2009-07-04, 10:37
  #73
Bannlyst
Jag kan bekräfta ovanståendes korta resumé. Mormor är så äklight utstuderat jävla galen att jag ryser bara jag tänker på henne. Att då mamman blir det också är väl inte så konstigt.

För er som vill ha fakta så finns allt sammanställt på bloggen. Förstår inte varför det skall vara så svårt att hitta.

I högermarginalen ser ni en bild av en hårddisk inslagen i en plastpåse märkt "evidence". Under denna plastpåse hittar ni 2 stycken rullgardinsmenyer. En som heter "Ljudfiler" och en som heter "dokument/bilder".

I dessa rullgardinsmenyer finns en mängd dokument att ladda hem både dokument och ljudfiler för er som är intresserade av att ta del av fakta i detta snart 4 år långa mål.

Och nej, de senaste anklagelserna om sexövergrepp kom en vecka efter jag lämnat in an anmälan om oro för mitt barn på soc.

Och till dig som lyssnat på den muntliga förhandlingen. Den är uppdelad i två delar. Del 1: endast jag, mitt ombud och fiskalen, för att se om det från vår sida finns villighet till kompromiss. Del2: Slutförhandlingen efter att motsidan motsatt sig varje förslag till kompromiss och vägrat gå med på någonting annant än ett totalt upphörande av umgängesrätten.

Nu drar jag till Laxå...Undrar om jag har varit där förr?
Turnerade friskt då jag var yngre...
Citera
2009-07-04, 10:54
  #74
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Jag kan bekräfta ovanståendes korta resumé. Mormor är så äklight utstuderat jävla galen att jag ryser bara jag tänker på henne. Att då mamman blir det också är väl inte så konstigt.

För er som vill ha fakta så finns allt sammanställt på bloggen. Förstår inte varför det skall vara så svårt att hitta.

I högermarginalen ser ni en bild av en hårddisk inslagen i en plastpåse märkt "evidence". Under denna plastpåse hittar ni 2 stycken rullgardinsmenyer. En som heter "Ljudfiler" och en som heter "dokument/bilder".

I dessa rullgardinsmenyer finns en mängd dokument att ladda hem både dokument och ljudfiler för er som är intresserade av att ta del av fakta i detta snart 4 år långa mål.

Och nej, de senaste anklagelserna om sexövergrepp kom en vecka efter jag lämnat in an anmälan om oro för mitt barn på soc.

Och till dig som lyssnat på den muntliga förhandlingen. Den är uppdelad i två delar. Del 1: endast jag, mitt ombud och fiskalen, för att se om det från vår sida finns villighet till kompromiss. Del2: Slutförhandlingen efter att motsidan motsatt sig varje förslag till kompromiss och vägrat gå med på någonting annant än ett totalt upphörande av umgängesrätten.

Nu drar jag till Laxå...Undrar om jag har varit där förr?
Turnerade friskt då jag var yngre...


Hoppas du får det trevligt

Du gled undan mina frågor om orsaken till skilsmässan och omständigheterna ikring den och jag tycker att jag känner igen mycket av det du säger från mängder av par jag kommit i kontakt med via jobbet som efter separationen kan gå i döden för att bevisa att den andra parten är "psykopat" etc och att denna psykopati tydligen uppstått direkt i samband med skilsmässan. Jag tycker att Northcumbria har en poäng i i sitt ifrågasättande. Det låter väldigt mycket som ett ouppklarat förhållande det här - från kärlek till hat...

Den här galna kvinnan har du en gång älskat. Hon har älskat dig. Nu hatar ni varandra, det är krig och ni använder båda de vapen som finns tillgängliga. Hon använder barnet - du använder dig av andra maktmedel och jag antar, utan att känna henne att hon på ett mycket trovärdigt sätt skulle kunna förklara varför hon anser att du är helt olämplig!

Det här är ett skilsmässodrama och ett barn är inblandat och det barnet får lida för vad ni båda ställer till med!

Du måste släppa hatet och fundera över om det finns någonting att förhandla om - någonting som kan få henne mildare stämd mot dig...så att du återfår umgänget. Vilka krav ställer hon? Vad vill hon att du ska göra? Finns det något sådant uttalat?

Vet du om hon själv tror på incestanklagelserna? Det är viktigt att veta - tror hon på det så förstår man att hon vill skydda barnet, tror hon inte på det, så är hon en bitch som använder sitt eget barn som slagträ.

Det viktiga nu för dig är inte att politisera det här. Det spelar ingen roll hur många män och kvinnor du får med dig här på forumet, det här är din egen privata kamp och det är inte ryggdunkningar du behöver utan hjälp att se din egen del, se vad det är du kan ha möjlighet att påverka.

Och ja...bespara mig en massa hatinlägg efter detta mitt uttalande, ni som vill använda denne mans privata helvete till att göra en show av det! Jag vill verkligen hjälpa!
Citera
2009-07-04, 11:02
  #75
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Du gled undan mina frågor om orsaken till skilsmässan och omständigheterna ikring den
Han svarade: "För er som vill ha fakta så finns allt sammanställt på bloggen. Förstår inte varför det skall vara så svårt att hitta."

Geez, måste han markera ut allt relevant innehåll med en röd krita för att du inte ska tro att han glider undan?
Citera
2009-07-04, 11:12
  #76
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Han svarade: "För er som vill ha fakta så finns allt sammanställt på bloggen. Förstår inte varför det skall vara så svårt att hitta."

Geez, måste han markera ut allt relevant innehåll med en röd krita för att du inte ska tro att han glider undan?

Men om det kanske inte handlar om fakta utan om starka känslor?
Citera
2009-07-04, 11:19
  #77
Medlem
StefanHeterJags avatar
Bra med blogg. När barnet blir äldre kan denne läsa igenom och få din sida av det hela, nu tvångsmatas väl barnet med alla påhittade hemskheter om dig istället.

Fyfan att människor kan gå så lågt att använda barnen som slagträ. Starkt av dig att kämpa så hårt!
Citera
2009-07-04, 11:34
  #78
Medlem
ideations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Speciellt effektivt blir det ju när man gör det offentligt.
Ni kan ju kolla på creepern vilka som besöker min blogg numera:
http://www.gnuheter.com/creeper/site/daddys.blogg.se

Du verkar röra runt i grytan! Underbart att se bevis på att "den lilla människan" kan göra sig hörd. Jag kommer följa din historia med stort intresse och stöttande tankar.
Organisation Kristdemokraterna står ut i mängden, men är långt ifrån förvånande måste jag säga.
Citera
2009-07-04, 13:03
  #79
Bannlyst
http://www.pappaombudsmannen.se/?gclid=CMeg19Lwu5sCFQseZwodyEs5BQ


Det är alltid svårt att känna sig ensam i en kamp. Kanske Pappaombudsmannen kan vara ett stöd för TS?

Det hjälper ju inte TS att veta att de allra flesta skilsmässor leder till delad vårdnad.

Jag vet att barn oftast älskar sina föräldrar även om de beter sig svin i andras ögon.

Att kämpa mot hela etablissemanget är något som kvinnor har tvingats göra genom hela historien. Nu är det bra att männen börjar kämpa för rätten att få ha vårdnaden om sina barn.

Jag tycker att det är bra att det finns en Pappaombudsman som stöder pappor i deras kamp.

Jag vet inte vad TS och mamman till hans dotter har haft för relation, som lett till att mamman vill ha ensam vårdnad. Men det spelar ingen roll tycker jag.

De allra flesta föräldrar klarar sina separationer med gemensam vårdnad. De som inte kommer överens brukar ändå ofta sluta med germensam vårdnad.

Men det hedrar TS att han vill kämpa för att få träffa sin dotter.
Citera
2009-07-04, 16:07
  #80
Medlem
Knytt1s avatar
Jag förstår faktiskt inte vad feminism har med saken att göra! Men jag tänker inte gå in i den diskussionen, den förs så bra på annat håll! Jag kollade i din blogg lite, och jag måste säga att jag är imponerad av män som verkligen står upp för sina barn!
Jag vet av egen erfarenhet att mammor kan vara riktiga svin, lever själv med en man som inte orkade ta striden. Nu har en av döttrarna självmant återvänt till oss, efter en ganska våldsam frigörelseprocess från sin fruktansvärt dominanta och manipulativa mamma.
När tjejerna var yngre var det ett helvete att ha med henne att göra, hon anklagade min man för att ha misshandlat henne och jag vet inte allt. Att jag fanns med i bilden var väl en bidragande faktor till hennes angrepp och till att barnen inte fick bo med sin far.
Ett tag var hon den tydligaste bilden av djävulen jag kunde föreställa mig, jag blev fysiskt illamående så fort jag hörde hennes namn. Nu har det ju gått några år och som sagt var så har yngsta tjejen på egen hand genomskådat hennes lögner och hon har inte förmått hålla emot. När barnen blir större kan de ju välja själva, men det är kanske ingen tröst för dig just nu...
Kämpa på och lycka till!
Citera
2009-07-05, 15:05
  #81
Bannlyst
Kan meddela att jag nu har lagt upp ett dokument på bloggen med en kort resumé av hela soppan ända sedan 2006.
Inte lätt att beskriva tre och ett halvt års helvete på en A4 sida, men det gör i alla falla att man förstår det som skrivs på bloggen lättare.

I samma dokument finns även en kort förklaring gällande samtliga bevisfiler som jag har lagt ut hittills.

Jag förstår synpunkterna om att det har varit svårt att få en helhetsbild utan att läsa varenda inlägg sedan långt tillbaks. Förhoppningsvis skall detta råda bot på problemet.

Ni finner länken under "evidence" i högerspalten.
Och jo, det här fallet och alla andra lika jävla tragiska fall där barn tvingas slitas mellan två föräldrar, har allt att göra med feminismen. Samma familjerätt och socialtjänst som inte bara utbildas av extremfeministerna utan också bedriver sin verksamhet i nära samarbete med kvinnojourer och annat jävelskap.

Dessa konflikter blir ivrigt påeldade av den familjerätt som bara förvärrar dem under den falska förespeglingen att dom skall "hjälpa" .

Fäder likt mig som frivilligt satte min fot innanför denna darkoniska myndighets tröskel är aningslösa dårar som tror att DOM skall få någon hjälp eller ens bli lyssnade på.
Citera
2009-07-05, 16:52
  #82
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Kan meddela att jag nu har lagt upp ett dokument på bloggen med en kort resumé av hela soppan ända sedan 2006.
Inte lätt att beskriva tre och ett halvt års helvete på en A4 sida, men det gör i alla falla att man förstår det som skrivs på bloggen lättare.

I samma dokument finns även en kort förklaring gällande samtliga bevisfiler som jag har lagt ut hittills.

Jag förstår synpunkterna om att det har varit svårt att få en helhetsbild utan att läsa varenda inlägg sedan långt tillbaks. Förhoppningsvis skall detta råda bot på problemet.

Ni finner länken under "evidence" i högerspalten.
Och jo, det här fallet och alla andra lika jävla tragiska fall där barn tvingas slitas mellan två föräldrar, har allt att göra med feminismen. Samma familjerätt och socialtjänst som inte bara utbildas av extremfeministerna utan också bedriver sin verksamhet i nära samarbete med kvinnojourer och annat jävelskap.

Dessa konflikter blir ivrigt påeldade av den familjerätt som bara förvärrar dem under den falska förespeglingen att dom skall "hjälpa" .

Fäder likt mig som frivilligt satte min fot innanför denna darkoniska myndighets tröskel är aningslösa dårar som tror att DOM skall få någon hjälp eller ens bli lyssnade på.
Jag kunde inte öppna dokumentet. Vad är det för program som behövs? Är det ett vanligt textdokument kanske det är idé att ha det i nåt enkelt format, typ word eller liknande.
Citera
2009-07-05, 17:22
  #83
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Jag kunde inte öppna dokumentet. Vad är det för program som behövs? Är det ett vanligt textdokument kanske det är idé att ha det i nåt enkelt format, typ word eller liknande.

.ODT dokument är Open Office standard filfromat.
Tro Daddys glömde bort sig att de flesta kör med M$-Office..

Blir lätt så när man använder själv OpenOffice som är mycket bättre än M[b]$[/B-]Office i alla avseenden utom EN.

Dock så går det att spara ned till .doc även från OO äcven om det ser lite roligt ut när man öppnar det i M$-Office..
Citera
2009-07-05, 21:14
  #84
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Och jo, det här fallet och alla andra lika jävla tragiska fall där barn tvingas slitas mellan två föräldrar, har allt att göra med feminismen. Samma familjerätt och socialtjänst som inte bara utbildas av extremfeministerna utan också bedriver sin verksamhet i nära samarbete med kvinnojourer och annat jävelskap.
En del funderingar dyker upp i mitt huvud när jag läser ditt inlägg. För det första så undrar jag ju hur det kommer sig att du från början blev ifråntagen vårdnaden och att du hade övervakade besökstimmar? Sådana beslut fattas ju inte på helt lösa grunder, eller?

Själv växte jag upp med en pappa som var alkolohist, sociopat och mytoman och jag är jävligt glad över att det aldrig var någon diskussion vid mina föräldrars skilsmässa om vem som skulle ha enskild vårdnad! Min pappa var givetvis förbannad och kände sig förorättad (trots att detta var på 60-talet) och kunde inte alls förstå varför han, som ljög sina egna barn fulla med skit och löften som alltid bröts, som bollade runt med lillebrorsan för att skrämma mamma, som snodde våra sparbössor och slog sönder dem för att komma åt mer pengar till sprit, som dunkade in mamma i väggen och skrek att hon borde gå ut på stan och tjäna pengar på sin fitta, etc etc, inte skulle ha ansvaret för sina barn.

Det förvånar mig högaligen att alla som svarar här så entydigt står på Daddys sida och hävdar hans rätt till umgänge och delad vårdnad när ni inte har den blekaste aning om varför han fråntogs den från början! Kan det enligt er mening inte finnas personer som är olämpliga som föräldrar? Eller anser ni att en förälder har äganderätt till sina barn, oavsett hur han behandlar dem?

Daddy, jag vet inte om du var/ är en dålig eller bra pappa men jag har svårt att tro att socialtjänsten bara bestämde sig för övervakade besök utan någon som helst grund.

En annan undran jag får är uttrycket "Kvinnojourer och annat jävelskap". Vad menar du med det? Anser du att kvinnojourer är överflödiga? Anser du då alltså att det inte finns utsatta kvinnor som behöver hjälp utifrån? En hjälp som samhället och myndigheterna inte ger dem men som de kan få just av ideellt arbetande kvinnor på kvinnojourer? Eller menar du att det inte finns några misshandlade, utsatta kvinnor som behöver hjälp? Eller att de kvinnor som får stryk förtjänar att få stryk? Eller finns det enligt dig inga män som misshandlar kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in