Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Om man tackar nej till en erbjuden förlängning så bryts dock detta om jag förstått saken rätt. Om du däremot _inte_ blivit erbjuden en förlängning så håller din plan.
Okej, men min chef brukar prata med mig innan hon förlänger mitt vikariat, för att se om jag vill vara kvar, ett tag hade jag ett annat vikariat på gång, som tyvärr gick till en annan, och då förlängde in chef mig istället. Däremot tycker jag att det var konstigt av henne att hon inte förlängde det direkt till sista augusti, som hon gjorde förra året så sommaren var säkrad.
Är det inte om man tackar nej till ett fast vikariat/anställning som inlas:ningen bryts? Även om det bara är 2 månader kvar för mig den sista mars, så är jag rätt säker på att det är förlängt vikariat till sista augusti det i så fall kommer att handla om enligt min chef, då vi som är vikarier är det för folk som går i skola och är föräldralediga, och hon därför inte kan säga hur länge vi kan stanna på avdelningen. En på mitt jobb har tillexempel inte en tjänst på avdelningen, däremot har hon blivit inlas:ad på avdelningen och blivit kvar då det fattats folk, och det finns nog egentligen ingen som har tjänsten hon går på, men däremot är det som sagt anställningsstopp.