2014-11-11, 20:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
De människor som väljer att kämpa mot naturens vilja går mot sin egen undergång.

Belägg, tack.
Citera
2014-11-11, 20:33
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
De människor som väljer att kämpa mot naturens vilja går mot sin egen undergång.

Bra sagt.

*Applåderar här*
Citera
2014-11-11, 20:34
Medlem
Citat:
Och vad är naturens vilja och hur vet du att det är naturens vilja?
Citera
2014-11-11, 20:42
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Symbios över parasiter.
Citera
2014-11-11, 20:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru

Citat:
Symbios över parasiter.

På vilket sätt är det "naturens vilja"? Som ett ideal eller som en pragmatisk observation?
Citera
2014-11-11, 21:04
Medlem
NisseGhandis avatar
Och jag som tycker Sverige Demokrater kan vara luddiga i sina resonemang. Phu. Har ni någonsin tänkt tanken att Gud existerar, men saknar makt över tingens bestånd. Endast vi människor kan ge Gud makt genom att tillskriva den Gud. Det brukliga är då att fenomen vi inte kan förklara kan lätt få en förklaring ifall Gud finns.
Citera
2014-11-11, 21:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Endast vi människor kan ge Gud makt genom att tillskriva den Gud. Det brukliga är då att fenomen vi inte kan förklara kan lätt få en förklaring ifall Gud finns.

Detta "ifall" är liksom flaskhalsen. Efterrationaliseringer och "arguments from ignorance" går det tretton på dussinet av.
Citera
2014-11-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Mer pop-psykologi? Eller har du några sakliga ... och i relation till vad jag skrivar ... relavante kommentarer?
Jag brukar inte läsa dina inlägg längre. Du har inga egna ideer, utan bara hackar på vad andra har att säga, jag ser absolut inget värde i dina inlägg.
Citera
2014-11-11, 22:42
Medlem
Uran233s avatar
Är det någon som ställt frågan "För vilket problem är Gud lösningen?" i tråden? Om inte, gör jag det nu.
Citera
2014-11-11, 22:42
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geakmo
Hej!

Lång text

Vi kan inte lita på språket och vår perception, alltså finns gud.

Eller har jag missuppfattat argumenten?

Men om vi förutsätter att den kristne guden (tar honom som exempel) finns, hur kan vi då veta att det är just han som är den sanne guden; med tanke på att vi inte kan lita på vårt språk (och därför är bibeln meningslös) ej heller på vår perception (och därför är uppenbarelser och personliga/kollektiva upplevelser av "mirakel" meningslösa)?
Citera
2014-11-11, 22:53
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Är det någon som ställt frågan "För vilket problem är Gud lösningen?" i tråden? Om inte, gör jag det nu.

För det mesta skulle jag säga.
För att bibehålla låga självmordstal inte minst.
Citera
2014-11-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Det beror på, vad du är ut efter, vad är ditt mål i livet. Om du vill uppnå syftet med Skapelsen så fort som möjligt (du kommer att uppnå det i alla fall, frågan är bara hur lång tid/hur många reinkarnationer det tar) - då är Gud, dvs "samarbete" med Gud, lösningen för alla problem.

https://www.youtube.com/watch?v=ExzJWutQpuY
Senast redigerad av avigal 2014-11-11 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in