2010-08-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
2, Ja, men aning krångligt. Lättast hantering är via en DVD-skiva.
Tror jag ska, som riqwe föreslog, fixade en 8 GB USB idag och håller på och lägger in windows på den genom Windows 7 USB DVD Download Tool.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
3, Du nämner ingen information om hårdvaran. Vad har du för komponenter i datorn?
Min dator har 3 GB RAM, om det är det du vill veta . Har kört Vista 64-bit hittills och det har varit ett helvete
Citera
2010-08-08, 19:12
Medlem
WestHammers avatar
Om jag vill installera Windows 7 på min Vista, påverkas mina personliga dokument och data eller hamnar de i mappen WindowsOld eller vad jag läst att den kallas?
Citera
2010-08-08, 19:38
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestHammer
Om jag vill installera Windows 7 på min Vista, påverkas mina personliga dokument och data eller hamnar de i mappen WindowsOld eller vad jag läst att den kallas?
Varför inte uppdatera ditt vista till 7an ?
Citera
2010-08-08, 19:53
Medlem
WestHammers avatar
Jag vill ju komma undan gratis, hur gör man det gratis?
Citera
2010-08-08, 20:24
Medlem
WestHammers avatar
Ser nu att jag inte kan uppgradera eftersom jag har Basic-versionen av Vista, så jag undrar nu mer om filerna man har i datorn påverkas av att jag installerar Windows 7?
Citera
2010-08-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockesmocke
Hejsan, jag har en stationär dator som skulle behöva formateras och en ominstallation utav windows. Men jag har dock två problem, jag vet verkligen inte hur man gör, och jag har ingen windows skiva+cd key.

Så nu vänder jag mig till flashback:
Skulle någon från sthlm kunna hjälpa mig formatera och installera om windows? inklusive fixa fram windows skiva med cd key.
Belöning utgår.
Jag kan inte hjälpa dig "fysiskt" men pma så hjälper jag dig
Citera
2010-08-09, 19:19
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
En vän har fått ett pikant problem. Efter att ha använt en piratkopierad version av xp så bestämde han sig för att installera en laglig version vilket slutade med att han fick två operativsystem. Och vid uppstart måste man nu välja vilket man ska starta med och gör man inget val så startar fel operativsystem vilket är irriterande. Hur gör man enklast för att få bort det gamla operativsystemet egentligen?
Citera
2010-08-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
En vän har fått ett pikant problem. Efter att ha använt en piratkopierad version av xp så bestämde han sig för att installera en laglig version vilket slutade med att han fick två operativsystem. Och vid uppstart måste man nu välja vilket man ska starta med och gör man inget val så startar fel operativsystem vilket är irriterande. Hur gör man enklast för att få bort det gamla operativsystemet egentligen?
Det fixar man när man formaterar från början nu är jag inte helt hundra men tror man måste formatera om igen och denna gången ta bort partitionen och formatera
Citera
2010-08-09, 21:03
Medlem
Jag har ett problem jag har försökt installera windows 7 dock får jag bara upp "Reboot and select proper boot device" eller dylikt. Jag måste helst få formaterat det ikväll någon som har några tips?
Citera
2010-08-09, 21:17
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutik
Det fixar man när man formaterar från början nu är jag inte helt hundra men tror man måste formatera om igen och denna gången ta bort partitionen och formatera

Jag tror nog du har rätt i den här frågan.
Citera
2010-08-10, 21:03
Bannlyst
Osäker på om min fråga hamnar i rätt tråd men gör ett försök iaf.
Har köpt en färdigmonterad gamerdator från komplett för ca 3 veckor sedan.
Den har strulat sedan jag fick den i stort sett, datorn ska skickas tillbaks för felsökninf och är inte underlag för min fråga.
Med nya datorn var Windows 7 ultimate 64bit installerad och en återinstallationsskiva med och jag undrar om jag kan använda den skivan till att installera windows7 på min gamla dator som har Windows vista?

Om det går kommer det strula om min cdkey är installerad på 2 datorer samtidigt ?
Citera
2010-08-14, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyl
Osäker på om min fråga hamnar i rätt tråd men gör ett försök iaf.
Har köpt en färdigmonterad gamerdator från komplett för ca 3 veckor sedan.
Den har strulat sedan jag fick den i stort sett, datorn ska skickas tillbaks för felsökninf och är inte underlag för min fråga.
Med nya datorn var Windows 7 ultimate 64bit installerad och en återinstallationsskiva med och jag undrar om jag kan använda den skivan till att installera windows7 på min gamla dator som har Windows vista?
[b]
Om det går kommer det strula om min cdkey är installerad på 2 datorer samtidigt ?

Ja, du kan använda den cdkey hur många gånger du vill, men dock bara på en dator!
ett alternativ är att du installerar skivan på gamla datorn, tror dock du inte behöver ha cdkey utan bara tryck nästa, datorn stängs av automatisk efter 30 dagar om du inte har aktiverat det (ifall detta händer, så kan du göra om allt igen). Du ska leta upp Loader/crack dvs så att windows 7 blir aktiverad du kan testa denna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in