2009-05-02, 22:13
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du ska i installationsprogrammet tillse att du verkligen formaterar din hårddisk. Du har även möjlighet att ta bort och skapa om partitioner innan installationen påbörjas, och går du igenom dessa steg försvinner allt gammalt.
Vad ska jag välja för alternativ ? ska jag ta formatera?
Citera
2009-05-02, 22:14
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Vad ska jag välja för alternativ ? ska jag ta formatera?
Självklart, blås allt du kan och lite till. Hoppas bara att du har sparat undan allt du vill ha kvar innan.
Citera
2009-05-02, 22:17
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Självklart, blås allt du kan och lite till. Hoppas bara att du har sparat undan allt du vill ha kvar innan.
Har en bärbar hdd där jag sparat allt
Citera
2009-05-02, 22:22
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Har en bärbar hdd där jag sparat allt

Se till så du inte formaterar den också bara
Citera
2009-05-02, 22:25
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phlaxurqx
Du vill alltså vet hur du tar bort Home och lägger in Pro med den skivan du har?
Om den fungerar som en vanlig XP skiva så slänger du i den i cd-läsare, startar om, sen när det kommer upp tryck valfri tangent för att boota från cd-skivan gör du det (kan stå tryck mellanslag med) Sen trycker du entar för att installera en ny version inte R eller F3, tryck F8 för att godkänna licensvillkoren som du bryter emot, ta bort de partionerna som du har, formatera och installera XP pro, välj snabb formatering så går det fortare

Det är ju precis detta Micaele har sagt hela tiden?
Citera
2009-05-02, 23:26
Medlem
runds avatar
Har problem , den vägrar boota från cd står "press any key to boot from cd" trycker och inget händer windows bara startar som normalt. Skivan är testad den funkar i windows som det ska osv.
Citera
2009-05-02, 23:39
Medlem
sliten skiva?

tänk på att den kod som står på din dator inte kommer fungera och att du förmodligen kan räkna med lite strul med sp3,explorer 7/8.
det finns en fil att spara som göra att datorn ominstallerad med samma version räknas som registrerad utan att du behöver registrera om.

3.Go to the C:\Windows\System32 folder (you may have to click on the link that says "Show The contents of this folder")
4.Find the files "wpa.dbl" and "wpa.bak" and copy them to a safe location. You can copy them on a floppy drive or burn it onto a CD or DVD.

Detta kan vara bra om du senare väljer att installera om en homeversion.

Passa annars på att prova windows 7.
Citera
2009-05-03, 00:54
Medlem
runds avatar
Återkommer med dåliga nyhter . Följde allt och allt blev formaterat utom C vet inte hur det gick till . Har 2 operativsystem :/ tangentbordet vägrar funka så jag kommer in i gamla . Kommer bara in i det nya där inte internet explorer eller något funkar . Sitter på laptop atm.

Hur får jag först och främst igång internet . Visar inget nätverkskort eller något.
Senast redigerad av rund 2009-05-03 kl. 00:59.
Citera
2009-05-03, 03:12
Medlem
m0gs avatar
Jag sätter en hundring på följande:
  • Du har ett USB-tangentbord, som inte fungerar förrän drivrutiner laddas och alltså inte kan användas till att "press any key"
  • Du har startat en nyinstallation ifrån windows genom att köra setup från skivan, vilket är orsaken till att du fått en dubbelinstallation

Du löser det på följande vis:
  • Skaffa ett tangentbord med PS/2-anslutning (Om ett tangentbord inte har USB-anslutning har det antagligen PS/2. Någon i din bekantskapskrets borde ha ett gammalt tangentbord att låna ut, annars har du dåliga vänner )
  • Nu har du ett tangentbord som fungerar innan drivrutinerna laddats och kan alltså "press any key" när det efterfrågas
Citera
2009-05-03, 08:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd flyttad till Windows | Support
Citera
2009-05-03, 12:35
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0g
Jag sätter en hundring på följande:
  • Du har ett USB-tangentbord, som inte fungerar förrän drivrutiner laddas och alltså inte kan användas till att "press any key"
  • Du har startat en nyinstallation ifrån windows genom att köra setup från skivan, vilket är orsaken till att du fått en dubbelinstallation

Du löser det på följande vis:
  • Skaffa ett tangentbord med PS/2-anslutning (Om ett tangentbord inte har USB-anslutning har det antagligen PS/2. Någon i din bekantskapskrets borde ha ett gammalt tangentbord att låna ut, annars har du dåliga vänner )
  • Nu har du ett tangentbord som fungerar innan drivrutinerna laddats och kan alltså "press any key" när det efterfrågas
Du har svarat rätt på båda frågorna , men hur löser jag så jag får ett windows ? och hur väljer jag så allt blir rätt .Om det spelar någon roll så hade jag windows xp home Swe först och installerade pro på engelska.
Citera
2009-05-03, 12:51
Medlem
runds avatar
Citat:
Du har svarat rätt på båda frågorna , men hur löser jag så jag får ett windows ? och hur väljer jag så allt blir rätt .Om det spelar någon roll så hade jag windows xp home Swe först och installerade pro på engelska.
Ska jag välja att ta bort partitionen där jag har windows ? , enda alternativet som går med skivan jag har .eller installera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in