Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är ledsen, man jag kan inte alls hålla med dig i din analys av Daddy.
Faktiskt absolut inte i förhöret gällande dottern -- det kräver en djupare förklaring än att man säger att det var "elaka" förhörspersoner. Dessutom, att fråga upp om en sak en gång är inte att pressa flickan till att ändra sin version, det är att be om ett förtydligande -- vilket är fullt normalt i det som framträder i förhöret.
Om Daddy skall ha minsta trovärdighet så får han nog publicera alla dokument -- fram tills dess förbehåller jag mig rätten att anse att han undanhåller det han inte vågar visa fram.
Det är väl rätt uppenbart att det inte rör sig om att "fråga upp om en sak". Och för dem som yrkesmässigt talar förtroligt med barn är detta inget annat än ett praktexempel på synnerlig oskicklighet.
Sen tror jag det kan komma fler dokument, men det enda som inte finns på bloggen är det som tingsrätten förbjudit Daddy att sprida.
Saken gällde dessutom inte om Daddy var en "trovärdig" person, utan om huruvida han var skickat att ha den juridiska vårdnaden om ett barn. Hans eventuella bevissvårigheter när det kommer an på att kritisera socialtjänstens handläggning säger näppeligen vidare mycket i huvudfrågan. Speciellt som den punkt du fokuserar på är en omöjlighet - där är han av rätten förbjuden att gå din förfrågan till mötes.
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Alltså karln verkar ju ha grava problem så man funderar lite över om det har nåt att göra med att han inte får träffa dottern. Hans tolkningar av verkligheten har ju inte med denna världen att göra.
Jaså? Jaja, du har alla möjligheter att få anställning på soc i Kungsbacka. Där uttalar man sig på samma sätt om folk utan varje hänvisning till data eller någon vederhäftig analys.