2010-04-13, 20:50
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast kärnfrågan är fortfarande varför de inte fått den möjligheten, hur mycket som ligger hos mamman, och hur mycket som ligger hos Joakim själv.

TR konstaterar 2008 att Joakim är inte utan skuld i den situation som uppstått. Det kanske är dags att börja inse det, både för er försvarare och för Joakim själv -- att han är en del i problematiken, inte en ängel som står utanför.

Detta är inte kärnfrågan eftersom vi redan vet varför han förvägras att träffa dottern. Socialtjänsten har enbart lyssnat på mamman och sedan tagit ett beslut därefter. Detta förfaringssätt strider mot grundläggande principer och lagar.
Citera
2010-04-13, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Detta är inte kärnfrågan eftersom vi redan vet varför han förvägras att träffa dottern. Socialtjänsten har enbart lyssnat på mamman och sedan tagit ett beslut därefter. Detta förfaringssätt strider mot grundläggande principer och lagar.

Och hur vet du detta? Har du någon annan dokumentation att gå på än den Daddy själv presenterat? Sedan blir jag lite förvirrad. Å ena sidan skriver folk att han har umgänge och å andra att han inte har det så vad är det som gäller?

Edit: jag undrar också lite över varför Daddy inte svarar själv på de frågor som ställs?

En fundering jag har är i alla fall den om varför han riskerar sitt eget rykte med de spekulationer som tydligen förekommit runt omkring honom, angående övergrepp, gränslöst sexuellt beteende etc genom att försvara en våldtäktsdömd? Inser han inte att det bara ger hans kritiker/de som ifrågasätter hans egen historia vatten på kvarnen och att det ytterligare kan försvåra för honom att få till ett bra umgänge med dottern?
Senast redigerad av severiano 2010-04-13 kl. 20:57.
Citera
2010-04-13, 20:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, det vet vi inte.

Vi vet inte vad socialtjänsten utgått ifrån, eller hur vad de kommit fram till i sin bedömning.

Dessutom hävdade du att TR hade tilldömd honom gemensam vårdnad, jag bad om länk på det -- har du ingen sådan?

Var den uppgiften felaktig?
Citera
2010-04-13, 20:54
Bannlyst
Citat:

Hahaha du har ju bara lyssnat på Daddy och klarar inte av att tänka kring det här objektivt alls.
Citera
2010-04-13, 20:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Och hur vet du detta? Har du någon annan dokumentation att gå på än den Daddy själv presenterat? Sedan blir jag lite förvirrad. Å ena sidan skriver folk att han har umgänge och å andra att han inte har det så vad är det som gäller?

Han har bevakat umgänge - 4 timmar per gång, en eller två ggr i månaden, minns ej på rak arm.

Edit;
Enligt det sista beslut jag läste om.
Citera
2010-04-13, 20:58
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Du rapar lite paragrafer, men du exemplifierar inte. Hur skall man bemöta det?

Dessutom du drar själv dina slutsatser utifrån en ren partsinlaga, hur väl stämmer det överens med det du själv hänvisar till?

Deras skäl och grunden till deras skäl har du väl knappast insyn i, ingen annan har det ju - inte ens Joakim själv har ju fått ta del av helheten enligt honom själv. Så hur kan du sitta på den kunskapen?

Exemplifiera? Jag ger kriterier för hur socialtjänsten måste agera. Dessa kriterier har inte följts i fallet daddy. De skäl socialen har därför ingen bäring, vilket ju rätten också kommit fram till.
Citera
2010-04-13, 20:59
Bannlyst
Citat:
Han har bevakat umgänge - 4 timmar per gång, en eller två ggr i månaden, minns ej på rak arm.

Edit;
Enligt det sista beslut jag läste om.

Och då måste det ju också finnas en motivering till detta.
Citera
2010-04-13, 21:02
Bannlyst
Citat:
Exemplifiera? Jag ger kriterier för hur socialtjänsten måste agera. Dessa kriterier har inte följts i fallet daddy. De skäl socialen har därför ingen bäring, vilket ju rätten också kommit fram till.

Socialtjänstlagen är en ramlag så de där fasta kriterierna kan du glömma. Och vad är det rätten egentligen kommit fram till? Om nu Daddy har ett fortsatt övervakat umgänge, så är ju även det något rätten måste ha tagit ställning till.
Citera
2010-04-13, 21:05
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano

Edit: jag undrar också lite över varför Daddy inte svarar själv på de frågor som ställs?

En fundering jag har är i alla fall den om varför han riskerar sitt eget rykte med de spekulationer som tydligen förekommit runt omkring honom, angående övergrepp, gränslöst sexuellt beteende etc genom att försvara en våldtäktsdömd? Inser han inte att det bara ger hans kritiker/de som ifrågasätter hans egen historia vatten på kvarnen och att det ytterligare kan försvåra för honom att få till ett bra umgänge med dottern?

De dokument vi har tillgängliga visar att socialen bedömt daddy förmåg att vara far utefter mammans berättelser. Gör man ett sådant grundläggande fel så har inte socialens utredning någon bäring. Detta har också rätten kommit fram till och friat daddy från alla misstankar.

Sedan vad det gäller hans engagemang på sin blogg. På vilka grunder kan socialen vägra honom att träffa sin dotter utifrån detta? Vilka lagar menar du att socialen här kan stödja sig på?
Citera
2010-04-13, 21:10
Bannlyst
Citat:
De dokument vi har tillgängliga visar att socialen bedömt daddy förmåg att vara far utefter mammans berättelser. Gör man ett sådant grundläggande fel så har inte socialens utredning någon bäring. Detta har också rätten kommit fram till och friat daddy från alla misstankar.

Sedan vad det gäller hans engagemang på sin blogg. På vilka grunder kan socialen vägra honom att träffa sin dotter utifrån detta? Vilka lagar menar du att socialen här kan stödja sig på?

Fast där har du fel. Det är tingsrätten som beslutar om övervakat umgänge, inte soc.

Angående hans blogg? Nu tror jag kanske inte socialtjänsten sitter och lusläser den, men i den situation han befinner sig och så misstänkliggjord som han är som vårdnadshavare så är det kanske inte så smart att försvara en våldtäktsdömd? Det kan ge en del taskiga vibbar och framför allt krut åt dem som kanske vill åt honom?
Citera
2010-04-13, 21:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Nej, det vet vi inte.

Vi vet inte vad socialtjänsten utgått ifrån, eller hur vad de kommit fram till i sin bedömning.

Dessutom hävdade du att TR hade tilldömd honom gemensam vårdnad, jag bad om länk på det -- har du ingen sådan?

Var den uppgiften felaktig?

Vi vet visst varför socialen bedömt daddy som farlig för sin dotter. Det står i dokumenten. Mamman anklagade daddy för sex med sin dotter. Socialen talade inte här med daddy. Om det skulle finnas annat så spelar det ingen roll eftersom man ändå inte följt de kriterier och krav man ska ha för att göra en utredning som ska ligga till grund för ett beslut.
Citera
2010-04-13, 21:12
Bannlyst
Citat:
Vi vet visst varför socialen bedömt daddy som farlig för sin dotter. Det står i dokumenten. Mamman anklagade daddy för sex med sin dotter. Socialen talade inte här med daddy. Om det skulle finnas annat så spelar det ingen roll eftersom man ändå inte följt de kriterier och krav man ska ha för att göra en utredning som ska ligga till grund för ett beslut.

Vid brottsmisstanke så överflyttas utredningen från soc till polisen, det är inte soc sak att utreda eller ha förhör med brottsmisstänkta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in