2009-07-29, 22:38
Bannlyst
Barnhuset i Göteborg begraver bevis

Nu hjälper polisen socialtjänsten att omöjliggöra en snar återförening av mig och Rania genom att mörklägga bevis som förmodligen skulle tala till vår fördel. Trots en barnkonvention som tydligt fastställer vikten av att barnen själva skall få komma till tals så hemligstämplas det kompletterande förhöret med Rania. Då mitt ombud frågar varför så får han höra: "det är den normala arbetsordningen".

Läs om det på bloggen idag.

//Daddy
Citera
2009-07-29, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Nu hjälper polisen socialtjänsten att omöjliggöra en snar återförening av mig och Rania genom att mörklägga bevis som förmodligen skulle tala till vår fördel. Trots en barnkonvention som tydligt fastställer vikten av att barnen själva skall få komma till tals så hemligstämplas det kompletterande förhöret med Rania. Då mitt ombud frågar varför så får han höra: "det är den normala arbetsordningen".

Läs om det på bloggen idag.

//Daddy

Det är ju bara att inse att det inte är någon rättstat vi lever i. Det kanske inte är så märkligt att vi lever i en tid där fler och fler ser samhället som ens fiende. I ditt fall är det ett krasst faktum.
Citera
2009-07-30, 00:20
Medlem
WordWarriors avatar
När jag läst lite på daddys blogg slog mig tanken:

Det finns en slående likhet mellan barnahusen och kvinnojourerna. Ett slags feministiska hjärntvättningscentraler. Tvångssteriliseringen bleknar i jämförelse och den framtida domen över dessa mjukisfascister kommer att vara hård. De ska betala ett högt pris för vad de gjort och alltjämt gör.

Varför reagerar inte Europadomstolen eller dylikt? Utomlands måste man ju se hur sjukt detta är?
Citera
2009-07-30, 00:54
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Nu hjälper polisen socialtjänsten att omöjliggöra en snar återförening av mig och Rania genom att mörklägga bevis som förmodligen skulle tala till vår fördel. (...) .

//Daddy

Du vet vem jag är och att jag inte har några baktankar när jag då och då "småjävlats" lite med dig. Är du helt säker på att inte den där mörkningen, som ju är uppenbar, egentligen handlar om att polisen, soc. med flera vill mörka sin egen inkompetens? Brages "förhör" med din dotter var ju ingen höjdare metodologiskt precis.
Citera
2009-07-30, 13:59
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
... att polisen, soc. med flera vill mörka sin egen inkompetens?
Sekretesslagen kan användas, och används systematiskt, just på det viset. Inte bara någon enstaka gång, utan regelmässigt. Och alltså inte bara med hänvisning till förundersökningssekretess; det hänvisas till alla upptänkliga sekretessskäl för att slippa öppna filerna (och låta dem exponeras för granskande ögon).
Citera
2009-08-02, 09:14
Bannlyst
Ja, det går till så här. Och när man vänder sig till rätten för att få ut dokumenten så håller dom sina tjänstemän om ryggen. Så kan maskineriet fortsätta tugga i sig våra ungar och skita ut pengar.

Domen kommer att bli hård den dagen detta går upp för allmänheten.
Det måste tillsättas en sanningskommision som får full tillgång till alla dokument, och det måste ske plötsligt så inte dom hinner köra hälften i papperstuggarna.

Sen måste ett räfst och rättarting ske i typ med nurnbergrättegången.
Dom som medvetet gömt barn från deras föräldrar utan skäl borde dömas till livstids fängelse. Med tanke på hur många liv som gått till spillo genom denna usla behandling av barn och föräldrar ser jag inga andra rimliga straff.

Men jag ser inte vad för drastiskt som skulle kunna hända för att rättvisa skall skipas i dom här fallen. I stort sett samtliga partier stödjer ju brottsligheten och Europadomstolen kan mest döma ut böter, om inte staten gör upp i godo innan dess. Det brukar dom ju oftast göra.

Ett litet pris att betala för att få fortsätta med sin lönande barntrafficking.
Citera
2009-08-02, 09:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja, det går till så här. Och när man vänder sig till rätten för att få ut dokumenten så håller dom sina tjänstemän om ryggen. Så kan maskineriet fortsätta tugga i sig våra ungar och skita ut pengar.

Domen kommer att bli hård den dagen detta går upp för allmänheten.
Det måste tillsättas en sanningskommision som får full tillgång till alla dokument, och det måste ske plötsligt så inte dom hinner köra hälften i papperstuggarna.

Sen måste ett räfst och rättarting ske i typ med nurnbergrättegången.
Dom som medvetet gömt barn från deras föräldrar utan skäl borde dömas till livstids fängelse. Med tanke på hur många liv som gått till spillo genom denna usla behandling av barn och föräldrar ser jag inga andra rimliga straff.

Men jag ser inte vad för drastiskt som skulle kunna hända för att rättvisa skall skipas i dom här fallen. I stort sett samtliga partier stödjer ju brottsligheten och Europadomstolen kan mest döma ut böter, om inte staten gör upp i godo innan dess. Det brukar dom ju oftast göra.

Ett litet pris att betala för att få fortsätta med sin lönande barntrafficking.

Men vilket lagstöd åberopar de för denna typ av hemligstämpling? Att inte ens din advokat får ta del av handlingarna är ju anmärkningsvärt. Säg att du skulle vilja göra en motanmälan om falsk angivelse, vad ska du stödja den på? Förhören med din dotter blir ju i det fallet högst relevant.

Har du gjort en JO-anmälan angående detta eller något annat i processerna? Tvåla till de djävlarna med allt du har!
Citera
2009-08-02, 10:27
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag postar än en gång för att jag vill visa mitt stöd för dig daddys. Jag hoppas halshuggning på byrokraterna sker omgående detta upplyses för allmänheten.
Citera
2009-08-02, 10:48
Medlem
BonZus avatar
Har följt din blogg ett tag nu Daddys och jag önskar dig all lycka i världen, och jag hoppas du får träffa din dotter snart!
Citera
2009-08-02, 13:48
Bannlyst
Sverige liknar Goebbels Tyskland. Upprepar man en lögn tillräckligt många gånger så sätter den sig som sanning och norm. Anklagar man motståndaren för förtryckare och utmålar sig till offer, gång på gång. Så spelar det ingen roll till slut om man själv är den verkligare förtryckaren och motståndaren är i själva verket offer. Det gäller bara att ha makten över propagandan, mediaindustrin och vad eliten tycker.
Så är det med den svenska s k könsmaktsordningen. I själva verket så finns det kvinnliga maktstrukturer som förtrycker män på många sätt i samhället. Det finns en könsmaktsordning, där kvinnor förtrycker män. Inte tvärtom.
Daddy slåss mot denna totalitära förtryckarmaskin, och han är i hopplöst underläge.
Citera
2009-08-02, 14:08
Medlem
Vill också visa stöd!
Finns det ingen fond man kan stödja för rättegångskostnader mm?
Citera
2009-08-02, 22:45
Medlem
Agamantums avatar
Även jag hoppas på att du ska träffa din dotter snart och egentligen skulle det vara bäst om du fick ensam vårdnad. För det du gått igenom är inte friskt någonstans.

Intressant att du nämner Reinfeldt. Jag har många gånger tänkt på det eftersom jag röstade på honom. Vad gör snubben egentligen? Jag förstår inte denne mans overksamhet. Agera för helvete.

Och jag håller helt med dig angående Sahlin. Herregud vilket kap partiet gjort, eller inte. Dom garanterar ju med henne i spetsen att inte ta ordförandeklubban i hand på.. ja hur länge som helst, 2020 kanske. Bra för oppositionen, men var i helvetet är AGERANDET nu då???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in