2010-07-25, 13:14
Medlem
Kimbo7s avatar
"Utredningen är nu klar, men Daddy har i enlighet med socialtjänstens "rekommendation" valt att inte offentliggöra den." Ja, socialtjänsten kan inte rimligen tycka att Daddys offentliggörande av dokument i bloggen var bra, de har antagligen sagt ifrån. Personligen har jag svårt att tro att den nya utredningen kastar ett ofördelaktigt sken över mamman. Eller att det skulle vara därför Daddy inte publicerar den. Hon har blivit bespottad av Daddys sympatisörer medan de trodde att de skulle kunna bilda en mobb mot staten och "feministasen", men allt som framskinit mellan raderna har varit till hennes fördel.
Men pressa inte Angelinthesky, ingen har rätt att ställa några krav på "korten på bordet".
Citera
2010-07-25, 13:18
Medlem
AITS:
Detta är inte riktat mot dig, så du vet.

Jag köper inte en sekund att daddy försöker skydda mamman. Det går rakt emot det ovackra mail vi fick ta del av som var skickat den 3 april eller nått.
Man kallar inte en människa för såna saker han gjorde för att sedan påstå man skyddar den personen. Den ekvationen går inte ihop, möjligtvis om man är flera personer vilket daddy inte är. Då den ena inte vet vad den andra gör.

Sedan är det bara en massa skit här. Som jag tolkar det som AITS skrev nu är att henrikJ är lierad med mamma eller har sekretessbelagda papper som han inte ska ha tillgång till, men samtidigt ljuger han hela tiden. Är det inte orimligt hävda att en person ljuger hela tiden samtidigt som han ska ha tillgång till papper som han inte ska ha.

Nu silar jag rejält när det gäller HenrikJ och det tror jag h¤n vet om vid det här laget.

Dock så silar jag massor mer när det gäller herr daddy.
Då det svajar hela tiden och det överdrivs och det svammlas.

Nu ska jag säkert visa källor på det, för mig räcker hans blogg och hans påståenden om det ena och det andra.
Den debatt teknik han använder mot andra får inte användas mot honom.
Låt oss ponera att en person tar en bild av honom och stoppar på ett gristryne, hur skulle han reagera?

Nu ska jag njuta av god mat och öl här i min lilla stuga i poeternas land.
Citera
2010-07-25, 14:22
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
"Utredningen är nu klar, men Daddy har i enlighet med socialtjänstens "rekommendation" valt att inte offentliggöra den." Ja, socialtjänsten kan inte rimligen tycka att Daddys offentliggörande av dokument i bloggen var bra, de har antagligen sagt ifrån. Personligen har jag svårt att tro att den nya utredningen kastar ett ofördelaktigt sken över mamman. Eller att det skulle vara därför Daddy inte publicerar den. Hon har blivit bespottad av Daddys sympatisörer medan de trodde att de skulle kunna bilda en mobb mot staten och "feministasen", men allt som framskinit mellan raderna har varit till hennes fördel.
Men pressa inte Angelinthesky, ingen har rätt att ställa några krav på "korten på bordet".
Jag har absolut inte ställt några krav, jag välkomnade den öppningen HenrikJ kom med.
Jag anar att fler än jag gör det.
Citera
2010-07-25, 14:28
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
AITS:

Jag köper inte en sekund att daddy försöker skydda mamman. Det går rakt emot det ovackra mail vi fick ta del av som var skickat den 3 april eller nått.
Man kallar inte en människa för såna saker han gjorde för att sedan påstå man skyddar den personen. Den ekvationen går inte ihop, möjligtvis om man är flera personer vilket daddy inte är. Då den ena inte vet vad den andra gör.

Sedan är det bara en massa skit här. Som jag tolkar det som AITS skrev nu är att henrikJ är lierad med mamma eller har sekretessbelagda papper som han inte ska ha tillgång till, men samtidigt ljuger han hela tiden. Är det inte orimligt hävda att en person ljuger hela tiden samtidigt som han ska ha tillgång till papper som han inte ska ha.

Nu silar jag rejält när det gäller HenrikJ och det tror jag h¤n vet om vid det här laget.

Nu ska jag säkert visa källor på det, för mig räcker hans blogg och hans påståenden om det ena och det andra.
Låt oss ponera att en person tar en bild av honom och stoppar på ett gristryne, hur skulle han reagera?

Nja, lierad vet jag inte om jag anser att han är med mamman.
Han har dock gett sken av att få uppgifter från henne.
Han har även skrivit att han har vissa dokument i knät som jag vet är sekretess på.
Då återstår det egentligen bara att han har tillgång till dessa dokument, eller känner mamman, mormor eller annan som känner mamman/mormodern.

Jag tycker du gör helt rätt, njut av den lilla stugan och gott öl
Jag njuter av regnet, det var välbehövligt.
Citera
2010-07-25, 17:45
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
"Utredningen är nu klar, men Daddy har i enlighet med socialtjänstens "rekommendation" valt att inte offentliggöra den." Ja, socialtjänsten kan inte rimligen tycka att Daddys offentliggörande av dokument i bloggen var bra, de har antagligen sagt ifrån. Personligen har jag svårt att tro att den nya utredningen kastar ett ofördelaktigt sken över mamman. Eller att det skulle vara därför Daddy inte publicerar den. Hon har blivit bespottad av Daddys sympatisörer medan de trodde att de skulle kunna bilda en mobb mot staten och "feministasen", men allt som framskinit mellan raderna har varit till hennes fördel. Men pressa inte Angelinthesky, ingen har rätt att ställa några krav på "korten på bordet".

Jag förstår varför Joakim inte har offentliggjort "den nya utredningen" i sin helhet.

Jag förstår inte varför han inte har andats ett ord på sin blogg, eller annorstädes, om att denna utredning ens har gjorts.

Det är lite konstigt då han fortfarande skriver ganska detaljerat om andra aspekter av tvisten. (tex "nu har jag inte fått träffa [dottern] på tre månader" eller vad det var)

"Nya utredningen", om den ska kunna påverka tvisten reelt sett, måste väl läggas fram i rätten (och då bli offentlig handling)? Eller kan soc bara ta den i beaktande internt, och utfärda nya dekret som sedan åtlyds av undersåtarna?
Citera
2010-07-25, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Nja, lierad vet jag inte om jag anser att han är med mamman.
Han har dock gett sken av att få uppgifter från henne.
Han har även skrivit att han har vissa dokument i knät som jag vet är sekretess på.
Då återstår det egentligen bara att han har tillgång till dessa dokument, eller känner mamman, mormor eller annan som känner mamman/mormodern.
Gett sken av?
Det är nog på sin plats att lära sig skillnaden mellan vad jag skriver och det damen själv? och/eller tillsammans med Daddy fantiserar ihop utifrån det. Daddy har ännu inte prickat rätt vem denne HenrikJ är, era uteslutningsmetoder är bara era egna sjuka önskningar som ni vänder och vrider för att försöka få dem att stämma. Logik och kritisk faktagranskning är skrämmande frånvarande.
Citera
2010-07-25, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
AITS:

Det här är internet och du är en tänkande människa, självklart ska du sila och kritiskt granska det du läser, du skulle göra mig besviken om du inte gjorde det då jag har lite högre förväntningar på den kvalité du levererar i dina inlägg. Det tycker jag är fullt normalt av en person som begåvats med en egen hjärna.

Sen är det så att andra personer vill ha det till att vara olika saker och då ser de inte som du gör.
Visst är det paradoxalt att jag ena sekunden anklagas för att vara en lögnare och i nästa, speciellt när de vill svartmåla mamman, så bekräftas de uppgifter jag lämnar ut och det ska misstänkliggöras åt olika håll vart jag fått dem ifrån.
Jag blir faktiskt förvånad att en och samma person kan göra så tvära kast utan att förstå att det bara slår tillbaka på deras egen trovärdighet.
Men jag tackar och bockar naturligtvis för den bekräftelse jag till slut får efter att först smutskastats som en lögnare.

Njut av maten och ölen, sommaren är kort.....
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-25 kl. 19:26.
Citera
2010-07-25, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Jag förstår varför Joakim inte har offentliggjort "den nya utredningen" i sin helhet.

Jag förstår inte varför han inte har andats ett ord på sin blogg, eller annorstädes, om att denna utredning ens har gjorts.

Det är lite konstigt då han fortfarande skriver ganska detaljerat om andra aspekter av tvisten. (tex "nu har jag inte fått träffa [dottern] på tre månader" eller vad det var)

"Nya utredningen", om den ska kunna påverka tvisten reelt sett, måste väl läggas fram i rätten (och då bli offentlig handling)? Eller kan soc bara ta den i beaktande internt, och utfärda nya dekret som sedan åtlyds av undersåtarna?
Den där "nya utredningen" är bara en dimridå, inget annat.
Daddy håller på att anklaga mamman för en mängd olika saker, nu senast för PAS.
Daddy vill att det ska hända något stort och omvälvande, det finns dock inte på den verkliga kartan.
Allt är ett spel för gallerierna, för att behålla läsare som sympatiserar med honom i hans sjuka internetvärld.
Fakta kvarstår, Daddy har inte rett ut sin situation och sina problem, därför har han fortfarande bevakat umgänge som han inte längre ids masa sig till och alltihop är enligt honom mammans fel.
Verkligheten lever inte på internet, det gör inte dottern heller, eller soc, eller tingsrätten, de lever i verkliga livet, det gör inte Daddy.
Citera
2010-07-25, 20:46
Bannlyst
Ta bara hans senaste inlägg där han lovar att stänga ner bloggen.
Hur mycket har han inte lovat? Och varför gör han inte utan bara skriver om det?
Det är utlovat världsomskälvande inlägg om Bjästa, om HenrikJ och gud vet vad, som alla tidigare har varit utlovade att vara de sista, men han ältar på i samma hjulspår ändå.
Nu ska han för vilken gång i ordningen stänga sin blogg, jösses
Han återkommer till lögnaktiga påhopp och ändå tillskriver både han och AITS mig att jag har fakta jag inte borde känna till.
Daddy har inte lärt sig ett skit, han är en skrämmande person som inte fungerar som man ska.
Till detta har han utnyttjat en mängd olika människor och ni kan ju tänka er hur mamman upplevt att drabbas av detta, alla främmande personer som allierar sig med Daddy. Det handlar om mamman och dottern, dagis mm mm, det är ju faktiskt ganska fruktansvärt.

Gjorde han nu slag i saken och äntligen stängde ner bloggen som han skriver så vore det en välgärning, men jag tror inte att han klarar det. Då skulle bloggen redan varit raderad. Daddy agerar som en döende Peter Sellers i "Åh vilket party", det är ständiga refränger men ingen aktion.
Bloggen kommer nog tyvärr hänga kvar trots hans luftiga löften.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-25 kl. 20:53.
Citera
2010-07-25, 21:27
Medlem
HenrikJ nu skrev han väl inte så som du skriver och påstår:

Han skrev: "Daddys blogg i sin nuvarande form kommer att försvinna från nätet inom en nära framtid."

Debatten och diskussionerna om barn som hamnar i kläm är viktig och förändringar och direktiv i lagar och förordningar är viktiga att skapa och tillse att de genomförs. : http://www.dn.se/nyheter/sverige/vardnadstvist-hamnar-oftare-i-ratten-1.1142699 ,
http://www.dn.se/nyheter/sverige/jag-sag-ingen-annan-utvag-an-stamning-1.1142701 ,
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vardnadstvister-i-domstol-okar_5038925.svd

Det har varit väldigt otydligt om just detta med att kunna ge direktiv till vuxna vad som krävs för att de skall få möjlighet, framförallt så bygger sammarbete på att man talar om för två parter att du skall själv delta för att kunna få, man hos myndigheterna faktiskt backar upp detta och visar att man ställer krav då viljan, lämpligheten och förmågan utreds. Det skall inte vara så att det räcker med att låta bli att ta samtalen kring våra barn eller enbart påstå.

Han skrev även i sitt inlägg idag om alla konstiga missförstånd och tolkningar som en del gör utav den bloggresa som han i ett ögonblick av förtvivlan tvingades göra då han satt i valet och kvalet att bryta sin anonymitet, han även nämner att han med facit i hand kanske hade valt en annan väg idag.

Daddy har i alla fall hela tiden försökt förklara varför och för vems skull han skrivit. Hoppas därför att det löser sig på bästa möjliga sätt för de direkt inblandade i denna tvist.

Leroy
Citera
2010-07-25, 21:42
Medlem
Har inte läst det senaste på en blogg nära dig.

Men kan tänka mig det är några små halv pudlar blandat med det kunda jag inte föreställa mig osv, och säkert lite med hatet mot honom osv.
Men får väl kika på det när jag landar hemma i riket igen.

Verkar som han ska lägga ner sin blogg i sin nuvarande form citerar Leroy. Bra börja något annat. Ta bort din egna konflikt och lyft fram annat.
Ta seriösa debatter skippa ip spåra folk, då kan du daddy vinna en bra debatt där de flesta kommer vara överens om grunderna för familjepolitiken. För jag tro merparten dock inte all är för samma sak. En del har en dold agenda och de som har det daddy i din omgivning för du själv klura ut.

Jag ser även fram emot att du när du gö inlägg inte satsar på förlöjliga dina debatt motståndare för vill du bli tagen på allvar krävs en bättre takt och ton.

Jag ser även fram emot sluta höra på ditt ältande och tyck synd om.
Alla har svårigheter. jag har en nära anhörig vars liv spolierats. Men det löser man tillsammans och utan fläka ut det och skriva tyck synd om.
Jag har kamrater som likt du blivit utförsäkrade och det utan att e orkar skriva som du gör och översätta en film i 30 timmar. De klagar och gör saker men fan inget tyck synd om.

Jag ser fram emot att du och dina nära (dotter och ex) kan finna en harmoni, låter som jag är tvetungad nu eller nått. men din dotter behöver säkert dig och hennes behov går före dina och din ex behov. för frankly så ger jag inget för dina eller hennes, ni ska vara vuxna.

Det jag såg i dig är en man som dfinitivt inte ska skriva saker och publicera när du är i affekt. Skriv saken ligg på den läs den när du är lugn då kan du få fram ditt budskap.

Jag såg en man som ville bli respekterad och trodd för den han är men som i jakten efter det slaktade folk och förlöjligade folk. Du tog fel strider. Jag ser inte fram emot mera sånt.

Men vem fan är jag att ge dig råd. Jag är väl yrkes nazifeminist osv.
Den onda fienden som bara vill snacka skit om dig som du gör om andra.

HenrikJ: jo att använda det man har ovanför axlarna måste man göra. Inget är vad det ser ut vara vid ett första ögonkast utan du måste se en två eller flera gånger på samma sak och se det ur många perspektiv.
Vi får väl hoppas att daddy står för sitt ord denna gång.
Och VTn löser sig som den ska.

Ps: om jag hade varit daddys juridiska ombud är det exakt detta jag hade bett honom att göra. Så vi får väl hoppas det är av egen fri vilja detta kommer sig av.
Citera
2010-07-25, 21:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ

Daddy har inte lärt sig ett skit, han är en skrämmande person som inte fungerar som man ska.
Till detta har han utnyttjat en mängd olika människor och ni kan ju tänka er hur mamman upplevt att drabbas av detta, alla främmande personer som allierar sig med Daddy. Det handlar om mamman och dottern, dagis mm mm, det är ju faktiskt ganska fruktansvärt.

Vad daddy talar om är något som stavas tehkujmdö baklänges. Ett ord som du och flera andra här kanske teoretiskt förstår men inte praktiskt. Jag skrev i början av denna tråd så här:

"... är ett troll. Vi behöver trots det h*n för att vi på ett hälsosamt sätt ska påminna oss om den uteblivna logik och det hat som daddys antagonister kan kosta på sig genom att de skyddas av pk-människor."

Vi kan konstatera att detta gäller över 9000 inlägg senare. Något jag dock lärt mig bättre är att daddyhatarna och deras anhängares sjukliga ilska mot daddy är just deras problem och inte hans. kort sagt, man inte bara resonerar ologiskt och utelämnar fakta, man beskyller dessutom den andre för att man för ett sådant resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in