2010-05-07, 15:35
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Daddy kommenterar det hela på Newsglobe men undviker det han har kritiserats för. Han tar helt enkelt inte åt sig av kritiken. Han förstår absolut inte vad han utsätter sin dotter för. Så oerhört tragiskt med en förälder som är så självupptagen att barnets välmående inte tycks spela någon roll.

Det är min blogg som omnämns
Precis som Newzglobe skriver kritiserade man mig på tre punkter ifrån DI:s sida. Detta gällde 1 inlägg (av över 300), samt två handlingar som publicerats.

Bloggen startades i Oktober 2008 i syfte att försöka offentliggöra dom grava felaktigheter som har begåtts ifrån polis och myndigheters sida i hanteringen av den vårdnadstvist som handlar om mitt barn.

Bloggen har med tiden kommit att utvecklas till en blogg som tar upp problem med hur barn behandlas i allmänhet, då jag under tiden jag bloggat om detta fått upp ögonen mer och mer för hur verkligt illa det är ställt på det området idag.

När man bloggar om ett sådant ämne och speciellt om man som jag, har kritiserat feminismen väldigt hårt, så får man med tiden så klart många fiender.

Jag skrev för en tid sedan några inlägg där jag kritiserade uppdrag granskning för lögner i sitt reportage om Bjästa (kan styrkas med dokument), samt hur den rättsliga processen i fallet har skötts.

Detta tolkas naturligtvis av ideologiskt hjäntvättede människor som "Olav Karlsson" som en attack på flickorna. Det hat jag har fått utstå för dessa inlägg, har ytterligare öppnat mina ögon fört hur nödvändiga dom var.

Att jag själv nu anklagas för att vara en sexbrottsling av sagda människor är också något jag fått tåla, men det skall nämnas i sammanhanget att jag är friad av polis, åklagare, överåklagare och vårdnadsutredare.
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/20100506/nu-far-tantbloggarna-se-upp

Men om han har Mayitos välsignelse så är han hemma. Han behöver inte be en samling dumfeminister och rättshaverister om ursäkt.
Citera
2010-05-07, 15:44
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Pappan i det här fallet har naturligtvis inte betett sig publicistiskt korrekt. Och det bryr jag mig inte ett skit om. Han ska ha en stor eloge för att han vågat gå ut på det här sättet för det har uppenbarligen hjälpt myndigheterna att inse vilken jättemiss de gjorde inledningsvis. Så på det stora hela är Daddy ett föredöme och ni är de stora förlorarna.

Den som anser annat möter jag gärna i verkligheten för en diskussion man mot man. Säg bara tid och plats.

Du kan ju ta det med snubbarna på DI:

Generaldirektör Göran Gräslund, tfn 08-657 61 57
Jurist Jonas Agnvall, tfn 08-657 61 07, mobil 070-822 85 74
Pressekreterare Per Lövgren, tfn 070-736 10 80

Besöksadress: Drottninggatan 29, plan 5.
Öppettider: mån-fre, kl 09.00-11.30, 12.30-15.00.

http://www.datainspektionen.se/om-oss/det-har-gor-vi-inte/ -- det står INTE att de inte går i fysiska dueller.. så det är väl bara att ringa och bestämma tid och vapen!

Senast redigerad av Ståltomten 2010-05-07 kl. 15:47.
Citera
2010-05-07, 15:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Daddy kommenterar det hela på Newsglobe men undviker det han har kritiserats för. Han tar helt enkelt inte åt sig av kritiken. Han förstår absolut inte vad han utsätter sin dotter för. Så oerhört tragiskt med en förälder som är så självupptagen att barnets välmående inte tycks spela någon roll.

Vad menar Daddy med att han är friad av polis?

Det är min blogg som omnämns
Precis som Newzglobe skriver kritiserade man mig på tre punkter ifrån DI:s sida. Detta gällde 1 inlägg (av över 300), samt två handlingar som publicerats.

Bloggen startades i Oktober 2008 i syfte att försöka offentliggöra dom grava felaktigheter som har begåtts ifrån polis och myndigheters sida i hanteringen av den vårdnadstvist som handlar om mitt barn.

Bloggen har med tiden kommit att utvecklas till en blogg som tar upp problem med hur barn behandlas i allmänhet, då jag under tiden jag bloggat om detta fått upp ögonen mer och mer för hur verkligt illa det är ställt på det området idag.

När man bloggar om ett sådant ämne och speciellt om man som jag, har kritiserat feminismen väldigt hårt, så får man med tiden så klart många fiender.

Jag skrev för en tid sedan några inlägg där jag kritiserade uppdrag granskning för lögner i sitt reportage om Bjästa (kan styrkas med dokument), samt hur den rättsliga processen i fallet har skötts.

Detta tolkas naturligtvis av ideologiskt hjäntvättede människor som "Olav Karlsson" som en attack på flickorna. Det hat jag har fått utstå för dessa inlägg, har ytterligare öppnat mina ögon fört hur nödvändiga dom var.

Att jag själv nu anklagas för att vara en sexbrottsling av sagda människor är också något jag fått tåla, men det skall nämnas i sammanhanget att jag är friad av polis, åklagare, överåklagare och vårdnadsutredare.
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/20100506/nu-far-tantbloggarna-se-upp

Han resonerar ju i det här inte kring DI:s beslut, utan nämner det kort i några rader och övergår sedan till att diskutera andra - helt för beslutet helt ovidkommande saker.

De sakerna har ju inte granskats eller bedömts av DI - eftersom de inte anmälts till DI.

Gällande friats av polis, åklagare, överåklagare och vårdnadsutredare - så antar jag att han avser sexuella övergrepp på sin dotter. Detta visar bara att han ännu inte förstått systemet -- eftersom det som skett är att polisen utrett och lämnat ärendet vidare till åklagare -- alltså inte friat någon, åklagarna beslutat att lägga ner utredningen - vilket inte formellt är att fria eftersom en nedlagd utredning alltid kan öppnas igen, och kan betyda olika saker. Den ena utredning (vårdnads el barnavård) kom fram till att det rörde sig om ett gränsöverskridande beteende -- vilket rätten då också lyssnade på, och någon annan uppgift i den delen har vi ju ännu ej sett. Finns det en annan utredning med annan uppfattning, så har vi två utredningar med motsatt uppfattning.
Citera
2010-05-07, 15:58
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Du kan ju ta det med snubbarna på DI:

Generaldirektör Göran Gräslund, tfn 08-657 61 57
Jurist Jonas Agnvall, tfn 08-657 61 07, mobil 070-822 85 74
Pressekreterare Per Lövgren, tfn 070-736 10 80

Besöksadress: Drottninggatan 29, plan 5.
Öppettider: mån-fre, kl 09.00-11.30, 12.30-15.00.

http://www.datainspektionen.se/om-oss/det-har-gor-vi-inte/ -- det står INTE att de inte går i fysiska dueller.. så det är väl bara att ringa och bestämma tid och vapen!

Tror du att detta har någon som helst bäring på vårdnadsfrågan?
Citera
2010-05-07, 15:59
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
En fråga. När jag har plockat ut domar (det är många) står det alltid alla personuppgifter, vem som helst kan plocka ut dessa domar. Vad är skillnaden att läsa detta på en blogg än att begära ut en dom med samma personuppgifter?
Jag fattar inte den delen?
Varför ingår inte PUL i domar?
Det är inte alltid personuppgifter finns med om rätten beslutat att sekretessbelägga dessa. Det är vanligt man gör då barn är inblandade.

Bortsett från det så nog måste du se skillnaden mellan att hämta ut specifika handlingar och att publicera personuppgifter i ett sammanhang.
Att man som i det här fallet kränker ett barns rätt att vara anonym i samband med känsliga uppgifter kan väl inte vara så svårt att förstå?
Inte heller vilka risker man utsätter barnet för genom att publicera identifierbara saker på ett forum där pedofiler och annat löst folk hänger? Gör man det dessutom med kontroversiella åsikter och hård kritik finns också risken att motkritik kommer, och på fb är det väl ganska allmänt kännt att risken är stor att motkritiken inte alltid är rumsren eller sansad.
I slutändan är det faktiskt barnet som utsätts för risker, och i detta fallet av en förälder som säger sig enbart ha barnets bästa för ögonen.
Senast redigerad av KiaW 2010-05-07 kl. 16:05.
Citera
2010-05-07, 16:03
Medlem
swimp78s avatar
Oj oj oj. Har Daddy ombetts att plocka bort vissa saker från sin blogg av Datainspektionen?
Det här kommer ge honom heltidssysselsättning ett år, med tanke på hur stor vikt han hittills lägger på småsaker.

Man får inse att även motgångar är stora händelser, scoop, och känslokickar för Joakim. De är pussel i ett evigt pågående martyrdrama som han ständigt har behov av nytt material för att kunna hålla brinnande på heltid.

Nu kommer det heta att "myndigheten vill stoppa Pappabloggen" och att "feministiska nätverk" agerar via Datainspektionen för att "förhindra pappors rättigheter".
Senast redigerad av swimp78 2010-05-07 kl. 16:16.
Citera
2010-05-07, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han resonerar ju i det här inte kring DI:s beslut, utan nämner det kort i några rader och övergår sedan till att diskutera andra - helt för beslutet helt ovidkommande saker.
Jag tror det är så att han inte förstår vad det handlar om. Det är helt tomt där uppe.

Citat:
De sakerna har ju inte granskats eller bedömts av DI - eftersom de inte anmälts till DI.
Precis, han verkar inte ha fattat nåt av det här.

Citat:
Gällande friats av polis, åklagare, överåklagare och vårdnadsutredare - så antar jag att han avser sexuella övergrepp på sin dotter. Detta visar bara att han ännu inte förstått systemet -- eftersom det som skett är att polisen utrett och lämnat ärendet vidare till åklagare -- alltså inte friat någon, åklagarna beslutat att lägga ner utredningen - vilket inte formellt är att fria eftersom en nedlagd utredning alltid kan öppnas igen, och kan betyda olika saker.
Nej han gör ju inte det. *suck*

Citat:
Den ena utredning (vårdnads el barnavård) kom fram till att det rörde sig om ett gränsöverskridande beteende -- vilket rätten då också lyssnade på, och någon annan uppgift i den delen har vi ju ännu ej sett. Finns det en annan utredning med annan uppfattning, så har vi två utredningar med motsatt uppfattning.
Ja den utredningen anser att han har ett gränsöverskridande beteende och det här är ju ett resultat av det. Och hans reaktion visar ju också att han inte kan ta in vad andra anser är normalt, han kan inte kompromissa, inte samarbeta.
Citera
2010-05-07, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Oj oj oj. Har Daddy ombetts att plocka bort vissa saker från sin blogg av Datainspektionen?
Det här kommer ge honom heltidssysselsättning ett år, med tanke på hur stor vikt han hittills lägger på småsaker.
Ja han känner sig säkert lyckligt lottad när han nu fått ännu en uppgift i livet.

Citat:
Inse att även motgångar är stora händelser, scoop, och känslokickar för Joakim. De är pussel i ett evigt pågående martyrdrama som han ständigt har behov av nytt material för att kunna hålla brinnande på heltid.
Man kan ju bara tänka sig hur han klarar av att samarbeta med den andra föräldern.

Citat:
Nu kommer det heta att "myndigheten vill stoppa Pappabloggen" och att "feministiska nätverk" agerar via Datainspektionen för att "förhindra pappors rättigheter".
Helt otroligt.
Citera
2010-05-07, 16:14
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Det är precis den här typen av dokument som SKA publiceras vitt och brett så att folk får upp ögonen för vad det egentligen handlar om. Fler pappor borde göra samma sak.....

Absolut! Det är viktigt att offentligt granska alla former av myndighetsutövande. Problemet idag är inte att det är för mycket öppenhet, utan att det är alldeles för lite öppenhet och att allmänheten inte har full insyn i vad som verkligen sker inom myndigheterna.
Citera
2010-05-07, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är inte alltid personuppgifter finns med om rätten beslutat att sekretessbelägga dessa. Det är vanligt man gör då barn är inblandade.

Bortsett från det så nog måste du se skillnaden mellan att hämta ut specifika handlingar och att publicera personuppgifter i ett sammanhang.
Att man som i det här fallet kränker ett barns rätt att vara anonym i samband med känsliga uppgifter kan väl inte vara så svårt att förstå?
Inte heller vilka risker man utsätter barnet för genom att publicera identifierbara saker på ett forum där pedofiler och annat löst folk hänger? Gör man det dessutom med kontroversiella åsikter och hård kritik finns också risken att motkritik kommer, och på fb är det väl ganska allmänt kännt att risken är stor att motkritiken inte alltid är rumsren eller sansad.
I slutändan är det faktiskt barnet som utsätts för risker, och i detta fallet av en förälder som säger sig enbart ha barnets bästa för ögonen.

Ja tänk, föräldrar brukar få råd att inte lägga ut bilder på sina barn nakna och liknande just för att de inte ska dra till sig perversa typer. Tänk vad läskiga typer sitter och gör till bilden av hans barn och han tar inte in nåt alls. Och sen finns det ju sjuka typer som Anders Eklund där ute. Det är så ansvarslöst att man baxnar.

Sen tycker jag det är bra att man inte får lägga ut uppgifter om andras sjukdomar och liknande som Daddy har gjort. Nånstans måste människors integritet värnas om också.
Citera
2010-05-07, 16:16
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SettiMari
Ja, det är svårt det här med det allmännas intresse. Men han har ju ändå en lojalitet till sin dotter. Det är en svår avvägning.

Dottern är redan fullt medveten av vad som sker i hennes omgivning och vad det talas om över hennes huvud. Hon är också fullt medveten om att hon blir utsatt för förhör av vuxna i hennes närhet och av myndighetspersoner.
Citera
2010-05-07, 16:19
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
...Dessutom har inte gjort uthängningarna i det allmännas intresse när det gäller sitt fall, han har gjort dem i sitt intresse ...

Hade det enbart varit i hans enskilda intresse så hade varken du eller jag skrivit i den här tråden eller läst hans blogg! Det är just för att det är av allmänt intresse som så många blir engagerade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in