Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Att dra upp och ner på en kuk är inte något som du läser in några sexuella rörelser i. Tja, det är ju lite olika vad man har för erfarenheter av sex förstås.
När jag läser det flickan har sagt så står det inte att hon "drar upp och ner på en kuk".
Citat:
Jag säger att de kan tolkas som runkrörleser. Ett så litet barn kan lätt använda ord fel.
Precis. Kan tolkas som runkrörelser. Det jag säger är att jag inte tolkade det som runkrörelser. Därav faller ditt charmiga och tämligen onödiga omdöme om mig i det tidigare citatet. Lyft gärna nivån på dina inlägg lite grann från var vi är nu när du pratar om mina erfarenheter av sex.
Citat:
Vad grundar du det på? Vet du något om hur de har haft det privat när de varit ensamma med varandra?
Vad grundar jag vad på? Jag tror att de har svårt att prata med varrandra, det grundar jag på de problemen de har som vi har diskuterat i över hundra sidor.
Citat:
Okej, du hör till de människor som det tydligen är normalt att fyraåringar berättar om snopplekar där man drar upp och ner i snoppar och att det är respektlöst mot mannen att vilja utreda det. Har förstått att det finns många såna män och kvinnor.
Igen, ge mig inte åsikter jag inte har eller har yttrat något som liknar. Jag skriver, mycket tydligt med enkla ord, att jag tror att hennes oro är grundad på något ytterst harmlöst. T ex att flickan kan ha sagt att hon sett pappas snopp. Kanske frågar mamma då om flickan fått röra den, och där rullar det igång. I det här initiala skedet så bör två vuxna människor kommunicera om vad det är som har hänt, och det gör man före man anmäler sitt barns far för sexuellt utnyttjande. Snopplekarna och handrörelserna vi diskuterar dyker upp i förhöret med flickan, efter anmälan redan har skett.
Citat:
Du hävdar alltså att det inte fanns någon vettig anledning till att hon gjorde så. Det är något du vet alltså? Eller har du bara svårt att föreställa dig att det kan finnas anledningar till att man lämnar någon som har svår adhd eller beter sig sinnesrubbat. Nu säger jag inte att det var så, men det kanske var så. Att utgå från att mamman gjort bort sig visar ju på att man vet något, kanske du vill berätta? Hon kanske inte orkade längre och inte trodde att Joakim var kapabel att ta hand om sitt barn?
Hon hade säkert goda skäl att lämna JR, hon kanske inte älskade honom längre? Vad hon däremot inte hade var rätt att själv bestämma att han inte dög som pappa åt deras gemensamma barn. Hon hade inte rätt att hålla barnet skiljt från sin far. Ser du själv vad du gör när du svarar mig? Jag har inte sagt ett ord om varför hon lämnade JR, ifrågasätter det inte heller. Jag anser att det är fel att hålla ett barn ifrån sin andra förälder.