Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Blinkern.
Svar:
Nej, jag ber polisen låsa in dom med dig i en källare!
Såvida jag inte hinner före polisen.
Ja du är sån va!?
Citat:
Har dom våldfört sig så vet jag att det finns bevis och självklart är det viktigt att dottern kan peka ut att det är rätt personer som gripits.
Okej, utan bevis så tror du inte ens din egen dotter. Det är väl det som är skillnaden mellan dig och många andra föräldrar, att de vill utreda saken inte att våldtäktsmännen ska få delta vid förhöret för att förbereda sitt försvar. Men din sympati ligger alltså för de som våldtar din dotter, du vill alltså att de ska få den hjälpen för att komma undan.
Citat:
Sen handlade ju frågan om att de bör få frågan om dom vet vad dom gjort innan man låser in dom eller agerar. Oftast så syns det om någon är ärlig eller ej.
Citat:
Man kan ibland lägga ihop en kedja av händelser som leder fram till nästa situation. Det tycker jag borde framgå i TS. fall vilket även lades ner.
Ja det gick inte att bevisa för det var bara en flickas berättelse. Och det tycker du är bra, på samma sätt som du tycker det vore bäst om de som gruppvåldtar din dotter, om det skulle hända, att de får delta i förhören av din dotter så att de på bästa sätt kan förbereda sig och slippa bli dömda.
Självklart var det rätt att Joakim inte fick delta i förhören. Men som sagt det var svårt att väcka åtal då det inte fanns några mer bevis än den lilla flickans berättelser.
Leroy