söndag 27 december 2009
Hälsning från Joakim Rahmstedt
Jag läste din blogg och såg att det fanns frågetecken angående min inkomst.
Jag gick en gång till socialen då jag var 17 år och inte hade pengar till mat. Då sa dom åt mig att gå hem till morsan och äta. Sedan dess har jag aldrig satt min fot på ett socialkontor för att be om pengar och kommer aldrig heller att göra det. Jag tänker inte ge dom den tillfredställelsen.
Mycket av dom akuta ekonomiproblem som uppstått beror på att FK drog in det rehabbidrag jag hade pga av att en klantig kvinna på AF inte hade meddelat dom sitt beslut att låta mig gå i skola i ett år på rehabbidrag. Sedan blåljög kärringen då hon blev påkommen så då drog dom in mitt bidrag.
Så mellan september och december hade jag 0 kronor i inkomst. Då gick det inte längre att hålla näsan ovan vattenytan.
Dessutom blev jag tvungen att sluta på skolan för om jag fortsatt hade jag inte heller kunnat få sjukpenning. Men läraren var juste och jag får tillgodoräkna mig det som jag redan har gjort om jag vill börja igen.
Så nu i början på december fick jag sjukpenning, men då man ligger så långt efter så sa det bara slurp så var den borta.
Jag fick också en sjukpenningsblankett att fylla i och skicka in, men det har jag inte orkat så just nu vet jag inte om jag kommer att få någon mer...
Det är invecklat. Men nu kan du i alla fall redogöra för fakta på din blogg för dom som undrar.
Tusen tack för all hjälp.
Joakim
Hälsning från Joakim Rahmstedt
Jag läste din blogg och såg att det fanns frågetecken angående min inkomst.
Jag gick en gång till socialen då jag var 17 år och inte hade pengar till mat. Då sa dom åt mig att gå hem till morsan och äta. Sedan dess har jag aldrig satt min fot på ett socialkontor för att be om pengar och kommer aldrig heller att göra det. Jag tänker inte ge dom den tillfredställelsen.
Mycket av dom akuta ekonomiproblem som uppstått beror på att FK drog in det rehabbidrag jag hade pga av att en klantig kvinna på AF inte hade meddelat dom sitt beslut att låta mig gå i skola i ett år på rehabbidrag. Sedan blåljög kärringen då hon blev påkommen så då drog dom in mitt bidrag.
Så mellan september och december hade jag 0 kronor i inkomst. Då gick det inte längre att hålla näsan ovan vattenytan.
Dessutom blev jag tvungen att sluta på skolan för om jag fortsatt hade jag inte heller kunnat få sjukpenning. Men läraren var juste och jag får tillgodoräkna mig det som jag redan har gjort om jag vill börja igen.
Så nu i början på december fick jag sjukpenning, men då man ligger så långt efter så sa det bara slurp så var den borta.
Jag fick också en sjukpenningsblankett att fylla i och skicka in, men det har jag inte orkat så just nu vet jag inte om jag kommer att få någon mer...
Det är invecklat. Men nu kan du i alla fall redogöra för fakta på din blogg för dom som undrar.
Tusen tack för all hjälp.
Joakim
Joakims problem med pengar kan ju vara en orsak till att han inte får ha sin dotter? Han vet inte om han orkar fylla i en blankett för att få sjukpenning, hur kapabel är man att ta hand om ett barn då?
När han har sin son så har jag förstått det så att mamman betalar honom för att ha råd med det. Det indikerar ju vissa problem med att hantera vardagen i alla fall. Inlägget är gjort på Monica Antonssons blogg.
Han kan inte fortsätta sin utbildning för att då får han inte sjukpenning.