Först och främst så är det män som dominerar 9 av 10 av dom sämst betalda yrkena idag. Det är så lätt när man talar om låglöneyrken att genast tänka på sjuksköterskor och förskolärare. Samtidigt är det så lätt att glömma yrken som korvkioskförsäljare, soptunnetömmare, vaktmästare, parkarbetare, pizza bagare etc. Men detta är ju inte ämnet för tråden egentligen.
Idag framkom det under ett samtal med tf åklagare att han inte ens visste att jag via mitt ombud hade lämnat in två luntor med bevis till polisen. Ni som vill kan ju gå till bloggen och höra den långa pausen som följer då jag frågar om han läst bevisningen som jag lämnat in......till slut kommer det..... "ööh bevis"?
"Vet du ens om de bevis som jag lämnat in finns på åklagarmyndigheten över huvud taget"?
"Öööh nää"...
"Borde man inte ta del av all bevisning i målet innan man beslutar om ännu ett plågsamt förhör av min 4 åring"?
"....öhh jag är ju bara tillförordnad..."
Ett stycke komik mitt i all tragik.
Finns på bloggen som sagt.
Och vad gäller debatten om att använda våld...det behövs inte. Allt man behöver är en mobiltelefon med inspelningsfunktion och ett antal helt logiska frågor.
Hoppas fler farsor får inspiration av det jag gör. Tänk om dom visste hur enkelt det är att dra ner brallorna på pottsorkarna...
Speciellt effektivt blir det ju när man gör det offentligt.
Ni kan ju kolla på creepern vilka som besöker min blogg numera:
http://www.gnuheter.com/creeper/site/daddys.blogg.se