2010-04-23, 15:35
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Att dra upp och ner på en kuk är inte något som du läser in några sexuella rörelser i. Tja, det är ju lite olika vad man har för erfarenheter av sex förstås.

När jag läser det flickan har sagt så står det inte att hon "drar upp och ner på en kuk".

Citat:
Jag säger att de kan tolkas som runkrörleser. Ett så litet barn kan lätt använda ord fel.

Precis. Kan tolkas som runkrörelser. Det jag säger är att jag inte tolkade det som runkrörelser. Därav faller ditt charmiga och tämligen onödiga omdöme om mig i det tidigare citatet. Lyft gärna nivån på dina inlägg lite grann från var vi är nu när du pratar om mina erfarenheter av sex.

Citat:
Vad grundar du det på? Vet du något om hur de har haft det privat när de varit ensamma med varandra?

Vad grundar jag vad på? Jag tror att de har svårt att prata med varrandra, det grundar jag på de problemen de har som vi har diskuterat i över hundra sidor.

Citat:
Okej, du hör till de människor som det tydligen är normalt att fyraåringar berättar om snopplekar där man drar upp och ner i snoppar och att det är respektlöst mot mannen att vilja utreda det. Har förstått att det finns många såna män och kvinnor.

Igen, ge mig inte åsikter jag inte har eller har yttrat något som liknar. Jag skriver, mycket tydligt med enkla ord, att jag tror att hennes oro är grundad på något ytterst harmlöst. T ex att flickan kan ha sagt att hon sett pappas snopp. Kanske frågar mamma då om flickan fått röra den, och där rullar det igång. I det här initiala skedet så bör två vuxna människor kommunicera om vad det är som har hänt, och det gör man före man anmäler sitt barns far för sexuellt utnyttjande. Snopplekarna och handrörelserna vi diskuterar dyker upp i förhöret med flickan, efter anmälan redan har skett.

Citat:
Du hävdar alltså att det inte fanns någon vettig anledning till att hon gjorde så. Det är något du vet alltså? Eller har du bara svårt att föreställa dig att det kan finnas anledningar till att man lämnar någon som har svår adhd eller beter sig sinnesrubbat. Nu säger jag inte att det var så, men det kanske var så. Att utgå från att mamman gjort bort sig visar ju på att man vet något, kanske du vill berätta? Hon kanske inte orkade längre och inte trodde att Joakim var kapabel att ta hand om sitt barn?

Hon hade säkert goda skäl att lämna JR, hon kanske inte älskade honom längre? Vad hon däremot inte hade var rätt att själv bestämma att han inte dög som pappa åt deras gemensamma barn. Hon hade inte rätt att hålla barnet skiljt från sin far. Ser du själv vad du gör när du svarar mig? Jag har inte sagt ett ord om varför hon lämnade JR, ifrågasätter det inte heller. Jag anser att det är fel att hålla ett barn ifrån sin andra förälder.
Citera
2010-04-23, 15:39
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Är det detta inlägg du syftar på eller finns en infon någon annanstans.
Frågan är ställd tidigare men jag fick inget riktigt svar då. (inte till dig, men tidigare i tråden)

https://www.flashback.org/sp22366429

Men visst har väl Rania pratat snopplekar i förhören. Men har hon också sagt att hemlisen
dom hade var att pappan ville träffa henne oftare än vad som var fallet?

Jag är väl bara usel på att söka antar jag, men det kanske finns någon som kan länka?

Allt du önskar läsa finns på trådstartarens blogg. Längst till höger finns alla dokument som vi pratar om här. Hemlisen man var så sugna på att dra ur flickan var att pappa ville att hon skulle vara hemma hos honom lika mycket som hos mamma. Och ja, förhöret innehåller även prat om snoppar, som kan tolkas lite hur som helst, uppenbarligen.
Citera
2010-04-23, 15:43
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det så snällt att berätta det för flickan när han vet hur verkligheten ser ut? Jag tycker han bygger en press och en förhoppning hos flickan. En helt onödig handling som jag ser det.

Ja, visst är det förjävligt. Vi skjuter honom! Ve den far som säger till sitt barn som han får träffa fyra timmar varannan vecka att han egentligen skulle vilja träffa henne varje dag i varje vecka i resten av sitt liv. Död åt honom!

Du har inte reflekterat över hur "snällt" det är av mamman att skapa den verkligheten som du pratar om?
Citera
2010-04-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thFloor
Ja, visst är det förjävligt. Vi skjuter honom! Ve den far som säger till sitt barn som han får träffa fyra timmar varannan vecka att han egentligen skulle vilja träffa henne varje dag i varje vecka i resten av sitt liv. Död åt honom!

Du har inte reflekterat över hur "snällt" det är av mamman att skapa den verkligheten som du pratar om?
Precis.
Mamman är inte så snäll när hon berättar för sin dotter att hennes pappa och bror åkt på semester utan henne när hon inte fick träffa sin pappa under så lång tid.

Som jag skrivit innan.
Vad rör sig i hennes inre när hon får höra av sin mamma att hon är bortvald av sin pappa (vilket hon INTE var)?
Citera
2010-04-23, 15:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thFloor

Finns det några uppgifter om hur verkligheten uppstått som inte bara kommer från pappan? Hemligheten kommer ju från pappan om jag inte missförstått saken.

Jag har läst på Daddy´s blogg om saker där jag känner till fakta och tyvärr så är han inte sanningsenlig i många saker. Att ta hans ord för sanning finner jag som tämligen långsökt.

Finns det neutrala länkar så mottages dessa tacksamt.
Citera
2010-04-23, 17:22
Medlem
bagarn29.

Pentyl som skrev i sin kommentar #1069 lite om olika personers uppfattning. (Letat svar på olika sidors syn.)

Han har väl försökt undersöka så "neutralt" det går.
En del av utredningsmaterialet är sekretessmarkerat. Men du kan ju lyssna igenom en del av materialet via Daddys sida eller beställa eget från Varbergs tingsrätt. Klickar du på länken kan du hitta inlägg och ljudfiler från diskussionerna där dialog och förhör är skrivet med rött, blått samt svart.

: http://daddys.blogg.se/2009/october/

(Förhoppningsvis är granskning av myndigheter objektiv och neutral till förmån för barns rätt.)

Är den inte det så kan det ju bli så här segt och långdraget eftersom ingen sätter ner foten och kräver att bägge föräldrarna skall delta i utredande samtal hos soc och psykolog/kurator.
Leroy
Citera
2010-04-23, 17:26
Medlem
bagarn29.

Föresten tror jag inte det går att hitta något "neutralt" i en infekterad vårdnadstvist där viljan till samarbete saknas. Det mesta målas upp. DEt som krävs är förändring av utredningar och hur de går till. För det skall inte bli så att barn hamnar i kläm under så här lång tid.

Man missat viljan och utreda lämplighet och förmåga.

Leroy
Citera
2010-04-23, 19:23
Bannlyst
Har läst tråden och gör åter ett inhopp.

Micro113 lyser plötsligt med sin frånvaro. H*n kanske inte uppskattar soliga promenader, hundar och dikter?

Synd för jag hade velat fråga denne om alla dom "pedofiler" som hon har intervjuat. Detta antyder ju i så fall att h*n jobbar proffesionellt med detta på något sätt. Vilket ju verkar i mitt sinne mer än lovligt konstigt med hennes nästan maniska prat om snopplekar i varenda inlägg.

Min dotter fick inte ha obevakat helgumgänge med mig förrän hon var tre år gammal. Dom helgerna klängde hon sig fast vid mig som vid en livboj. Om vi var på McD och jag stod i kön medan barnen lekte i lekhörnan var hon tvungen att komma och titta var 10 sekund så jag var kvar.

Då jag skulle duscha så skulle hon duscha. Jag såg absolut inget konstigt med det. Vad jag inte tänkte på var att hon vid tre års ålder aldrig tidigare sett en man naken. Detta väcker naturligtvis nyfikenhet hos ett barn. När jag står och schamponerar håret så känner jag hur någon rycker tag i trumpeten. Jag upphör då med hårtvättandet, hukar mig ner och pratar med henne. Utan ilska eller dramatik, med helt normal röst förklarar jag litegrann om hur killar och tjejer är lite annorlunda, och att man inte skall leka med varandras.

Sedan är det inget mer med det. Vi har varit på badhuset och bytt om efter detta och min dotter kunde inte ha brytt sig mindre om alla nakna män och pojkar därinne.
Detta är vad som hänt, vilket jag har förklarat för polisen, socialtjänsten samt vårdnadsutredaren. Ingen har sett någon anledning att betvivla detta.

Däremot finns det all anledning att ifrågasätta männsikor som Micro och Bibermuniten som tycks hysa ett näst intill besatt intresse av barn och sex. Bikermuniten skriver i sina eviga beskrivningar av vad jag påstås ha gjort ord som jag inte ens vill ta i min mun. Än mindre i en tråd som handlar om barn och deras rättigheter.

Medborgare X skriver här om så kallade "Pedofiler by proxy"
http://medborgarperspektiv.blogspot.com/2010/01/pedofil-by-proxy.html

Ett ämne som även jag och Ingrid Carlqvist berört. Dessa människor blir ofta besatta av sexövergrepp mot barn, precis såsom Polisen Kapten Klänning. Dom har inte heller några problem att skriva de mest perversa skildringar som sedan visar sig vara helt och hållet tagna ur deras egna sjuka fantasi.
Eva Lundgren är bara ett exempel.

Det råder en hetsjakt på pappor som mig, medan människor som Micro och Binkermuniten tryggt kan sitta på de anklagandes bänk och peka finger.

Jag tycker det är dags att vi riktar blickarna mot den där bänken snart. Där simmar fler fula fiskar än kapten klänning. Det är fullständigt klart.
Citera
2010-04-23, 19:39
Medlem
Jag ska erkänna en sak jag är sexförbrytare såvida mina föräldrar inte ljuger för mig, själv var jag för liten för att minnas något. Brottet utspelade sig för ca 45 år sedan när jag var i 1,5-2 års åldern. Vi var på semester på västkusten vid en badstrand vid havet. Jag hade tultat fram till en pojke i 5-6 årsåldern ryckt honom hårt i snoppen och uttalat orden äää dää nått
Citera
2010-04-23, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Har läst tråden och gör åter ett inhopp.

Micro113 lyser plötsligt med sin frånvaro. H*n kanske inte uppskattar soliga promenader, hundar och dikter?

Synd för jag hade velat fråga denne om alla dom "pedofiler" som hon har intervjuat. Detta antyder ju i så fall att h*n jobbar proffesionellt med detta på något sätt. Vilket ju verkar i mitt sinne mer än lovligt konstigt med hennes nästan maniska prat om snopplekar i varenda inlägg.

Min dotter fick inte ha obevakat helgumgänge med mig förrän hon var tre år gammal. Dom helgerna klängde hon sig fast vid mig som vid en livboj. Om vi var på McD och jag stod i kön medan barnen lekte i lekhörnan var hon tvungen att komma och titta var 10 sekund så jag var kvar.

Då jag skulle duscha så skulle hon duscha. Jag såg absolut inget konstigt med det. Vad jag inte tänkte på var att hon vid tre års ålder aldrig tidigare sett en man naken. Detta väcker naturligtvis nyfikenhet hos ett barn. När jag står och schamponerar håret så känner jag hur någon rycker tag i trumpeten. Jag upphör då med hårtvättandet, hukar mig ner och pratar med henne. Utan ilska eller dramatik, med helt normal röst förklarar jag litegrann om hur killar och tjejer är lite annorlunda, och att man inte skall leka med varandras.

Sedan är det inget mer med det. Vi har varit på badhuset och bytt om efter detta och min dotter kunde inte ha brytt sig mindre om alla nakna män och pojkar därinne.
Detta är vad som hänt, vilket jag har förklarat för polisen, socialtjänsten samt vårdnadsutredaren. Ingen har sett någon anledning att betvivla detta.
Låter väl fullständigt sunt.

Citat:
Däremot finns det all anledning att ifrågasätta männsikor som Micro och Bibermuniten som tycks hysa ett näst intill besatt intresse av barn och sex. Bikermuniten skriver i sina eviga beskrivningar av vad jag påstås ha gjort ord som jag inte ens vill ta i min mun. Än mindre i en tråd som handlar om barn och deras rättigheter.

Medborgare X skriver här om så kallade "Pedofiler by proxy"
http://medborgarperspektiv.blogspot.com/2010/01/pedofil-by-proxy.html
Kallar du mig för pedofil, för att jag tycker att man ska anmäla om man misstänker att ett barn utsätt för sexuella övergrepp eller något olämpligt? Ja, det ökar ju säkert din trovärdighet. *jesses*

Citat:
Ett ämne som även jag och Ingrid Carlqvist berört. Dessa människor blir ofta besatta av sexövergrepp mot barn, precis såsom Polisen Kapten Klänning. Dom har inte heller några problem att skriva de mest perversa skildringar som sedan visar sig vara helt och hållet tagna ur deras egna sjuka fantasi.
Eva Lundgren är bara ett exempel.
Du menar att jag och micro113 är lite som kapten Klänning? Alltså hur konstig är inte du på en skala.

Citat:
Det råder en hetsjakt på pappor som mig, medan människor som Micro och Binkermuniten tryggt kan sitta på de anklagandes bänk och peka finger.
Så om man tycker att det är rätt att anmäla misstanke ett barn blir utsatt för sexuella övergrepp så hetsar man mot pappor som dig. Hör du själv vad det är du säger?

Citat:
Jag tycker det är dags att vi riktar blickarna mot den där bänken snart. Där simmar fler fula fiskar än kapten klänning. Det är fullständigt klart.
Den där bänken, vad är det för bänk vi ska rikta blickarna mot? Och simmar det verkligen fula fiskar i en bänk?

Sen för din information så har jag skrivit flera gånger att jag inte tror på något sätt att du utsatt din dotter för någon sexuell handling. Men du tolkar det så för att jag tycker att det är rätt att anmäla om man hör ett barn berätta något som kan tyda på att det är utsatt för något sexuellt. Tycker inte du själv att man ska anmäla om man hör något som kan tyda på något sexuellt pågår när ett barn är inblandat?
Senast redigerad av Binkermuniten 2010-04-23 kl. 20:01.
Citera
2010-04-23, 19:53
Medlem
Daddy.

Vad glad jag blir att höra att du läser och jag tycker det är bra att du läser och konstaterar allt sjukt som skrivs.

Jag hoppas innerligt att din dotter får möjlighet till att träffa dig och din sociala bas återigen eftersom spekulationer och påståenden saknar substans och du anger att så inte är fallet.

Man åter kan få möjlighet att diskutera sak utifrån de kriterier du och moderatorer tidigare nämnt i tråden.

Leroy
Citera
2010-04-23, 19:59
Medlem
Blinkerm.

Jag har observerat att du gång på gång skrivit så i det enskilda fallet vi diskuterar, men du har haft misstanke om andra som skriver. Det blir lätt lite tokigt om man uttrycker sig som du gör i argumentationen och det verkar som man argumenterar som flera från de sk. överlevarna gör och har en sån argumentationsteknik. Då är det lätt att man tror att du tillhör de som heldre ser att någon för mycket fängslas före att utredningar sköts korrekt och skyndsamt. Det är lättare att anklaga och få någon fälld än att bevisa vad man grundar sin anklagalse på.

Leroy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in