2010-06-01, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Det är förstås inte rätt att läcka uppgifter ur sekretessbelagda förhör. Jag vet inte om det förhåller sig på det sättet, obs, och för övrigt är jag emot uthängningar och avslöjanden av identitet. Ett flertal sådana tidigare har drabbat fel personer. Vad Monica Antonsson menar med att en blogg om henne ska läggas ner för att hon ska ta bort personuppgifter om andra i sin blogg kan man fundera över, men det ger inte ett särskilt vederhäftigt intryck.
Jag hoppas att alla betänker att huvudsaken är att skydda dottern, är förhören sekretessbelagda så är det just för att skydda henne. I det här läget är det utan tvivel dags för alla aktörer på nätet att sansa sig. Det är tveksamt om Daddy kommer att sansa sig, men vi som inte hatar hela samhället bör respektera dess regler, även om han inte gör det. Utredningen måste kunna fortsätta i lugn och ro, och dess slutsatser får inte förekommas här.

Men hallå! Är det ingen som fattat att alla sådana där uppgifter bara är rena lögner? Om en person anonymt utpekar någon och samtidigt talar om att den inte vill röja sig själv - vilken tilltro kan man ge åt sådant? Det är ju faktiskt bara att ta kontakt med socialnämnden, lämna de dokument som man anser "avslöjar" den utpekade och så får de göra en egen utredning angående sekretessbrott! Man kan också ta kontakt med sociala enheten på länsstyrelsen. Om man nu är så jävla mån om Daddy alltså! Kan man inte stå för vad man säger så kan man lika gärna knipa käft! .
Citera
2010-06-01, 13:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Inlägg som diskuterar en annan användare bortplockade enligt regel 0.03. Kimbo7 får en tillsägelse för sin insats. //Mod
Citera
2010-06-01, 20:07
Bannlyst
Jag tror Daddy verkar dragen till mig, tyvärr är jag inte lagd åt det hållet, sorry

Citat:
HenrikJ skriver på FB att jag inte är hans fiende, och hur det är med det får han själv grubbla på. Men han är definitivt min, den saken är alldeles klar.

För det första skrev jag att jag inte var Daddys fiende, inte att Daddy inte skulle se mig som en fiende för det är hans problem, inte mitt.
Sen tjoar min fru att "HenrikJ är min!" och att "Daddy får gå någon annan stans med sina "smutsiga tankar" men att hon starkt rekommenderar honom från att "hålla sig från småflickor och gifta män".

Nåväl skämt åtsido.
Mina barn brukade bli jäkligt irriterade på vissa skribenter ibland i de diskussionsforum de deltar i, jag har fått förklara för dem att detta är internet. Det man själv hänger ut på internet måste man tåla bli granskat och kanske andra drar helt annorlunda slutsatser än de som de avsåg. Ibland har ju dessa skribenter rätt även om mina barn inte ville höra det. Mina barn har lärt sig detta och söker inte stöd för ohållbara resonemang på internet. Daddy som vuxen har inte lärt sig detta ännu.

Jag undrar hur han fungerar socialt i verkliga livet om han nu mot mig, en tämligen anonym skribent på internet påstår att jag är Daddys? På vilket sätt skulle jag vara Daddys? Är det att jag skulle vara Daddys ägodel? Eller är det som i gangsterfilmer att man är gangsterns offer som bara just den gangstern får knäppa?
Jag undrar att om man har så knepiga föreställningar på internet, hur kan man då socialt fungera i verkliga livet?
Hur hotfull kan han inte ha varit mot sin dotters mamma och de personer som finns i nära anslutning till dottern?
Kan han vara så här hotfull mot okända, tämligen anonyma skribenter på internet så börjar man ju undra?

Vidare skriver Daddy:
Citat:
Efter den lögn och smutskampanj mot mig och mina barn, som framförallt dessa NN sjuka individer har gjort sig skyldiga till så kommer jag inte att vila förrän jag hittat dom.
Han skrev ju just att han tagit paus, var tog den vägen?
Jag har svarat på material han själv lagt ut. Ska man ta det som ett hot att han inte kan vila som normala människor?
Har han lovat mamman, dagisföreståndare, skattemyndighet och soc mm samma sak så förstår jag att de känner sig rädda och att Daddy enbart får övervakat umgänge. Då är det inte alls konstigt att mamman fick skyddad bostadsadress.

Sen är hans efterforskningar rätt roliga.
Citat:
HenrikJ skrev i en annan tråd att hans syster, har varit ihop med pappan till [en kändistjejs] barn. Detta visade sig dock vara ytterligarte en lögn. Pappan i det fallet, som bor i [stad] förnekade i alla fall detta.
Lustigt att han i detta fallet skriver att det är bara [kändistjejens] barn, vart tog pappakampen vägen? Det är ju för sjutton min gammelsvågers barn likväl.
Jag vet mycket väl var min gammelsvåger bor, dit tog han tillflykt efter alla trakasserier som han råkade ut för av kändistjejens fanclub, på riktigt alltså och inte på internet. Om nu Daddy varit så sjuk att han kontaktat min gammelsvåger så vet åtminstone jag att min gammelsvåger är så pass luttrad av sjuka förföljare att Daddy inte skulle få veta ett skvatt.
Vad jag mest undrar över är metoderna han väljer, är det så här Daddy har agerat mot mamman, soc-handläggarna, advokaterna och nämndemännen i rättegången? Har han även kontaktat deras vänner och arbetsgivare i syfte att hota, tysta och tillintetgöra sina upplevda oförätter och tillkortakommanden?
Jamen då kan man förstå att Daddy inte anses klara det samarbete en gemensam vårdnad innebär.

Vidare skriver Daddy:
Citat:
Det som gör att misstankarna om att dessa NN gökar är myndighetspersoner som varit inblandade i vårt fall är att dom skrivit ut uppgifter på tråden som innehåller sekretess skyddade uppgifter som ingen annan kan veta.

Det är ju bara att tacka och bocka för bekräftelsen över att det jag skrivit varit sant, bara det att Daddy inte ville att det skulle ha läckt ut.
Det går ju bra att klippa och klistra i egen blogg på sekretessbelagda uppgifter och undanhålla egna nackdelar, men jädrar vad det svider om någon annan berättar en annan sannare sida av det hela.

Vidare så börjar hans "sakkunnige" uttrycka irritation över att han utnyttjar hennes blogg till hans egna inbillade oförätter, hon ber honom snällt gå tillbaka till sin egen. Paus? jo jösses
Senast redigerad av HenrikJ 2010-06-01 kl. 20:25.
Citera
2010-06-01, 20:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag tror Daddy verkar dragen till mig, tyvärr är jag inte lagd åt det hållet, sorry

För det första skrev jag att jag inte var Daddys fiende, inte att Daddy inte skulle se mig som en fiende för det är hans problem, inte mitt.
Sen tjoar min fru att "HenrikJ är min!" och att "Daddy får gå någon annan stans med sina "smutsiga tankar" men att hon starkt rekommenderar honom från att "hålla sig från småflickor och gifta män".

Nåväl skämt åtsido.
Mina barn brukade bli jäkligt irriterade på vissa skribenter ibland i de diskussionsforum de deltar i, jag har fått förklara för dem att detta är internet. Det man själv hänger ut på internet måste man tåla bli granskat och kanske andra drar helt annorlunda slutsatser än de som de avsåg. Ibland har ju dessa skribenter rätt även om mina barn inte ville höra det. Mina barn har lärt sig detta och söker inte stöd för ohållbara resonemang på internet. Daddy som vuxen har inte lärt sig detta ännu. Jag undrar hur han fungerar socialt i verkliga livet om han nu mot mig, en tämligen anonym skribent på internet påstår att jag är Daddys? På vilket sätt skulle jag vara Daddys? Är det att jag skulle vara Daddys ägodel? Eller är det som i gangsterfilmer att man är gangsterns offer som bara just den gangstern får knäppa?
Jag undrar att om man har så knepiga föreställningar på internet, hur kan man då socialt fungera i verkliga livet?
Hur hotfull kan han inte ha varit mot sin dotters mamma och de personer som finns i nära anslutning till dottern?
Kan han vara så här hotfull mot okända, tämligen anonyma skribenter på internet så börjar man ju undra?

Vidare skriver Daddy:
Han skrev ju just att han tagit paus, var tog den vägen?
Jag har svarat på material han själv lagt ut. Ska man ta det som ett hot att han inte kan vila som normala människor?
Har han lovat mamman, dagisföreståndare, skattemyndighet och soc mm samma sak så förstår jag att de känner sig rädda och att Daddy enbart får övervakat umgänge. Då är det inte alls konstigt att mamman fick skyddad bostadsadress.

Sen är hans efterforskningar rätt roliga.
Lustigt att han i detta fallet skriver att det är bara [kändistjejens] barn, vart tog pappakampen vägen? Det är ju för sjutton min gammelsvågers barn likväl.
Jag vet mycket väl var min gammelsvåger bor, dit tog han tillflykt efter alla trakasserier som han råkade ut för av kändistjejens fanclub, på riktigt alltså och inte på internet. Om nu Daddy varit så sjuk att han kontaktat min gammelsvåger så vet åtminstone jag att min gammelsvåger är så pass luttrad av sjuka förföljare att Daddy inte skulle få veta ett skvatt.
Vad jag mest undrar över är metoderna han väljer, är det så här Daddy har agerat mot mamman, soc-handläggarna, advokaterna och nämndemännen i rättegången? Har han även kontaktat deras vänner och arbetsgivare i syfte att hota, tysta och tillintetgöra sina upplevda oförätter och tillkortakommanden?
Jamen då kan man förstå att Daddy inte anses klara det samarbete en gemensam vårdnad innebär.

Vidare skriver Daddy:

Det är ju bara att tacka och bocka för bekräftelsen över att det jag skrivit varit sant, bara det att Daddy inte ville att det skulle ha läckt ut.
Det går ju bra att klippa och klistra i egen blogg på sekretessbelagda uppgifter och undanhålla egna nackdelar, men jädrar vad det svider om någon annan berättar en annan sannare sida av det hela.

Vidare så börjar hans "sakkunnige" uttrycka irritation över att han utnyttjar hennes blogg till hans egna inbillade oförätter, hon ber honom snällt gå tillbaka till sin egen. Paus? jo jösses

Du är en mycket sjuk människa HenrikJ, fan vet vad du har för diagnos.

Men allt det där tramset du har skrivit vad har det med topic att göra.

Du är bara ett psykfall som sitter och fantiserar.

//Reimer
Citera
2010-06-01, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du är en mycket sjuk människa HenrikJ, fan vet vad du har för diagnos.
Men allt det där tramset du har skrivit vad har det med topic att göra.
Du är bara ett psykfall som sitter och fantiserar.
//Reimer
Det har helt klart med Daddys förmåga att fungera socialt att göra.
Utifrån de metoder han tillämpar avslöjas hans förmåga att hantera konflikter och fungera socialt.
Dessa saker bedöms i en vårdnadsutredning över hur föräldern förmår att samarbeta.
Som jag tidigare skrivit, man kan inte hota eller kränka till sig en gemensam vårdnad.
Citera
2010-06-01, 20:44
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det har helt klart med Daddys förmåga att fungera socialt att göra.
Utifrån de metoder han tillämpar avslöjas hans förmåga att hantera konflikter och fungera socialt.
Dessa saker bedöms i en vårdnadsutredning över hur föräldern förmår att samarbeta.
Som jag tidigare skrivit, man kan inte hota eller kränka till sig en gemensam vårdnad.

Det är ju faktiskt bussigt av honom att bekräfta att det du sagt är sanning. Det ger ju mycket mer tyngd åt dina tidigare inlägg. Det finns ju många som har påstått att det bara varit spekulationer.
Citera
2010-06-01, 20:45
Moderator
TheLuckys avatar
Här är ett utdrag ur daddys brev till kungsbackas socialförvaltning:

Citat:
Under själva umgängena som hon ändå kommit på visar R dock något helt annat, vilket både KP och psykologen kan bekräfta. Detta borde få varningsklockor att dåna! Vid det förra umgänget skildes jag från en glad tjej som kramade mig hårt. Hur jag har lyckats göra henne rädd och negativ mot mig under dom två veckor jag inte fått träffa henne vet inte jag? Kan ni förstå det? Denna ovilja har ju bevisligen uppstått då hon varit i hennes mors och mormors vård.

Jag varken vill eller orkar delta längre i denna misshandel mot mig och mitt barn.

Idag åkte jag 20 mil i onödan igen. R vill inte, så då får vi hoppa över till nästa gång, och nästa gång, och nästa gång, och nästa....

Det livsviktiga bandet förstördes egentligen redan för ett år sedan då fiskal Westgård, på utredning barn & ungdoms inrådan krossade mitt och mitt barns liv med ett klubbslag i rätten. I tio månader hindrades R från att träffa en älskad far. En far som strax innan lovat henne att prata med "domarn" så att hon skulle få vara med mig "lite mer". Plötsligt försvinner jag, utan förklaring, utan att ens få säga hej då. R får höra att pappa har "rest bort". Utan ett ord har han alltså bara lämnat henne.

Där slogs två liv sönder. Jag är gammal nog för att hyfsat kunna hantera denna smärta, även om den nästan dödade mig, men R var fyra!! Hur skall hon rimligen kunna hantera detta? Detta illdåd har skadat henne för livet. Man kan ju med det perspektivet nästan hävda att ni nu borde vara skyldiga att åtminstone försöka reparera den skada ni orsakat, men inte ens det.

Nu visar R detta oroväckande beteende, och vad gör ni? Startar ännu en segdragen utredning om huruvida hon skall separeras helt från mig en gång till. Dessa dåliga ursäkter till umgängen är inte till någon hjälp. De gör det bara saker värre.

Detta blir ett vapen som en älskande förälder inte kan försvara sig mot, eftersom det är barnet och dess sköra psyke som blir själva vapnet. Ingen pappa med ett hjärta i kroppen klarar särskilt länge att bevittna denna misshandel av sitt barn. Frågan nu är, skall även detta premieras?

Så nu får R stanna hos sin mor och mormor. Att åka ner på dom där idiotiska små lekfarbror mötena varannan helg gör bara smärtan värre både för henne och mig.
Detta är inget lätt beslut. Men jag älskar henne och ser inget alternativ för mig om detta får tillåtas fortgå.
Citera
2010-06-01, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Det är ju faktiskt bussigt av honom att bekräfta att det du sagt är sanning. Det ger ju mycket mer tyngd åt dina tidigare inlägg. Det finns ju många som har påstått att det bara varit spekulationer.
Ja jag tackar och bockar åt bekräftelsen efter alla haglingar från det hållet då jag enbart anklagats för att vara en lögnare, något som förövrigt är Daddys och hans anhängares favoritbenämning på alla som inte håller med dem i sak.
Ett rätt barnsligt beteende för övrigt.
Citera
2010-06-01, 20:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Ett sorgligt dokument över ett tragiskt fall där myndighetsmissbruk och PAS har gått
hand i hand.

Jag förstår dig Daddy , man kan inte se sitt älskade barn förgås.

//Reimer
Citera
2010-06-01, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ett sorgligt dokument över ett tragiskt fall där myndighetsmissbruk och PAS har gått
hand i hand.
Jag förstår dig Daddy , man kan inte se sitt älskade barn förgås.
//Reimer
Är det dödssprattlingar du håller på med eller är det bara epelepsi?
Kom med något konstruktivt istället.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-06-01 kl. 21:02.
Citera
2010-06-01, 21:05
Moderator
TheLuckys avatar
Skånskan har skrivit flera artiklar angående vårdnadstvister. Bl.a. har barnrättsjuristen Lena Celander-Jörgensen uttalat sig:

" I vårdnadsmål som hon varit ombud i där Lunds Socialförvaltning ansvarat för utredningarna har visat på en socialtjänst som är undermålig och rent ut fruktansvärt inkompetent.

– De har inte ens försökt upprätthålla bilden av att vara neutrala och utgå från barnperspektivet, säger Lena Celander Jörgensen
För vårdnadsutredningar handlar om att utreda möjligheterna att tillse barnets rätt till sina föräldrar, inte att partiskt stötta mammor vilket skett i de mål som Lena Celander-Jörgensen i Lunds kommun varit inblandad i."

http://www.skanskan.se/article/20100601/LUND/705319817/-1/DAGENSTIDNING/

Jag fastnade för detta: "De har inte ens försökt upprätthålla bilden av att vara neutrala och utgå från barnperspektivet", vilket ju känns väldans bekant för denna tråd.
Citera
2010-06-01, 21:06
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Citat:
Under själva umgängena som hon ändå kommit på visar R dock något helt annat, vilket både KP och psykologen kan bekräfta. Detta borde få varningsklockor att dåna! Vid det förra umgänget skildes jag från en glad tjej som kramade mig hårt. Hur jag har lyckats göra henne rädd och negativ mot mig under dom två veckor jag inte fått träffa henne vet inte jag? Kan ni förstå det? Denna ovilja har ju bevisligen uppstått då hon varit i hennes mors och mormors vård.

Ett klipp och klistra dokument i vanlig ordning.

Vad annat? Vad är det mer som står i brevet som någon? (vem) säger om R men som vi inte får veta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in