2010-03-29, 16:58
  #421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockroffe
Subjektiva bedömningar behöver väl knappast stöd av objektiva bedömmare och lär aldrig få det heller. Ensidiga partsinlagor är nämligen rätt ointressanta i vårdnadstviser då dessa lockar fram det absolut sämsta hos folk.
Daddys är en vuxen man och vuxna män vet att allt gott kommer till den som har tålamod.

Daddy är en vuxen man som saknar både tålamod och vanligt folkvett. Hade han inte drivit hetskampanjen mot uppdrag granskning och därmed avslöjat sin skeva inställning till en dömd våldtäcktsniding, så hade det nog kunnat gå lite bättre för rättshaveristen.

Det ser ut som att hotellkedjan Best Western har tagit bort sin reklam-banner från Daddys blogg.
Citera
2010-03-29, 21:09
  #422
Medlem
Herr Lindholms avatar
http://www.superdads.co.uk/
Citera
2010-03-30, 01:34
  #423
Bannlyst
http://www.fokus.se/2008/01/darfor-far-mammorna-vardnaden/

En artikel om Joakim.
Citera
2010-03-31, 16:00
  #424
Medlem
William Hainess avatar
Grundproblemet i det hela är att hans agenda i det här fallet sammanfaller med mammans och resultatet blir katastrofalt för honom. Och vad kan han göra? Göra avbön och få Marita efter sig?

Samtidigt, vilken vettig person kommer någonsin stödja hans kamp om sin dotter efter det här då han effektivt visar upp vilken skev syn han har? Vem kommer vilja anställa honom för journalistiska uppdrag? Killen har lagt ut ett rejält krokben för sig själv i det här fallet. Tragiskt.
Citera
2010-04-01, 17:51
  #425
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det enda Daddy lyckas med när han driver detta, är att förlora i trovärdighet när det gäller sitt eget fall
Men du, kan du inte förklara något om det där med "trovärdighet". Och vad det begreppet har för förankring i den vetenskapliga litteraturen.
Citera
2010-04-01, 21:09
  #426
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Men du, kan du inte förklara något om det där med "trovärdighet". Och vad det begreppet har för förankring i den vetenskapliga litteraturen.

Han har förlorat all tro på att han någonsin skulle varit någon slags balanserad person som såg fel i den drivande statsfeminismen och passerat rakt över till manisk kvinnohatare som kritiserar alla fall där mannen utsätts för något utan ha någon slags källkritik.

Alla som tidigare varit kritiska mot honom måste jubla.
Citera
2010-04-02, 15:29
  #427
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Han har förlorat all tro på att han någonsin skulle varit någon slags balanserad person som såg fel i den drivande statsfeminismen och passerat rakt över till manisk kvinnohatare som kritiserar alla fall där mannen utsätts för något utan ha någon slags källkritik.

Alla som tidigare varit kritiska mot honom måste jubla.

Så här är det: alla som anser sig veta att uppdrag gransknings version är den enda sanna versionen av vad som hände i Bjästa och att reportrarna från uppdrag granskning är våra frälsare, ja de har förlorat tron på daddy.
Citera
2010-04-02, 15:32
  #428
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpoke
Touché. Själv hade jag nog varit väldigt noga att lägga fram hur det verkligen gick till och under vilka omständigheter om jag varit daddy.


Tycker du att uppdrag gransknings reportage var mer noga?
Citera
2010-04-02, 15:38
  #429
Bannlyst
http://bortomrimligttvivel.blogspot.com/

Daddy har verkligen lyckats vända folk emot sig.
Citera
2010-04-02, 15:42
  #430
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Vad gäller Bjästa, så kan man notera att Daddys inlägg initialt handlade om tv-programmet Uppdrag granskning. Daddy klagade på att UG gjorde sig skyldig till en tämligen ensidig rapportering och att redaktionen utelämnat en rad intressanta fakta.

Det var detta som var den stora synden. Att bara knysta om att reportageteamet var ensidig i sin granskning är ett försvar för all mobbing mot flickan. Mobben här anser sig också vara experter på psykologi. De menar då att en kritik av programmet är i sig ett bevis för att personen lider av en alvarlig psykisk sjukdom.
Citera
2010-04-02, 17:24
  #431
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det var detta som var den stora synden. Att bara knysta om att reportageteamet var ensidig i sin granskning är ett försvar för all mobbing mot flickan. Mobben här anser sig också vara experter på psykologi. De menar då att en kritik av programmet är i sig ett bevis för att personen lider av en alvarlig psykisk sjukdom.

Jag är ledsen Lucky, men jag tror att den STORA synden är att Daddy inte har bemödat sig med att läsa igenom FUP till nämnda fall innan han tog ställning. Att kritisera uppdrag granskning kan man alltid göra. Men det blir lite svårare när man inte har på fötterna när det gäller fallet UG tagit upp.

Det är mycket möjligt att daddy har blivit utsatt av soc och rättsväsende, men detta sidospår som han nu tar leder inte till något bra.
Citera
2010-04-02, 18:14
  #432
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Jag skulle bara vilja flika in att det börjar bli en parodi i Daddys kommentarer. Samma signatur som tidigare undrade om det var fastslaget att sädesvätskan var manlig gör följande briljanta antagande:

Citat:
Postat av: Klara

Niklas S: "Det är alltid lätt at tracka ner en människa när man är i överläge."

Jag skulle vilja påstå att UG har överläget i det här fallet (och det tror jag UG t.o.m. skulle erkänna)



Jag som trodde att UG själva väljer hur man vill vinkla sina egna reportage!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in