Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-01-16, 16:12
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Det är ju din uppfattning. Och det är väl kanske inte så konstigt om det saknas rena fakta
om att läkarna mördade och styckade Catrine. Dessa har ju dom inte velat själva presentera för
svenska folket. Härm jobbade inom rättsmedicinen.

Ja det är min uppfattning.

Ditt inlägg ställde ju en fråga som ej var relevant till det som citerades.

Jag förklarade.
Citera
2012-01-16, 16:12
Medlem
lamashtas avatar
Hanna är en rabiat rödstrumpa, Allgéns fru en hysterisk vinpimplare, dagboksvittnet lögnaktigt, fotohandlarparet bara ute efter uppmärksamhet och Rajs en tyrann. Och då betyder det alltså
att dom är ute och cyklar? Lindebergs bok vann priser och därför är den trovärdig?
Citera
2012-01-16, 16:13
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Dom som tror på läkarnas oskuld hävdar (naturligtvis) att det var en Kafka-process mot
dom. Och det kan det har varit också, i viss mån, men det gör dom inte mindre skyldiga.

Ni dissar ju precis varje vittne och varje inblandad, som inte stått på läkarnas sida.
Ja, Så är det!, liksom. Rajs är en skurk osv.

Rajs, hur ser du på honom, är han ett pålitligt expertvittne anser du?
Citera
2012-01-16, 16:19
Medlem
lamashtas avatar
Att han var med i rättsalen betyder inte att han talade i nattmössan.

Jag instämmer i hans tro på att styckningen var ett led i en sexualsadistisk ritual.

Min uppfattning är att han i mångt och mycket var företrädare för det sunda förnuftet.
Citera
2012-01-16, 16:22
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Att han var med i rättsalen betyder inte att han talade i nattmössan.

Jag instämmer i hans tro på att styckningen var ett led i en sexualsadistisk ritual.

Min uppfattning är att han i mångt och mycket var företrädare för det sunda förnuftet.

Att han kommer med olika uppgifter om hur det gått till och vem som kan tänkas ha styckat kroppen ser du ej som något som sätter ned hans trovärdighet?
Citera
2012-01-16, 16:33
Medlem
lamashtas avatar
Det behöver inte alls ha varit så som han framställs som. Naturligtvis är det så att dom som tror på läkarnas oskuld dissar det som exempelvis Rajs sagt, hur han betett sig, hur han är som person osv.
Han dissas ända ner till knäskålarna och mer därtill, liksom. Lindebergs bok återspeglar inte verkligheten till 100 procent.
Citera
2012-01-16, 16:37
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Det behöver inte alls ha varit så som han framställs som. Naturligtvis är det så att dom som tror på läkarnas oskuld dissar det som exempelvis Rajs sagt, hur han betett sig, hur han är som person osv.
Han dissas ända ner till knäskålarna och mer därtill, liksom. Lindebergs bok återspeglar inte verkligheten till 100 procent.

Att han kommer med olika uppgifter om hur det gått till och vem som kan tänkas ha styckat kroppen ser du ej som något som sätter ned hans trovärdighet?

Svara gärna på frågan. Ditt inlägg var ej något svar på min fråga som du kanske själv märker.
Citera
2012-01-16, 16:55
Medlem
Bevisningen mot de båda läkarna var i hög grad påverkad av en massmediakampanj, som fick ett antal människor att anmäla sig som vittnen mot läkarna. Fotohandlarparet, damen med hunden, jägmästaren och dagboksvittnet är samtliga vittnesprodukter av en massmedial kampanj, vilken fått dem att tro att de gjorde en god sak när "de hjälpte till"
http://www.newsmill.se/node/5456

Tänkvärt om tveksamma vittnen.
Citera
2012-01-16, 17:06
Medlem
lamashtas avatar
Mordet på Catrine da Costa, 1984

Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M

Det behöver det inte göra, i det stora hela. Man kan ha en uppfattning, för att sedan ändra sig.
Det ska även han kunna göra. Detta betyder inte att Härm och Allgén är oskyldiga för det.

"Vittnena hittade på, ljög och blablablabla"...tror man verkligen på det, så är dom ju naturligtvis
lögnare och annat mindre angenämt. Men, om dom inte hittade på, inte ljög?
Senast redigerad av lamashta 2012-01-16 kl. 17:22. Anledning: Korrigering
Citera
2012-01-16, 17:15
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Det behöver det inte göra, i det stora hela. Man kan ha en uppfattning, för att sedan ändra sig.

Ja det kan man, det är just det min fråga handlar om. Är man lika trovärdig om man ändrar sin utsago flera gånger?
Citera
2012-01-16, 17:20
Medlem
lamashtas avatar
Beror på vem man är och varför man gör det. Det betyder inte per automatik att Rajs är en bluffmakare.
Citera
2012-01-16, 17:25
Medlem
Citat:
Det finns säkert fakta som talar emot en hel del saker som dom anklagats för, men att rätten inte kunnat bevisa att dom är skyldiga till mord betyder inte per automatik att dom är oskyldiga.
Det är precis det som det innebär, per automatik.
Allt annat är ju befängt att påstå i en tråd som ligger under kriminalhistoria.

Sedan kan det diskuteras vem som gjorde det och vad man tror som privatperson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in