2009-07-03, 19:52
  #61
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Men det är inte så det går till!
Tror du inte enskilda kvinnor, samt kvinnor som grupp får utstå en del från sociala myndigheter etc?

I jämförelse med "individen män" och "gruppen män"?
Nej inte lika mycket.

Men jag har knappast uteslutit att det inte skulle förkomma om kvinnor. Dock så från kommer inte sanningen att kvinnor som individer och grupp har faktiskt mycket lättare än männen i grupp och individnivå.
Citera
2009-07-03, 19:54
  #62
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Northhumbria
Där ser man. Du är som du är, förnekar uppenbara fakta automatiskt. Sen gör du dig och andra kvinnor till automatiska offer. Som vanligt. Det går inte att diskutera med dig. Bitterfitta...

Vilka fakta? Att det är lågkonjunktur just nu och att män drabbas just nu? Och jag håller med - det går inte att diskutera med surkukar heller"
Citera
2009-07-03, 22:38
  #63
Bannlyst
Först och främst så är det män som dominerar 9 av 10 av dom sämst betalda yrkena idag. Det är så lätt när man talar om låglöneyrken att genast tänka på sjuksköterskor och förskolärare. Samtidigt är det så lätt att glömma yrken som korvkioskförsäljare, soptunnetömmare, vaktmästare, parkarbetare, pizza bagare etc. Men detta är ju inte ämnet för tråden egentligen.

Idag framkom det under ett samtal med tf åklagare att han inte ens visste att jag via mitt ombud hade lämnat in två luntor med bevis till polisen. Ni som vill kan ju gå till bloggen och höra den långa pausen som följer då jag frågar om han läst bevisningen som jag lämnat in......till slut kommer det..... "ööh bevis"?
"Vet du ens om de bevis som jag lämnat in finns på åklagarmyndigheten över huvud taget"?

"Öööh nää"...

"Borde man inte ta del av all bevisning i målet innan man beslutar om ännu ett plågsamt förhör av min 4 åring"?
"....öhh jag är ju bara tillförordnad..."

Ett stycke komik mitt i all tragik.
Finns på bloggen som sagt.

Och vad gäller debatten om att använda våld...det behövs inte. Allt man behöver är en mobiltelefon med inspelningsfunktion och ett antal helt logiska frågor.

Hoppas fler farsor får inspiration av det jag gör. Tänk om dom visste hur enkelt det är att dra ner brallorna på pottsorkarna...
Speciellt effektivt blir det ju när man gör det offentligt.
Ni kan ju kolla på creepern vilka som besöker min blogg numera:
http://www.gnuheter.com/creeper/site/daddys.blogg.se
Citera
2009-07-03, 23:17
  #64
Bannlyst
tjena daddy,

tänkte bara fråga om allt det här har fått dig att omvärdera dina politiska värderingar?
tycker du inte att vissa partier och ideologier bär ett större ansvar än andra för att dessa diskrimineringsstrukturer har institutionaliserats i samhällskroppen?
Citera
2009-07-03, 23:35
  #65
Bannlyst
Jo det kan du ge dig på att det har.
Här har man röstat på sossarna i hela sitt liv i nån sorts naiv tro på att det är dom som stått för solidaritet och rättvisa. Gissa om detta har blivit en ögonöppnare.

I parlamentsvalet röstade jag på piratpartiet då dom i sitt partiprogram skriver att dom skall försvara sveriges grundlagar och hedra dessa. Detta stöder jag helhjärtat. Men det återstår att se vilka allianser dom knyter i ett riksdagsval.

Det enda parti i riksdagen idag som inte kallar sig feministiskt är Moderaterna. En nylligen gjord rundfrågning bland deras riksdagsledamöter bekräftar den bilden 95 av hundra svarade nej på frågan om dom var feminister. Till Anders Borgs stora förtret.

Detta parti är nu ett alternativ för mig i nästa val också. En sak vet jag i alla fall med säkerhet. Det kommer aldrig mer att bli en röd röst från den här medborgaren.
Citera
2009-07-04, 00:19
  #66
Medlem
Här verkar det vara resonemang som gäller Daddy!

Roligt att se att många börjat uppmärksamma vad som är trasigt och saknas hemma hos dig. Synd att du fått lov att sälja studion för att ha råd att kämpa för ditt barns rätt.

Här verkar man mera se till den som liten äär och vill ha stöd och räd i stället för att ifrågasätta. Grejt som Normannen sa.

Såg ditt senaste inlägg och det vore väl konstigt om inte JK, JO eller Socialstyrelsen gick in och styrde upp lite. Man försökte ju nyligen styra upp lite kring påstådda våldtäkter och har ändrat ett par dommar och menar att det skall kunna bevisas.

Då börjar en del genast skrika och säga att det skall räcka med att påstå.

Fattar inte vart rättsäkerheten finns om man menar att det skall räcka med att påstå för att ett barn skall förlora en säkerligen minst lika lämpad om inte kanske bättre förälder bara genom att en vårdnads förälder eller boende förälder påstår och myndigheter gör sådana generalfel som man gjort gång på gång i ditt fall.

En del av gnuther träffarna är nog jag.

Ork inte skriva på Newsmill just nu.

Hörs

Leroy
Citera
2009-07-04, 00:20
  #67
Bannlyst
Jag har inte läst din blogg eller hela tråden. Men varför kan ni egentligen inte komma överens, du och ditt X och fixa så att barnen får tillgång till båda föräldrarna?
Varför?

Jag har svårt att tro att det bara är ens fel att det här vansinnet fortgår. Vad handlar det här egentligen om?

Försök att svara så ärligt du kan, inte minst för din egna skull.
Citera
2009-07-04, 00:36
  #68
Bannlyst
Jag har postat ut dokument och ljudfiler på min blogg.
Om du läser det dokument i högermarginalen som ligger överst i dropdown menyn under bilden där det står "Evidence" så kommer du att få en ganska bra bild över vad som hänt hittills.

Och jo, det är oftast inte två som bråkar i dessa fall utan en. Problemen uppstår när denne får all uppbackning och stöd av socialtjänst, kvinnojourer och allt annat jävelskap dom har inrättat för att tvångsseparera fäder från deras barn.

Att dra en snart 4 år lång historia här blir omöjligt. Men tro mig när jag säger att jag har gjort precis allt som står i min makt för att vårt barn skall få rätten till bägge sina föräldrar.

Nämnas kan ju också att man beräknar att ca 11% av Sveriges befolkning lider av någon form av personlighetsstörning.
Citera
2009-07-04, 01:06
  #69
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Jag har postat ut dokument och ljudfiler på min blogg.
Om du läser det dokument i högermarginalen som ligger överst i dropdown menyn under bilden där det står "Evidence" så kommer du att få en ganska bra bild över vad som hänt hittills.

Och jo, det är oftast inte två som bråkar i dessa fall utan en. Problemen uppstår när denne får all uppbackning och stöd av socialtjänst, kvinnojourer och allt annat jävelskap dom har inrättat för att tvångsseparera fäder från deras barn.

Att dra en snart 4 år lång historia här blir omöjligt. Men tro mig när jag säger att jag har gjort precis allt som står i min makt för att vårt barn skall få rätten till bägge sina föräldrar.

Nämnas kan ju också att man beräknar att ca 11% av Sveriges befolkning lider av någon form av personlighetsstörning.

Jag har faktiskt svårt att tro på detta. Ditt svar var lite konstigt, och jag blev ännu mer frågande om var det är som verkligen sker i erat fall. Jag menar ni har ju ett barn ihop pch ni har älskat varandra tidigare. Jag fattar inte hur hon har kunnat bli så elak mot dig och indirekt mot dotter också? Och det fortsätter - utan stopp?
Att människor beter sig på det här sättet är helt utanför mina erfarenhetsramar. I så fall så måste hon vara psykopat, eller du? Eller så håller ni på så här av andra skäl, svartsjuka ihopkopplat med kärlek.

Psykopat eller att ni fortfarande har någon slags hat-kärlek till varandra som möjliggör detta vansinne?
Vilket är det? Något av det är det! Försök inte inbilla mig något annat, det tror jag inte på!

Du förstår kanske vad jag tror att det är va?
Citera
2009-07-04, 01:19
  #70
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Northhumbria
Jag har faktiskt svårt att tro på detta. Ditt svar var lite konstigt, och jag blev ännu mer frågande om var det är som verkligen sker i erat fall. Jag menar ni har ju ett barn ihop pch ni har älskat varandra tidigare. Jag fattar inte hur hon har kunnat bli så elak mot dig och indirekt mot dotter också? Och det fortsätter - utan stopp?
Att människor beter sig på det här sättet är helt utanför mina erfarenhetsramar. I så fall så måste hon vara psykopat, eller du? Eller så håller ni på så här av andra skäl, svartsjuka ihopkopplat med kärlek.

Psykopat eller att ni fortfarande har någon slags hat-kärlek till varandra som möjliggör detta vansinne?
Vilket är det? Något av det är det! Försök inte inbilla mig något annat, det tror jag inte på!

Du förstår kanske vad jag tror att det är va?

Fyller på med några frågor:

Jag undrar varför ni separerade och vem som tog initiativet? Och hur länge sedan är det? Hade ni gemensam vårdnad, eller var ni aldrig gifta? Och jag är genuint intresserad ska du veta, men jag tycker också att bloggen är så omfattande att det är svårt att få någon överblick. Som jag fattade så handlar incestmisstankarna om att din dotter sovit i din säng - stämmer det?
Citera
2009-07-04, 03:24
  #71
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northhumbria
Jag har faktiskt svårt att tro på detta. Ditt svar var lite konstigt, och jag blev ännu mer frågande om var det är som verkligen sker i erat fall. Jag menar ni har ju ett barn ihop pch ni har älskat varandra tidigare. Jag fattar inte hur hon har kunnat bli så elak mot dig och indirekt mot dotter också? Och det fortsätter - utan stopp?
Att människor beter sig på det här sättet är helt utanför mina erfarenhetsramar. I så fall så måste hon vara psykopat, eller du? Eller så håller ni på så här av andra skäl, svartsjuka ihopkopplat med kärlek.

Jag vet inget om detta fall, men min erfarenhet är att det kan gå till så. Dvs det finns ingen konflikt från början, utan det hela uppstår under skilsmässan för att frun/ex-frun har blivit helt psyko. Jag hade många besvärliga år på grund av detta. De flesta förstod hur det låg till, men det var ett helvete med att det alltid fanns nya personer som hon kunde dupera. Sjukvårdsbiträden, ny personal på soc eftersom de byter så ofta... kvinnojourer.
Citera
2009-07-04, 09:09
  #72
Medlem
4thFloors avatar
Daddy,

jag har följt din blogg rätt länge, började i samband med Gömda. Har driftat det lite med Monica att debatten lett till så många ögonöppnare. Medias agerande, rättsystemet, ROKS... Det är inte utan att man har blivit lite rädd för hur det står till i landet. Kallar mig numera nästan anti-feminist, och spyr galla över ROKS till de flesta som orkar lyssna. Spenderade delar av helgen i samtal med en kille som hamnat i vårdnadstvist med sitt ex, driftade vårdnadslagar med honom, och tyckte fan genuint synd om honom för jag förstår nu hur jävla kört det är för honom om exet blir jävligt.

För er som inte följt daddys blogg så vill jag ha sagt att barnets mamma tog dottern och drog hem till mormor. Egenmäktigt förfarande när man har gemensam vårdnad va? Mamman har undanhållit dottern från daddy, trots att han haft laglig rätt till umgänge. Detta långt före de bestämde sig för att dottern blivit kränkt i duschen.... Min uppfattning är att både mamman och mormodern är skadade. Sen vet jag inte om daddy vill säga detsamma, men något jävla fel är det, och den som blir drabbad mest är naturligtvis den dotter som blir bestulen relationen till sin far.

Daddy, om du på något vis blir drabbad av rättsliga konsekvenser utifrån de senaste anklagelserna så kommer jag bli orolig för min egen säkerhet. Jag kan inte vara naken utan att min fyraåriga son vill titta på mina privata delar. Han ber mig sova utan nattlinne för att mina "tuttar är så söta". Gulligt som fan kan man tycka, men vad säger den exfru som hör dottern säga att pappas snopp är söt?

Jag kommer att fortsätta följa bloggen daddy, tycker att du lyfter fram många viktiga och intressanta saker. Även om det tyvärr blivit så att galningar härjar hos dig också nuförtiden... Stort lycka till i framtiden och en bunt med styrkekramar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in