Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-01-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja men det gjorde dom ju i första rättegången i Stockholms tingsrätt då rätten ansåg att det fanns övertygande bevisning för att läkarna begått mordet.

Är du smått efterbliven eller vad ?

I den andra rättegången i samma tingsrätt så ansåg rätten att det var bevisat att de båda läkarna styckat Da Costas kropp men inte att dom gjort sig skyldiga till mord eftersom dödsorsaken inte kunde fastställas efterom alla vitala organ var avlägsnade.

Schröders var inga supermänniskor heller, ett bra minne är allt vad som behövs och allmänläkaren Allgen gjorde ett så bestående intryck vid inlämnandet av den hemska fotorullen så fotohandlarparet glömde inte detta.

Gör dig inte dummare än vad du redan är tack.

Två lysande exempel på hur Lawnmoverman2011 tycker att man för en debatt framåt...

Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Och jag hoppas för er skull att dom inte är skyldiga. För om dom sedan på dödsbädden skulle erkänna att dom varit jävligt skyldiga hela tiden och tackar Lindeberg och alla andra som stått på deras sida i kampen för deras "upprättelse" och kunnat njuta av ett miljonskadestånd från staten,
så vill jag inte veta hur ni känner er. Och då skulle ni inte tänka så många negativa tankar om Rajs
längre...eller Borgnäs eller Hanna Olsson eller ad infinitum.

Omvänt kan man ju säga att om det visar sig att alla tvivel är befogade när någon i sitt testamente berättar var man kan hitta CdC:s huvud och denne inte visar sig var TH eller TA.
I ärlighetens namn tro jag dock att Lawnmoverman2011 skulle framstå som den större fånen av er båda.
Citera
2012-01-29, 13:42
Medlem
Claude-Ms avatar
Eva Nyberg, den polis som tillsammans med annan skrev en uppsats (med ökände C.Diesen som handledare) som pekade ut läkarna som skyldiga.

Hon var även den polis som tog emot tips i detta ärende på slutet.

Hur kunde hon som var part i målet få det uppdraget?

Det känns som att låta vargen vakta fåren.

Hon har sannolikt undvikit att kontrollera tips som leder åt annat håll.
Senast redigerad av Claude-M 2012-01-29 kl. 14:12.
Citera
2012-01-29, 13:49
Medlem
Citat:
Herregud, du får väl gråta ut knät på någon då din stackare.......

Det vore intressant om du kunde berätta för mig vilka jag har smutskastat ?

Att hävda att läkarna är skyldiga är knappast någon smutskastning, inte heller att hävda att Lindeberg var bekant med Härm och att det troligtvis finns dolda motiv till att boken skrevs.
Att Härm har jagat nedgångna tjackhoror i stor omfattning på Malmskillnadsgatan är sant och att han hade en knulldocka hemma med strypsnara på.
Annika Nordbergs huvud blev stulet ur frysrummet utan giltig anledning, dom anhöriga hade ingen som helst aning om att skallen saknades under begravningen av mordoffret.

Allt som jag har skrivit finns det källor till och jag har bara "citerat" dessa källor.

Du påstår att allmänläkarens exfru är psyksjuk.

Och vad har du för belägg för detta ?

För att personalen på flickans dagis uppmärksammar barnets märkliga beteende och därigenom startar hela karusellen ?

Det var ännu en gång INTE mamman som satte igång det hela.

Men dagispersonalen var säkerligen involverade i denna enormt stora ondskefulla konspiration mot dina två stackars läkare

Jag gör ett sista försök att få dessa saker ur världen... Lawnmoverman2011 vänligen läs detta:

Härm och Lindeberg är inte bekanta. Lindebergs fru har jobbat på rättsläkarstationen under 2 år men det var ett par år efter att TH "slutade". Att de har haft kontakt och bekantat sig med varandra har skett efter att PL fick uppfattningen att något inte stod rätt till med fallet CdC. Den uppfattningen fick han under tiden han granskade förundersökningens innehåll.

Det finns ingen knulldocka. Dockan var i storleksordningen 1 dm och hade en sladd runt halsen. Hur skulle man kunna knulla den?

Annikas huvud macererades av TH med tillåtelse av rättsläkarstationens föreståndare, Milan Valverius. Huvudet diariefördes och märktes och användes vid föreläsningar.
Du har rätt i att man borde ha underrättat eller bett hennes anhöriga om lov innan detta skedde men förutom det finns det inget klandervärt med denna händelse.

Återkom gärna om det finns några faktafel i mina påståenden och berätta gärna var jag kan läsa den korrekta versionen av respektive händelse i så fall.
Senast redigerad av JonesK 2012-01-29 kl. 14:23.
Citera
2012-01-29, 13:57
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Alla vittnen ljuger eller så har dom sett fel.
Allt är bara en stor ond konspiration mot två stackars skötsamma läkare

Det är bara läkarna och lilla Claude som talar sanning, kanske Per Lindeberg också.

Hur är detta möjligt egentligen ?

Du hade kanske ringt polisen direkt men nu gjorde inte fotohandlarparet det eftersom bilderna var tagna i en sjukhusmiljö.
Paret kontaktade ju polisen till slut efter många grubblerier, hur ska du bortförklara det ?
Dom har bara haft besvär pga att dom blev indragna i denna utredning och dom har tjänat noll på detta.

Hur svårt ska det vara att förstå för dig ?

Du är en sällsynt trögtänkt person.

Det är lite tröttsamt när man får svar likt detta på ett inlägg där man svarar adekvat på dina frågor.

Du har fått förklaringar av både mig och andra men de verkar ej gå in i ditt huvud.

Oavsett hur många gånger vi skriver fakta att "svart är svart" så dyker du dagen efter upp och skriver att; "nej det är vitt." helt utan fakta som motbevisar det vi skrivit.
Senast redigerad av Claude-M 2012-01-29 kl. 14:10.
Citera
2012-01-29, 14:18
Medlem
Vrängar'ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeaselPodowski
Jag tycker att American Psycho är en genialisk satir och håller inte dess våldsamma innehåll emot Ellis som person. Det sista gäller också bland annat Teets yrkesval och intresse för skräckfilm. Min poäng är att man ska vara försiktig med att se allt som misstänkt eller tecken på en skum/sjuk/pervers personlighet.

Jag håller med dig helt och hållet, och mitt inlägg var avsett att försöka säga det (även om inlägget blev otydligt). BEE använde vissa (ibland våldsamma) grepp för att berätta en historia (som inte hade med fysiskt våld att göra), men dessa grepp gör ju varken BEE, boken eller hans läsare till "skumma" (tycker jag).

De filmer som påträffades hos TH har fått märkligt mycket uppmärksamhet; det var helt vanliga "slashers". Och som du säger så dyker det ibland upp omdömmen om TH som verkar bottna i hans yrkesval. Men världen skulle ju bli helt absurd om vi skulle behöva upprätta vitbok över vilka yrken som inte är "skumma"
Citera
2012-01-29, 14:45
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat och varningar utdelade.

/Mod
Citera
2012-01-29, 16:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleGrille
Exakt. Att bemöta Lawnmoverman med fakta är som att hälla vatten på en gås. Han är kapabel att t.ex. kalla det smutskastning när man citerar de vansinnigheter som fotohandlarparet själva yttrat på banden - att mannen sett Catrines huvud, att det hängde en cirkelsåg från taket etc.etc. Det enda intressanta med Lawnmoverman är att vi som är intressade av fakta kan studera hur en fanatiker fungerar. Lawnmoverman hör hemma i den häxprocess som varit, inte i ett seriöst forskande efter sanning.

Jaså ?

Jag tycker att du mest av allt är ute för att misskreditera fotohandlarparet och få alla deras iakttagelser att framstå som osannolika.
Paret Schröder är trovärdiga och deras vittnesmål är en nagel i ögat på läkarna och alla de som tror på deras oskuld.

Syftet med smutskastningen av fotohandlarparet är ju att bereda vägen för en eventuell resning för läkarnas räkning.

Inga trovärdiga vittnen = läkarna är oskyldiga och kan begära ett fett skadestånd av staten.

Du är intresserad av "fakta" påstår du, håll dig då till fakta tack.
Citera
2012-01-29, 16:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Det är lite tröttsamt när man får svar likt detta på ett inlägg där man svarar adekvat på dina frågor.

Du har fått förklaringar av både mig och andra men de verkar ej gå in i ditt huvud.

Oavsett hur många gånger vi skriver fakta att "svart är svart" så dyker du dagen efter upp och skriver att; "nej det är vitt." helt utan fakta som motbevisar det vi skrivit.

Om det är så tröttsamt att svara så sluta bry dig då.

Jag har fått förklaringar av dig ?

Det du kallar fakta är ofta bara dina personliga tolkningar av vad tex fotohandlarparet sagt på ljudbanden som du ofta hänvisar till.

mediemordet.com är inte en trovärdig källa förövrigt.
Citera
2012-01-29, 16:40
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Om det är så tröttsamt att svara så sluta bry dig då.

Jag har fått förklaringar av dig ?

Det du kallar fakta är ofta bara dina personliga tolkningar av vad tex fotohandlarparet sagt på ljudbanden som du ofta hänvisar till.

mediemordet.com är inte en trovärdig källa förövrigt.

Du har fått fakta och förklaringar av både mig och andra.

Mediemordet visar upp mycket fakta som talar för att hela historien är rättsvidrig från början till slut.

Du däremot ägnar dig åt falsk ryktesspridning.
Citera
2012-01-29, 16:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Tjoff!
Där kom det igen, du är patetisk. Kan du inte släppa det där? alla vet vid det här laget att det inte har återfunnits någon "knulldocka" med strypsnara.

Vilka alla då vet att det aldrig återfunnits någon knulldocka med strypsnara ?
Vid polisens husrannsakan i december 1984 då Härm blev häktad för första gången så hittades en sådan faktiskt plus en hel del andra märkliga saker.
Tror du i din enfald att om du upprepar en lögn gång på gång så blir den sann ?

Tjoff på dig själv !!!
Citera
2012-01-29, 16:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Du har fått fakta och förklaringar av både mig och andra.

Mediemordet visar upp mycket fakta som talar för att hela historien är rättsvidrig från början till slut.

Du däremot ägnar dig åt falsk ryktesspridning.

Nej tyvärr det gör jag inte, vad är det för rykten som du påstår att jag har spridit förresten ?
Du själv har trampat över gränsen flera gånger, allmänläkarens exfru är psyksjuk enligt dig.

Mediemordet.com ligger Per Lindeberg bakom och han är ytterst partisk gällande detta fall, själva syftet med webbplatsen är att backa upp boken Döden är en man och i slutändan att få till stånd en resning för läkarnas sak.

Stora pengar är troligtvis också en drivkraft, 40 miljoner kr krävde ju läkarna i skadestånd.

Själva namnet "mediemordet" har betydelsen av att det skulle vara media som skapat denna påstått rättsvidriga historia från första början, det är inte sant.
Citera
2012-01-29, 16:54
Medlem
Claude-Ms avatar
Eftersom en användare här påstår att några av oss misskrediterar vad fotohandlarparet sagt och försöker få deras vittnesmål att framstå som felaktiga så länkar jag till en sida där ni själva kan läsa vad de sagt i förhör.

http://catrine2009.blogspot.com/2009/12/skratt-och-tarar.html

Kan man komma till någon annan slutsats än att de båda ej är att anse som trovärdiga vittnen?

Är det någon här som vill bli dömd på "vittnesmål" likt dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in