Citat:
Ursprungligen postat av
StorTjejen
Nej det är ingen ny art vad tramsar du om? Du får hålla dig relevant till vår historia för det där klippa och klistrandet kommer du ingen vart med eftersom det är en lögn. INGA hybrider är giltiga för evolutionsteorin så förstår du inte det får du läsa på.
Du kan lägga fram belägg för dina (åtminstone hitintills) grundlösa påståenden i en lämplig tråd. Här är din evolutionskritik off-topic. Men den som tramsar är givetvis du, eftersom du istället för att hålla dig till ämnet börjar diktera vad som är lögn och sanning, vad som utgör en art och inte samt beskriver villkoren för evolutionsteorin, allt utan minsta källhänvisning eller logiskt resonemang.
Vad du menar med att hålla sig relevant till vår historia är fullständigt obegripligt. Klippa och klistra är mig veterligen det bästa sättet att källhänsiva på flashback. Men det är klart att om man är van att "argumentera" genom att hänvisa till sig själv samt försöka håna sina motdebbatörer istället för att framföra argument är det kanske bara onödigt med källhänvisningar?
Citat:
Ursprungligen postat av
avigal
Jag brukar inte läsa dina inlägg längre. Du har inga egna ideer, utan bara hackar på vad andra har att säga, jag ser absolut inget värde i dina inlägg.
Nej men det är faktiskt ditt problem att du lever i tron att gamla slagdängor som "försöka duger" och "gör det bättre själv om du ska kritisera" har något som helst värde. Bogomil kritiserar andras (allt som oftast) felaktiga slutsatser (felaktiga eftersom dom i princip alltid är uppbyggda på argumentationsfel). Egna idéer är inte bra om dom är dåliga, Bogomil brukar på ett adekvat sätt visa varför mångas "egna" idéer är tämligen usla. Där bör också fokus ligga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Uran233
Är det någon som ställt frågan "För vilket problem är Gud lösningen?" i tråden? Om inte, gör jag det nu.
Alla eller inga, beror på vem du frågar, så det är en väldigt meningslös fråga som inte ger svar på någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av
StorTjejen
Synd för då kommer vi ingenstans om ni inte vågar utmana er själva. Det är det jag har gjort, tagit reda på allt alltså och efter 20 år med vetenskap insåg jag att vetenskapen bara var pervers och långt ifrån någon sanning då den manipuleras för att passa bla ekonomiska intressen eller terror intressen och som ytterst matematiskt kunnig kom jag till samma slutsats som bla Einstein, det gick inte längre att intellektuellt hederligt tro på slumpen längre, det är bara så osannolikt. Sen att något hände i mig förstår jag ju själv blir allt för flummigt för att försöka förklara men det är såklart en stor del det också.
Varför ger du inga belägg för dina påståenden? Då hade det du skrivit ju kunnat vara intressant. Just nu är det bara du som sitter och dikterar hur vi andra ska förhålla oss till verkligheten. När vi sedan frågar varför vi ska lyssna på just dig har du inget annat att komma med än att dumförklara dom som frågar...
Upp till bevis nu!
Citat:
Ursprungligen postat av
StorTjejen
För alla som inte förstått det heter tråden "Försök motbevisa Guds existens nu!". Att bara be oss svara på frågor är ot.
Innan någon av er presenterat en logisk kedja och fört ett resonemang från början till slut så kommer ni inte kunna tas på allvar för det är ju det vi har gjort och därmed hamnat här. Finns ingen anledning att vara så defensiv om man tror man har sanningen på sin sida.
Du har för det första inte presenterat någon logisk kedja, antingen vet du inte vad logik är eller så sitter du och tror att du kan komma undan med att ljuga.
Att motbevisa gud går ju inte, precis som det inte går att motbevisa den osynliga balettdansande elefanten som sägs bo i mitt kylskåp... Däremot torde ju de som faktiskt hävdar att gud finns, som en objektiv gudomlighet, vars vishet man kan få tillgång till via t.ex. diverse heliga skrifter, kunna visa på någon form av grund eller substans för sina påståenden. Det är ännu inte skett.
Det är ingen som är defensiv, däremot finns det inget intresse för att spela med i eran teater där ni ägnar er åt argumentationsfel. Eller det som av bland annat dig kallats för "egna idéer"...