2010-04-21, 22:35
  #1261
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kan du vara snäll och berätta var i broschyren det står om barn.

http://www.forsakringskassan.se/irj/go/km/docs/fk_publishing/Dokument/Publikationer/Faktablad/Aktivitetsst%C3%B6d.pdf

På sidan 4 under rubriken "Frånvaro, sjukdom och uppehåll"
Citera
2010-04-21, 22:39
  #1262
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Han har sagt att han inte har råd att bo i samma bostadsområde som hans ex och hennes nya familj bor, men det är något helt annat än att han inte skulle ha råd att ta hand om sin son!




Nu har vi inte talat om att aktivt uppmuntra och som vuxen själv ta initiativ till några "snopplekar". Vi har talat om barns nyfikenhet. Att det bara är naturligt att barn är nyfikna på kroppen och alla dess organ. Inklusive mammas bröst och pappas snopp.




Jag hävdar ingenting. Det är du som påstår att:



Då är det också upp till dig att visa var i lagen detta står att finna.

Jag trodde du skulle förstå av mitt förra inlägg att jag tycker dina teorier om att det är accepterat för barn att leka med vuxnas kön är ointressanta att diskutera.

Jag förstår att du är ute efter att provocera. Jag blir inte provocerad - jag finner dig bara barnslig. Du får driva den diskussionen mot någon som är sugen på att nappa på en så uppenbar krok.

Jag tänker nämligen inte ens hemfalla åt att kalla dig pedofil - jag har intervjuat tillräckligt många äkta pedofiler för att med ganska stor säkerhet kunna rensa bort dig. Du är inte ens trovärdig som det.
Citera
2010-04-21, 22:39
  #1263
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Enligt det traditionella sättet att föra Logikiskt resonemang så kan detta tillämpas i daddys fall genom följande. Om man har dålig ekonomi eftersom man inte får bidrag är det svårt att ha delad vårdnad. Daddy har inget jobb och får inga bidrag för barnen. Alltså är det svårt för honom att ha delad vårdnad. Vad andras resonemang går ut på är att han inte vill ha delad vårdnad på grund av slöhet. Detta är nonsens och det var det jag svarade på.

Kan du förklara vad du menade med att det är svårt för Daddy att ha vårdnaden. Vårdnad kostar inget, antar att du menar att ha barn boende hos sig?
Citera
2010-04-21, 22:41
  #1264
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han skriver att han inte har råd att flytta närmare pojken, och därför kan han inte ha honom delad tid utan enbart på umgänge.

Menar du att detta är detsamma som att strunta i pojken?
Citera
2010-04-21, 22:42
  #1265
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Menar du att detta är detsamma som att strunta i pojken?


Varför läser du inte andras inlägg? micro har ju skrivit vad hon tycker om det, så din fråga är ju helt onödig. Gå tillbaka och läs för tusan.
Citera
2010-04-21, 22:43
  #1266
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
På sidan 4 under rubriken "Frånvaro, sjukdom och uppehåll"

Tack - men det handlade om att man får aktivitetsstöd istället för VAB. Det Lucky hävdade var att man får 500 kr extra per barn när man får aktivitetsstöd.

Den uppgiften kan jag inte finna någonstans. Såvitt jag ser fungerar Aktivitetsstöd likt A-kassan.
Citera
2010-04-21, 22:43
  #1267
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Vårdnad kostar inget, antar att du menar att ha barn boende hos sig?

Att flytta kostar väldans mycket och kan haverera en ekonomi om man inte har inkomst. Därtill så ska man ha bostad. Om man inte har jobb så får man inget hyreskontrakt och än mindre lån till bostadsrätt. Eller menar du att han ska bo i tält med sin son?
Citera
2010-04-21, 22:44
  #1268
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Varför läser du inte andras inlägg?

Ska du säga.
Citera
2010-04-21, 22:44
  #1269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Så du tycker också att det går att jämföra det med att fyraåringar leker med pappans snopp så att han får orgasm. Tycker ni verkar vara pedofiler flera av er.

Tycker du att kvinnor ska tas ifrån sina barn ifall de skulle få en orgasm under förlossningen?

Alltså det du påstod i inlägg #1192 men undviker att svara på. Vem och vilka är det du "tror" eller mistänker.

Sluta förneka och undvika att anmäla om du tror sådant eller tycker.

Leroy
Citera
2010-04-21, 22:45
  #1270
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Menar du att detta är detsamma som att strunta i pojken?

Och micro skriver även:

Citat:
och Joakim har inte råd att flytta närmare sonen och avstår därför från delat boende för att sonen inte kan hatta - det är väl ett klokt och vuxet beslut.
Citera
2010-04-21, 22:47
  #1271
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Och micro skriver även:

Men hon sa att daddy i största allmänhet inte ville ha pojken på grund av taskig ekonomi. Detta stämmer alltså inte. Normalt blir det så här när det gäller micro.
Citera
2010-04-21, 22:50
  #1272
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Säger han verkligen att han inte vill ha pojken hos sig på grund av dålig ekonomi?

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Enligt det traditionella sättet att föra Logikiskt resonemang så kan detta tillämpas i daddys fall genom följande. Om man har dålig ekonomi eftersom man inte får bidrag är det svårt att ha delad vårdnad. Daddy har inget jobb och får inga bidrag för barnen. Alltså är det svårt för honom att ha delad vårdnad. Vad andras resonemang går ut på är att han inte vill ha delad vårdnad på grund av slöhet. Detta är nonsens och det var det jag svarade på.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Att flytta kostar väldans mycket och kan haverera en ekonomi om man inte har inkomst. Därtill så ska man ha bostad. Om man inte har jobb så får man inget hyreskontrakt och än mindre lån till bostadsrätt. Eller menar du att han ska bo i tält med sin son?




Jag vet inte, jag påstår ingenting, det är du som resonerar kring hans ekonomi och huruvida hans kan bo med pojken eller inte. Du frågar i tråden om Daddy verkligen säger att han inte vill ha pojken boende hos sig på grund av dålig ekonomi fast du tidigare har skrivit att han har svårt att bo med pojken på grund av ekonomin.

Personligen så är verkar Daddy och mamman vara nöjda med arrangemanget och det är ju bra. Jag undrade bara vad du menade med att fråga om något du själv har tillfört i tråden. Kanske du ska läsa dina egna inlägg också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in