Jag tror Daddy verkar dragen till mig, tyvärr är jag inte lagd åt det hållet, sorry
Citat:
HenrikJ skriver på FB att jag inte är hans fiende, och hur det är med det får han själv grubbla på. Men han är definitivt min, den saken är alldeles klar.
För det första skrev jag att
jag inte var Daddys fiende, inte att Daddy inte skulle se mig som en fiende för det är hans problem, inte mitt.
Sen tjoar min fru att "
HenrikJ är min!" och att "
Daddy får gå någon annan stans med sina "smutsiga tankar" men att hon starkt rekommenderar honom från att "
hålla sig från småflickor och gifta män".
Nåväl skämt åtsido.
Mina barn brukade bli jäkligt irriterade på vissa skribenter ibland i de diskussionsforum de deltar i, jag har fått förklara för dem att detta är internet. Det man själv hänger ut på internet måste man tåla bli granskat och kanske andra drar helt annorlunda slutsatser än de som de avsåg. Ibland har ju dessa skribenter rätt även om mina barn inte ville höra det. Mina barn har lärt sig detta och söker inte stöd för ohållbara resonemang på internet. Daddy som vuxen har inte lärt sig detta ännu.
Jag undrar hur han fungerar socialt i verkliga livet om han nu mot mig, en tämligen anonym skribent på internet påstår att jag är Daddys? På vilket sätt skulle jag vara Daddys? Är det att jag skulle vara Daddys ägodel? Eller är det som i gangsterfilmer att man är gangsterns offer som bara just den gangstern får knäppa?
Jag undrar att om man har så knepiga föreställningar på internet, hur kan man då socialt fungera i verkliga livet?
Hur hotfull kan han inte ha varit mot sin dotters mamma och de personer som finns i nära anslutning till dottern?
Kan han vara så här hotfull mot okända, tämligen anonyma skribenter på internet så börjar man ju undra?
Vidare skriver Daddy:
Citat:
Efter den lögn och smutskampanj mot mig och mina barn, som framförallt dessa NN sjuka individer har gjort sig skyldiga till så kommer jag inte att vila förrän jag hittat dom.
Han skrev ju just att han tagit paus, var tog den vägen?
Jag har svarat på material han själv lagt ut. Ska man ta det som ett hot att han inte kan vila som normala människor?
Har han lovat mamman, dagisföreståndare, skattemyndighet och soc mm samma sak så förstår jag att de känner sig rädda och att Daddy enbart får övervakat umgänge. Då är det inte alls konstigt att mamman fick skyddad bostadsadress.
Sen är hans efterforskningar rätt roliga.
Citat:
HenrikJ skrev i en annan tråd att hans syster, har varit ihop med pappan till [en kändistjejs] barn. Detta visade sig dock vara ytterligarte en lögn. Pappan i det fallet, som bor i [stad] förnekade i alla fall detta.
Lustigt att han i detta fallet skriver att det är bara [kändistjejens] barn, vart tog pappakampen vägen? Det är ju för sjutton min gammelsvågers barn likväl.
Jag vet mycket väl var min gammelsvåger bor, dit tog han tillflykt efter alla trakasserier som han råkade ut för av kändistjejens fanclub, på riktigt alltså och inte på internet. Om nu Daddy varit så sjuk att han kontaktat min gammelsvåger så vet åtminstone jag att min gammelsvåger är så pass luttrad av sjuka förföljare att Daddy inte skulle få veta ett skvatt.
Vad jag mest undrar över är metoderna han väljer, är det så här Daddy har agerat mot mamman, soc-handläggarna, advokaterna och nämndemännen i rättegången? Har han även kontaktat deras vänner och arbetsgivare i syfte att hota, tysta och tillintetgöra sina upplevda oförätter och tillkortakommanden?
Jamen då kan man förstå att Daddy inte anses klara det samarbete en gemensam vårdnad innebär.
Vidare skriver Daddy:
Citat:
Det som gör att misstankarna om att dessa NN gökar är myndighetspersoner som varit inblandade i vårt fall är att dom skrivit ut uppgifter på tråden som innehåller sekretess skyddade uppgifter som ingen annan kan veta.
Det är ju bara att tacka och bocka för bekräftelsen över att det jag skrivit varit sant, bara det att Daddy inte ville att det skulle ha läckt ut.
Det går ju bra att klippa och klistra i egen blogg på sekretessbelagda uppgifter och undanhålla egna nackdelar, men jädrar vad det svider om någon annan berättar en annan sannare sida av det hela.
Vidare så börjar hans "sakkunnige" uttrycka irritation över att han utnyttjar hennes blogg till hans egna inbillade oförätter, hon ber honom snällt gå tillbaka till sin egen. Paus? jo jösses