Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Och vi fäder fortsätter likt ett lämmeltåg att allihop ramla i samma fälla. Det är ytterst få om ens någon som vet någonting om deras något taskiga sits, då just dom trillar dit. Innan har vi varit allt för bekymrade om vilket lag som vinner elitserien eller vilken sorts färg vi skall välja till huset.
Sånt där juridiskt tjafs låter ju inge kul...Äsch, det händer inte mig ändå...
Nytt inlägg postat ikväll.
Nej, precis. Och så hade jag den naiva synen att samhällets hjälp till familjer i svåra konflikter är att tjänstemän som är bra på att möta parterna på ett personligt plan gör en insats för att inte blåsa upp konflikten ytterligare, utan försöker se vad som är sant och inte, och ger stöd där så behövs. Faktiskt hade jag turen att träffa sådana "bra" personer från socialtjänsten under vårdhadstvistens inledningsskede. Tyvärr kom efter ett tag den "andra" typen av människor in, som är intresserade av att döma istället för att lyssna. Och då går det förstås så här; det är inte så konstigt.
Och en mamma (eller pappa) som är intresserad av att hitta personer som gärna svartmålar den andra föräldern, kan ju alltid hitta sådana att använda, även om det bevisligen också finns sansade personer även inom socialtjänsten. Det verkar mer tveksamt om det finns sansade poliser, åklagare och barnpsykologer inom detta område.