2024-09-16, 16:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
Självfallet inte, eftersom jag inte tror att 9 hårstrån på handduken kom från arkitekten, men att det enda spåret av denna sensationella uppgift är en kladdig notering på en lapp.

Men varför utesluter du att det kan ha varit hans hårstrån?

Var inte arkitekten det sista vittnet?

Citat:
Jag förstår däremot inte varför du tackar, eftersom du dels inte är övertygad om att det var CdC:s hårstrå på handduken, dels förtjänstfullt och pedagogiskt har rett ut alla svagheter som finns med DNA-bevisning, senast här: (FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)

Vad du inte verkar förstå är att problematiken kring sekundär DNA-överföring och Touch-DNA gäller alla personer som figurerar i utredningen. Detta gäller alltså inte bara det sista vittnet.

Jag tackade dessutom för att du för första gången skrev ett inlägg med substans.

Citat:
Tänkte du svara på mina frågor någon gång? Jag serverade dig ju mer ny arkitektinformation än vad du har lyckats producera under alla dina år i tråden.

Tack (igen!) men jag svarar gärna på dina övriga frågor när jag har tid, nu lyckades du också distrahera mig med ny intressant information om hårstråna.

Anser inte du att den kladdiga noteringen på lappen pekar bort från de substanslösa spekulationerna om inblandning från Vinof och rövarhålan på Eugeniavägen?
Citera
2024-09-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zvenzon
Kattmorfar, har du lyckats ladda ner dokumentet från Eremona2.0 än?

Eremona2.0 som lagt upp länken använder en gratistjänst som bara tillåter 10 (tio) nedladdningar totalt.
Den tjänsten är gjord för filöverföringar till enstaka epostmottagare.
Till forum är den värdelös, en sådan 10-kvot kan ta slut på några minuter om forumet är välbesökt.
Men du kanske inte visste det Eremona?

Tur att du Kattmorfar inte valde samma delningstjänst,
och tack än en gång för FUP som du delade!

Hej, nej, blev sjuk o har inte varit inne här, nu är för många hämtningar gjorda igen.
Pm?
Citera
2024-09-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Förnamnet skulle kunna vara Leif. Gypsy skriver sina L så att de ibland ser ut som ett W. Jag söker efter en Leif född -68 med lämplig profil :-)

Jag tror inte Leif det är nog för fornnordiskt..

Skulle tro något mer latinsktklingande men det kan även vara förkortning av längre namn och mycket väl börja på W.
Citera
2024-09-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmorfar
Hej, nej, blev sjuk o har inte varit inne här, nu är för många hämtningar gjorda igen.
Pm?

Jag PM:ar dig en länk till Gladhs förhör.

Intialt postade jag länken som ett tack för den generösa dropboxen, Kattmorfar.
Att en handfull andra personer läser förhöret, spelar mig ingen roll.
Däremot är jag förvånad över att detta betraktas som någon sorts faktamässigt godisregn, och att jag är skyldig att serva så många debattörer som möjligt.
Jag har aldrig haft för avsikt att sprida Gladhs förhör till 1000 personer.

Det finns flera extremt intressanta uppslag i dropboxen du postade.
Nyss såg jag en anteckning om djurhåren, som satt på handduken.

En man som hette Wayne Drott har tydligen analyserat djurhåren.

Och i en annan mapp står det att håren förmodligen är katthår, eller möjligen mårdhår. Längre verkar man inte ha kommit. Det är ju absurt.

Jag är inte rättstekniker, men nog måste polisen kunna typbestämma djurhår?

Dessa djurhår är extremt viktiga, eftersom de kan leda direkt till GM.

Hade GM en ovanlig hund med ovanliga föroreningar, på pälsen, blir det ju jackpot.

GM kan också ha burit ett ovanligt pälsplagg, som hårat av sig.....
Citera
2024-09-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmorfar
Pm?

Då testar jag igen

https://sprend.com/download?C=780027...04fc41e889a6d9
Citera
2024-09-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag tror inte Leif det är nog för fornnordiskt..

Skulle tro något mer latinsktklingande men det kan även vara förkortning av längre namn och mycket väl börja på W.

Fast om du tittar i brevet och kollar på hans övriga L så ser du kanske också L, e, i och troligen ett f.
Citera
2024-09-16, 17:21
Medlem
Citat:
På tal om just zink så är zinksalva ett riktigt allround medel som både använts till häst (för mugg bla) och människor.

”Zinkoxid har en mild sammandragande och antiseptisk verkan” Används inte direkt i skönhetsprodukter men:

”zinksalva används som skydd för huden vid vätskning av olika slag, t ex blöjdermatit, liggsår, fistlar, vätskande eksem, analklåda, hemorrojder och självsprickor”

Mycket vanligt man strök på ett skyddande och läkande lager zinkslva om man hade hand-& eller nagelbandssprickor efter tvätt.

Eller i baken ja ni ser varför…

Värt att fundera på om inte det också kan funnits tillgängligt på E-vägens egna toalett?

För diskussionens skull kan jag även tillägga att zinksalva eller zinkpasta svårligen ej går av med tvål och vatten utan måste torkas eller gnidas av med något torrt som papper eller handduk eller annat liknande.

Sen är det nog inte något vidare bra för affärerna på M-gatan då det är kritvitt och kletar av på allt.
Citera
2024-09-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Fast om du tittar i brevet och kollar på hans övriga L så ser du kanske också L, e, i och troligen ett f.

Har inte hittat just namnet ännu men håller med att det nog står 41 år så gipsy är född -68.

Troligt att han lever och borde vara 56 år idag.
Senast redigerad av viperstyle 2024-09-16 kl. 18:41.
Citera
2024-09-16, 18:07
Medlem
Citat:
För diskussionens skull kan jag även tillägga att zinksalva eller zinkpasta svårligen ej går av med tvål och vatten utan måste torkas eller gnidas av med något torrt som papper eller handduk eller annat liknande.

Sen är det nog inte något vidare bra för affärerna på M-gatan då det är kritvitt och kletar av på allt.

Zink ingår tydligen i smink och hudvårdsprodukter.
Att döma av polisen protokoll, var C storkonsument av allehanda "kvinnliga" produkter, inklusive salvor.

Lite speciell person, det här.

Så där ambitiösa med polityren brukar inte prostituerade heroinister vara.
Citera
2024-09-16, 18:15
Medlem
Citat:
Har inte hittat just nammet ännu men håller med att det nog står 41 år så gipsy är född -68.

Jag är inte expert på romska namn, men romska mansnamn som börjar på L och W växer inte på trän.

William? Leo? Leopold?
Citera
2024-09-16, 18:19
Medlem
Citat:
Har inte hittat just nammet ännu men håller med att det nog står 41 år så gipsy är född -68.

Jag är hyfsat säker på att jag hittat Gypsy.

Återkommer senare ikväll
Citera
2024-09-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Då testar jag igen

https://sprend.com/download?C=780027...04fc41e889a6d9

Hinner inte hämta den, redan mer än tio hämtningar….. kan du skicka länk privat till mig så jag kan hämta filen? Och du måste göra länken unik, alltså att den är ny, inte samma gamla länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in