2009-07-03, 17:24
  #49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Precis, och den form av feminism vi talar om här är inte så gammal. Den började formas i början av 90-talet, och sedan alltmer bli en politisk kraft. Det har diskuterats i andra trådar. Det är satanisträttegångarnas, Gömda-böckernas, de nya lagstiftningarnas och könsmaktsordnings-pratets feminism. De som lyckades få igenom att enskild vårdnad gäller om föräldrarna inte kommer överens, framlobbat genom sedvanlig demonisering av män som utnyttjar vårdnaden till stalking. De som motarbetade alla åtgärder mot misshandlande män, eftersom det vore att marginalisera könsmaktsordningen. Det är Gudrun Schyman, mansskatten och de galna politrukerna på universiteten...

Men Eva Lundgren, satanisträttegångar, Gömda etc, finns det någon som tar det på allvar?
Citera
2009-07-03, 17:37
  #50
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress

Får jag bara lägga in en liten rättelse?

Radikalfemnismen är äldre än 90-talet..
Radikalfemnismen startade redan 1968 faktiskt och har formats mellan 1968-90, och fortsätter att formas i allt extremare form.
90-talet var då den började få sitt genomgripande makt i samhället, och det eskalerade fort som alla vet, och sedan blir allt extremare och extremare.
Visst, men jag ser med nostalgi tillbaka på den radikala feminism som fanns 'förr'. Grupp 8 t ex. Det var inget post-strukturalistiskt svammel om genus, utan handlade om lika rättigheter.
Citera
2009-07-03, 17:39
  #51
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Men Eva Lundgren, satanisträttegångar, Gömda etc, finns det någon som tar det på allvar?
Det finns groteska saker som ännu tas på allvar. Den snedvridna statistiken om 'mäns våld mot kvinnor', lagstiftningen jag nämnde, genus-instituten och snacket om 'könsmaktsordning' m.m. Men galningar typ ROKS har varit på tillbakagång ett tag.

Här har du en guldgruva för att se aktuella galenskaper
http://tanjabergkvist.wordpress.com/
__________________
Senast redigerad av BaalZeBub 2009-07-03 kl. 17:42.
Citera
2009-07-03, 17:55
  #52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Men Eva Lundgren, satanisträttegångar, Gömda etc, finns det någon som tar det på allvar?

Ja, herre gud! Förra regeringen tillsatte henne som professor och det är hon fortfarande, i Lund. Hon var huvudansvarig för den mycket tunga utredningen Slagen Dam som har varit underlag för mängder av politisk beslut som bara har ökat på diskrimineringen av män på många områden. Hon är ju chefsideolog på ROKS och en slags husgud där. Roks är helt genomsyrat av hennes teorier och deras olika kvinnohus etc. Roks fick hundratals miljoner av den förra regeringen. De har ju varit med om kidnappningar av barn som fäder har tilldömts vårdnaden om osv. De har blivit dömda för kriminella handlingar.
Såg du aldrig "Könskriget" av Dokument inifrån?
Allt det här hänger ihop i den mer eller mindre tidigare falnande politiska korrektheten som den förra regeringen skapade. Själva tillsättandet av regeringen självt - mot alla regler, Margareta Winberg som var minister i regeringen. Detta var ju början sen till att hon fick kicken bara för att bli ambassadör i Brasilien för att skämma ut svenska folket ännu mer.
Det är/var ett jävla land det här. Korrumperat på hög sosse-nivå. Fy fan för de s k "social"-"demokraterna". De är inte alls så demokatiska i sociala frågor... Framför allt inte för män. Reinfelt har rätt att Moderaterna är det nya arbetarpartiet, iaf för män. För vilken man vill vara med och finansiera en statsapparat som sedan används för att diskriminera en själv....?
Citera
2009-07-03, 18:24
  #53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Northhumbria
Ja, herre gud! Förra regeringen tillsatte henne som professor och det är hon fortfarande, i Lund. Hon var huvudansvarig för den mycket tunga utredningen Slagen Dam som har varit underlag för mängder av politisk beslut som bara har ökat på diskrimineringen av män på många områden. Hon är ju chefsideolog på ROKS och en slags husgud där. Roks är helt genomsyrat av hennes teorier och deras olika kvinnohus etc. Roks fick hundratals miljoner av den förra regeringen. De har ju varit med om kidnappningar av barn som fäder har tilldömts vårdnaden om osv. De har blivit dömda för kriminella handlingar.
Såg du aldrig "Könskriget" av Dokument inifrån?
Allt det här hänger ihop i den mer eller mindre tidigare falnande politiska korrektheten som den förra regeringen skapade. Själva tillsättandet av regeringen självt - mot alla regler, Margareta Winberg som var minister i regeringen. Detta var ju början sen till att hon fick kicken bara för att bli ambassadör i Brasilien för att skämma ut svenska folket ännu mer.
Det är/var ett jävla land det här. Korrumperat på hög sosse-nivå. Fy fan för de s k "social"-"demokraterna". De är inte alls så demokatiska i sociala frågor... Framför allt inte för män. Reinfelt har rätt att Moderaterna är det nya arbetarpartiet, iaf för män. För vilken man vill vara med och finansiera en statsapparat som sedan används för att diskriminera en själv....?

Svar : Nej. jag hörde bara om det där uttalandet från ROKs och tyckte at det var stolligt och sedan tänkte jag inte mycket mer på det. Jag har inte träffat på en kvinna i levande livet som inte tyckt som mig, man har ruskat på huvudet och skrattat. Sedan det här om att alla partier är "feministiska" plötsligt? Det där är ju bara en fras - hade man brytt sig om kvinnor så hade man väl satt LO på att rätta till arbetsförhållandena och lönerna inom offentlig sektor?
Citera
2009-07-03, 18:25
  #54
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Visst, men jag ser med nostalgi tillbaka på den radikala feminism som fanns 'förr'. Grupp 8 t ex. Det var inget post-strukturalistiskt svammel om genus, utan handlade om lika rättigheter.

Ahh okey det var så du tänkte..
Citera
2009-07-03, 18:30
  #55
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northhumbria
Ja, herre gud! Förra regeringen tillsatte henne som professor och det är hon fortfarande, i Lund.
Nej, i Lund är det Tina Rosenberg som är professor, och har järnhand över hela unversitetet genom att tvinga på dem genuscertifiering:
http://tanjabergkvist.wordpress.com/2009/02/14/genuscertifieringen-vid-lunds-universitet/
http://sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article380444/quotFormynderi-i-Lundquot.html

Eva Lundgren huserar i Uppsala, där hon är en lite marginaliserad professor i sociologi - särskilt efter att man bedömt henens forskning som fusk. Men kvar får hon sitta av någon anledning.

Om Eva är marginaliserad, så finns det dock andra politruker som har mycket makt i Uppsala
http://tanjabergkvist.wordpress.com/2009/05/11/ett-skrackexempel-pa-genusvaldet/
__________________
Senast redigerad av BaalZeBub 2009-07-03 kl. 18:33.
Citera
2009-07-03, 18:39
  #56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Svar : Nej. jag hörde bara om det där uttalandet från ROKs och tyckte at det var stolligt och sedan tänkte jag inte mycket mer på det. Jag har inte träffat på en kvinna i levande livet som inte tyckt som mig, man har ruskat på huvudet och skrattat.

Det spelar inte så stor toll vad du och de du känner tycker om detta. Men faktum kvarstår tunga socialdemokratiska ministrar som Margareta Winberg försvarade öppet Eva Lundgren i TV, även Schyman . Roks och hela Eva's påhittade teoribildning har använts ute i praktiken.

Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Det där är ju bara en fras - hade man brytt sig om kvinnor så hade man väl satt LO på att rätta till arbetsförhållandena och lönerna inom offentlig sektor?

Det gör man ju! Förra avtalsrörelsen blev ju helt blockerad ett tag eftersom Metall inte ville ställa upp på "kvinnopotten", dvs att ge kvinnor några procent extra bara för att de var kvinnor. Metall ville hellre satsa på de som hade lägst lön. Jag kommer inte ihåg hur det blev till slut. Men Metall är ju ett s-fack. Så det blev nog så att männen och de lågavlönade blev förlorare.
Citera
2009-07-03, 18:45
  #57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Northhumbria
Det spelar inte så stor toll vad du och de du känner tycker om detta. Men faktum kvarstår tunga socialdemokratiska ministrar som Margareta Winberg försvarade öppet Eva Lundgren i TV, även Schyman . Roks och hela Eva's påhittade teoribildning har använts ute i praktiken.



Det gör man ju! Förra avtalsrörelsen blev ju helt blockerad ett tag eftersom Metall inte ville ställa upp på "kvinnopotten", dvs att ge kvinnor några procent extra bara för att de var kvinnor. Metall ville hellre satsa på de som hade lägst lön. Jag kommer inte ihåg hur det blev till slut. Men Metall är ju ett s-fack. Så det blev nog så att männen och de lågavlönade blev förlorare.


Och kvinnorna tillhör de allra mest lågavlönade! Män kan vandra in i typiska kvinnoyrken och förhandla sig till en jävligt mycket bättre lön därför att de är just män och eftersom det anses råda brist på dem!
Citera
2009-07-03, 18:52
  #58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Och kvinnorna tillhör de allra mest lågavlönade! Män kan vandra in i typiska kvinnoyrken och förhandla sig till en jävligt mycket bättre lön därför att de är just män och eftersom det anses råda brist på dem!

Arbetslösheten är högre bland män. Kvinnor klarar sig bäst i den rådande lågkonjukturen. Män med kort utbildning är de stora förlorarna.

Läser du inte tidningarna?

Sitter offer- och konspirations dramaturgin så djupt i dig att du helt automatiskt ljuger och förenklar din verklighetsbeskrivning?
Citera
2009-07-03, 19:27
  #59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Northhumbria
Arbetslösheten är högre bland män. Kvinnor klarar sig bäst i den rådande lågkonjukturen. Män med kort utbildning är de stora förlorarna.

Läser du inte tidningarna?

Sitter offer- och konspirations dramaturgin så djupt i dig att du helt automatiskt ljuger och förenklar din verklighetsbeskrivning?

Äh lägg ner nu! Kvinnor i låglöneyrken har haft det så här länge, länge, lågkonjunjunktur eller inte, men det är en sådan satans självklarhet att det skriver man inte ens om! Och inte fan kan du tillskriva den rådande lågkonjunkturen feministerna? Vem sjutton sitter fast i offer och konspirationsdramaturgin om inte du. Män är drabbade just nu - kvinnor har ständigt sämre anställningsvillkor och det är ju som att säga till en svältande att "ja jag har heller inte ätit idag". Du kan inte göra sådana jämförelser!
Citera
2009-07-03, 19:36
  #60
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Äh lägg ner nu! Kvinnor i låglöneyrken har haft det så här länge, länge, lågkonjunjunktur eller inte, men det är en sådan satans självklarhet att det skriver man inte ens om! Och inte fan kan du tillskriva den rådande lågkonjunkturen feministerna? Vem sjutton sitter fast i offer och konspirationsdramaturgin om inte du. Män är drabbade just nu - kvinnor har ständigt sämre anställningsvillkor och det är ju som att säga till en svältande att "ja jag har heller inte ätit idag". Du kan inte göra sådana jämförelser!

Där ser man. Du är som du är, förnekar uppenbara fakta automatiskt. Sen gör du dig och andra kvinnor till automatiska offer. Som vanligt. Det går inte att diskutera med dig. Bitterfitta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in