redigerad av Hemmabygge 2010-02-03 kl. 21:14.
Citera
2010-02-04, 10:58
Medlem
Har ett stort problem, har fått in en trojansk häst i datorn som aldrig vill försvinna så min tanke var att formatera om datorn helt. Har en Vista 32 business sp2 (skivan som jag fick med var dock vista 32 business sp1)
Problemet är bara att det inte går att formatera om, skivan sitter i och jag följer anvisningarna. Det kommer aldrig upp nåt med att skriva in produktnyckel och när jag ska välja drivrutiner (man behöver inte välja drivrutiner om man bara har en partion) så hittar den inga och det går inte att välja nästa.

Vad ska jag göra?

f.ö. så den enda "koden" som jag tror är produktnyckeln är inte 25 tecken utan 20... :S

Har även försökt att partionera hdd så att det blir 2 delar men det går inte heller för dom enda diskarna den hittar är 2 cd-rom enheter
Citera
2010-02-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trinity84
Har ett stort problem, har fått in en trojansk häst i datorn som aldrig vill försvinna så min tanke var att formatera om datorn helt. Har en Vista 32 business sp2 (skivan som jag fick med var dock vista 32 business sp1)
Problemet är bara att det inte går att formatera om, skivan sitter i och jag följer anvisningarna. Det kommer aldrig upp nåt med att skriva in produktnyckel och när jag ska välja drivrutiner (man behöver inte välja drivrutiner om man bara har en partion) så hittar den inga och det går inte att välja nästa.

Vad ska jag göra?

f.ö. så den enda "koden" som jag tror är produktnyckeln är inte 25 tecken utan 20... :S

Har även försökt att partionera hdd så att det blir 2 delar men det går inte heller för dom enda diskarna den hittar är 2 cd-rom enheter

Produktnyckel = 25 tecken
PID = 20 tecken (skapas av produktnyckeln)

Kör malwarebytes istället bara för att få bort din trojan, de tar bort det mesta.
Citera
2010-02-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avataar
Produktnyckel = 25 tecken
PID = 20 tecken (skapas av produktnyckeln)

Kör malwarebytes istället bara för att få bort din trojan, de tar bort det mesta.

Hmm då vette sjutton hur jag ska kunna skriva in produktnyckeln :S fast de kommer inte upp iaf vid installationen som inte fungerar...
Har redan kört med malware och en massa andra prg som inte fungerar
Citera
2010-02-04, 19:41
Medlem
theshades avatar
Jag behöver hjälp!

Jag försöker installera Windows 7 (tankad version som fungerar för andra) på min nya dator men får bara:

"Reboot and select proper Boot device or Insert Boot Media in selected boot device and press a key"

Jag köpte datorn i delar och byggde ihop den själv enligt moderkortet och chassits manualer. Jag försökte först boota från hårddisken som var nyformaterad och innehöll Win7 (extraherat från ISO:n).

Det fungerade inte alls och då brände jag ut det på en DVDRW med ovanstående felmeddelande som följd. Självklart är IDE-läsaren som första boot-prioritet. Provade sedan igen med att bränna om hela ISO:n på skivan men samma sak.

Datorn har stått färdig ett tag nu och jag vill få igång skiten så fort som möjligt. Är det någon som kan tänka sig vad det kan vara för fel?

Edit: Jag brände skivan som "Boot DVD".

Hårdvara:
Asus P7P55D LE Moderkort
Intel i5 Processor
Radeon 5770 Grafikkort
4GB Corsair DDR3 RAM
550W Corsair Nätagg

Edit 2:

Läsaren fungerar som den ska. Testade med en XP-skiva.
Senast redigerad av theshade 2010-02-04 kl. 20:21.
Citera
2010-02-04, 20:36
Medlem
pettaofcs avatar
Om man köper en dator med windows 7 home premium, tjänar man mycket på att instellera w7 ultimate? Vad är skillnaderna ?
Citera
2010-02-04, 20:57
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettaofc
Om man köper en dator med windows 7 home premium, tjänar man mycket på att instellera w7 ultimate? Vad är skillnaderna ?
Bedöm själv - http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions
Citera
2010-02-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Jag behöver hjälp!

Jag försöker installera Windows 7 (tankad version som fungerar för andra) på min nya dator men får bara:

"Reboot and select proper Boot device or Insert Boot Media in selected boot device and press a key"

Jag köpte datorn i delar och byggde ihop den själv enligt moderkortet och chassits manualer. Jag försökte först boota från hårddisken som var nyformaterad och innehöll Win7 (extraherat från ISO:n).

Det fungerade inte alls och då brände jag ut det på en DVDRW med ovanstående felmeddelande som följd. Självklart är IDE-läsaren som första boot-prioritet. Provade sedan igen med att bränna om hela ISO:n på skivan men samma sak.

Datorn har stått färdig ett tag nu och jag vill få igång skiten så fort som möjligt. Är det någon som kan tänka sig vad det kan vara för fel?

Edit: Jag brände skivan som "Boot DVD".

Hårdvara:
Asus P7P55D LE Moderkort
Intel i5 Processor
Radeon 5770 Grafikkort
4GB Corsair DDR3 RAM
550W Corsair Nätagg

Edit 2:

Läsaren fungerar som den ska. Testade med en XP-skiva.

Du kan testa att göra ett usb-minne bootbart och sen boota från det!
Citera
2010-02-05, 00:31
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1an
Du kan testa att göra ett usb-minne bootbart och sen boota från det!

Det har framgått av alla de guider jag läst, men tack för svaret.

Jag insåg att jag först behövde formatera skivan innan jag brände på den. Det gjorde jag och brände sedan med "Make Boot DVD"- funktionen i BurnAware free.

Det gick dock inte ändå så jag undrar:

Ska ISO-filen packas upp så att jag bränner innehållet på den till DVDRW:n?

Ska jag ignorera "Make Boot DVD"- funktionen och bränna med vanlig "Data DVD"?
Citera
2010-02-05, 07:00
Medlem
theshades avatar
Skivan verkar inte bli läsbar oavsett vad jag gör. Snart ger jag upp.

Spelar det någon roll om man bränner FRÅN en extern hårddisk? Kan det påverka brännprocessen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in