2010-11-01, 15:11
Medlem
swimp78s avatar
Det där musikpriset, är det ett pris i "Bästa pubrockbandet" eller nåt liknande?
Citera
2010-11-01, 15:24
Medlem
Nej det ges till dom som kan hantera takt och ton.

Han har fått flera utmärkelser som du nog får leta efter eller varför inte fråga någon som håller på med musik och takt och ton.

Ingen risk att det delas ut till någon som inte förstår detta. Jag tror nog KiaW samt darkmore är de som skulle klara av att respektera olika förmågor och kunna se skillnad mellan att enbart jaga fel hos en person, visa att man skiter i sakfrågan och tredje part.

Andra recensioner av dom som förstår sig på detta med att sjunga ut med känsla går så klart att finna.

Om Bandet, musiken och texterna :

Citat:
Swedens Slowburn has captured the bone-deep passion of American blues rock with more power than many a native U.S. band. The band forge a fiery, deeply felt brand of heavy, oil-drenched Southern rock familiar to most state-siders but with subtle twists perhaps only a native of elsewhere could conjure. It's Slowburns's unique vantage point that enables them to find fresh fire in a vintage sound.

(A&R Select, Hollywood)

I have always believed the best music ever made was the creations of American and British musicians. I truly believed that until I became a disk jockey and discovered the work of Joakim Ramstedt of Sweden. As a disk jockey I have learned that many musicians make music that is quite pleasant and we truly do enjoy listening to it. However, only a few have the ability to paint a vivid picture with their lyrics and convey the actual emotions through their vocals. Listeners not only hear the music but they can actually feel the love, the passion and the pain. The amazing lyrics, instrumentals and vocals combined makes the music evolve into an actual emotional experience for the listener.

(Deb, unsigned musicians radio show, USA)

Leroy
Citera
2010-11-01, 15:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Aha, så det stora speciella priset var Amateur Lyric Contest Entrant
Ett pris som delas ut väldigt sällan av en amerikansk musiktidning, bara en gång i månaden
Vem som helst kan skicka in sin sångtext för en bedömning (kostar 12$), jag tror inte detta intresserar några större musiker, eller vad tror ni?
http://www.americansongwriter.com/ly.../all-contests/
Jepp, det är nog det priset. Och så vitt jag förstår har du förstått konceptet rätt, man skickar in låtar och blir alltså inte nominerad/plockad.

Katrina var en av sju Joakim sänt in för bedömning. Dock förtar det väl inte att de fick pris för sin låt i alla fall.

http://www.americansongspace.com/search/results/#fragment-2
Senast redigerad av micro113 2010-11-01 kl. 15:41.
Citera
2010-11-01, 15:28
Medlem
angelintheskys avatar
http://www.americansongwriter.com/

http://www.myspace.com/slowburnswe

http://www.americansongwriter.com/2008/10/lyric-spotlight-novemberdecembe/

Ang frågor om Jockes arbetsförmåga är texterna som skall användas redan skrivna och inspelade, det var klart innan allt detta andra med tvisten började.
Senast redigerad av angelinthesky 2010-11-01 kl. 15:41.
Citera
2010-11-01, 15:28
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Aha, så det stora speciella priset var Amateur Lyric Contest Entrant
Ett pris som delas ut väldigt sällan av en amerikansk musiktidning, bara en gång i månaden
Vem som helst kan skicka in sin sångtext för en bedömning (kostar 12$), jag tror inte detta intresserar några större musiker, eller vad tror ni?
http://www.americansongwriter.com/ly.../all-contests/

Och Jocke vann inte tävlingen den månaden. Han hamnade inte ens på prispallen som etta till fyra, utan fick en "Honorary Mention" tillsammans med 14 andra. Detta väldiga musikpris som Daddy tilldelats i USA är alltså i praktiken att hans namn stått i en tidning.

Det känns lite på samma nivå som när jag vann "hederspris" (viket bestod av en isskrapa till bilfönster) i en slogantävling i min ungdom. Mitt namn och min bostadsort stod i prisspalten. Ska jag sätta detta på mitt cv?

Det kanske är jätteärofullt att bli omnämnd i denna musiktidning. Det vet inte jag. Men räcker det inte med att säga att Daddy "fått ett hedersomnämnande för en av sina låtar i en amerikansk musiktidning"? Måste det heta att "Daddy har vunnit ett stort musikpris i USA som ingen annan svensk har gjort"? Jag hade väl förväntat mig något i stil med en Grammy Country Music Award efter den beskrivningen, inte det här.

Varför är inte sanningen god nog för Daddy? Varför måste det förvrängas och skarvas och överdrivas och rättas till för att det ska låta bättre? Det här går ju som en röd tråd genom hans agerande och så även med det här priset. Är det någon som tror på något den mannen påstår längre, om han så påstår att solen är gul?
Senast redigerad av JumpingJack 2010-11-01 kl. 15:37.
Citera
2010-11-01, 15:37
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Svar till de som inte kan söka.

Så bespara mig duma floskler.
Till dig som är för dum i huvudet att fatta.

Det handlar inte om huruvida man kan söka eller inte.

Det hamndalar om att NN kommer med ett påstående och NN anser att det är ANDRAS jobb att bevisa NN har rätt i hennes/hans påstående.

NN själv skall vara latmasken och slippa bevisa sina egna ord. Och så kommer XX och försvar NN latmask med att hävda att andra inte kan söka.
Citera
2010-11-01, 15:41
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Skulle knappast kalla det för "fått ett pris" när man aldrig har blivit nominerad utan skickat med 12$ för att få en bedömning.
Citera
2010-11-01, 15:42
Medlem
Intervjun angående priset visar då i alla fall att personen har empatisk förmåga och kan sätta sig in i andra personers lidande. Skapa något av det i stället för att som här välja att bara ifrågasätta och förminska eller förlöjliga.

Tidningen har funnits länge.

JumpingJack. - Jag hoppas inte du hanterar dina barn lika dant då dom deltagit i någon tävling och föringar deras insatts. Så de kan få växa inte känna sig nertryckta eller så utifrån det du själv kännt.

Typisk Svensk Jante.

Vore askul att höra Er berätta vad Ni själva spelar.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-11-01 kl. 15:44.
Citera
2010-11-01, 15:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Skulle knappast kalla det för "fått ett pris" när man aldrig har blivit nominerad utan skickat med 12$ för att få en bedömning.
Fast anmälningsavgift kan man ju betala till en tävling faktiskt, det brukar man ju faktiskt göra - det förtar ju ändå inte att man tävlar eller bedöms mot andra.
Citera
2010-11-01, 15:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Intervjun angående priset visar då i alla fall att personen har empatisk förmåga och kan sätta sig in i andra personers lidande. Skapa något av det i stället för att som här välja att bara ifrågasätta och förminska eller förlöjliga.

JumpingJack. - Jag hoppas inte du hanterar dina barn lika dant då dom deltagit i någon tävling och föringar deras insatts. Så de kan få växa inte känna sig nertryckta eller så utifrån det du själv kännt.

Typisk Svensk Jante.

Leroy
Det är skillnad på barn och vuxna faktiskt. Man förväntar sig att vuxna skall förstå skillnaden på ett hedersomnämnande och på om de vunnit i en tävling.

Vore det mitt barn så skulle jag förklara denna skillnad för barnet - ja. Det har jag också gjort när de tilldelats särskilda omnämnanden vid skolavslutningar till exempel.

Brukar du bara slå i händerna och låtsas att det betyder att ditt barn bräckt de andra barnen? Vad tror du det gör med ditt barns empatiska förmåga och människosyn - samt syn på sig själv - för framtiden?
Citera
2010-11-01, 15:52
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:

JumpingJack. - Jag hoppas inte du hanterar dina barn lika dant då dom deltagit i någon tävling och föringar deras insatts. Så de kan få växa inte känna sig nertryckta eller så utifrån det du själv kännt.Typisk Svensk Jante.

Leroy

Men nu är väl inte Daddy ett barn, även om han förvisso beter sig som ett mellan varven? Jag försöker lära mina barn att de ska vara stolta över sig själva och sina prestationer, så att de inte behöver skryta eller bre på eller blåsa upp saker.
Jag tycker precis som jag skrivit att Daddy kunde ha sagt som det var: han har fått en honorary mention i en stor musiktidning i USA. Det är väl en jättebra prestation?
Varför ska detta hedersomnämnande istället kallas för "ett stort amerikanskt musikpris"?
Varför duger inte sanningen? Låter som mindervärdeskomplex i mina öron.
Citera
2010-11-01, 15:52
Medlem
Empress

Ps. Jag vet detta men det är enklare och påstå och vända saker med frågor för att komma bort från ämne och sakfrågorna och det är väl det som kallas att man väljer att byta focus så man kan få fortsätta trolla.

Så det där med dum, kan du nog ta med de som håller på så i stället.

Leroy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in