Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Jag som inte följt den här kampen skulle gärna vilja ha mer fakta. Jag har tittat igenom hela tråden och möjligen har jag missat något men några direkta bevis har jag inte sett varför man utan anledning fråntagit Daddy hans rättigheter som förälder. På vilka premisser fråntogs han vårdnaden och tvingades till övervakat umgänge med dottern?
Jag med. Det är bara att inse att vi som Flashbackläsare inte kan komma sanningen mycket närmare än myndighetspersoner med sina betydligt större befogenheter. Här har vi ju dessutom bara en källa. Internet; vem som helst kan skriva vad som helst.
a) Säkerligen begår svenska sociala myndigheter systematiskt fel mot fäder i vårdnadsmål. Säkerligen ljuger mödrar om sexövergrepp från fädernas sida -- de vet att detta fortfarande fungerar. Bevisläget är svårt och vem vill riskera att besluta fel i ett sådant fall.
b) Säkerligen backar myndighetspersoner ogärna om beslut som kanske är felaktiga. Sån är människan.
c) Jag har nu inte läst igenom daddys' blog om sitt eget ärende i detalj. Jag läste lite grand, och lyssnade på en ljudfil av ett telefonsamtal:
http://www.divshare.com/download/7830352-fc0
Om filen är autentisk, så tycktes det mig 100% uppenbart att modern i detta fallet ljög om att barnet hade feber för att sabotera umgänge. Rekommenderar alla nyfikna att lyssna om de inte har redan.
Om ni är lika bra fåtölj-Sherlock-Holmes som mig, antar jag att även ni kan sniffa ut lögnare, psykon, rättrådiga personer etc bara genom en ljudfil :)
Där lät modern som psykot tyckte jag.
d) Det känns som om han hänger ut famlijen lite väl mycket, med namn etc. Dock är det lätt för mig att döma (och ännu lättare att vara efterklok).
e) Daddys' engagemang i Bjästafallet är fruktansvärt olyckligt för hans trovärdighet i allmänhet. Kanske har han blitt knäpp (eller .. knäpp igen) av den här vårdnadsstriden. Kanske är dom knäppa båda två.