Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad har det med min kritik av dina argumentationsfel att göra ...
Citat:
Ursprungligen postat av
StorTjejen
Förstår du ännu en gång inte sammanhanget så skall jag som jag sa utveckla
Vilket "sammanhang" kan du extrahera av dina egna argumentationsfel?
Citat:
men först får du nog då svara på någon motfråga och visa att du vill diskutera och försöka lära dig saker
Det finns inget att "lära sig" från felargumentering.
Citat:
för annars vet jag inte vad du tror att detta samtal skall leda till och du har ingen trovärdighet kvar om du inte svarar för du förstår inte min plattform och du vågar inte ens presentera din egen så hur skall vi komma någonstans här.
Jag behövar tills vidare ingen annan "trovärdighet" än att kunne kritisera dina argumentationsfel. Sen kan vi ju se om du har något matnyttigt att komma med.
Citat:
Jag presenterade min teori,
Du har presenterad flera spekulativa hypoteser och jag har kritiserad dom utan att få svar på min kritik.
Citat:
du har inte presenterat något för din sak förutom halmgubbar så visa nu en enda art som blivit en annan art vilket borde vara världens enklaste med din tro eller förstår du nu att evolutionsteorin är trams som inte bör tas på allvar för annat än som humor pga den tragiska och misslyckade karaktär som Darwin var i precis alla avseende när det kommer till att förstå mänsklig avling?
Jag är inte särskild av evolutionsteorin vs. 'gud', det är ditt väderkvarnskrig.
Citat:
För han var ju värdelös i praktiken och det är fakta, han förstod inte ens på ett grundläggande plan mänsklig utveckling vilket hans liv tydligt visade, han gjorde precis allt fel och det slutade som en tragisk inavlad soppa för dom få som överlevde. Jag utvecklar också gärna varför jag anser att mänskligheten blivit dummare och varför detta hänger ihop och gör att bilden av en skapare blir självklar, jag pratar också gärna om pi och vortex i naturen och hur det givetvis inte heller är något slump skapat av "död" materia som inte har chans att skapa intelligent design.
Vad med om svarade på min faktiska kritik istället för att slingra dig?
Citat:
Man hittar det man söker, vill man inte bli utmanad kommer man aldrig bli det tror jag.
Ja, det visar t.ex. den pådyvlande teismens ad hoc premissande ju tydligt.
Citat:
Vetenskap och hur vi människor ser på det är som sagt bara perverst och handlar nu för tiden bara om att dölja saker om det gynnar dom som sitter på hemligheterna. Jag kom inte på detta själva, jag har hela livet varit en vilsen hedning, sen hittade jag massa smarta människor som vågade ifrågasätta allt för innan avprogrammeringen var jag samma trötta får som dom flesta andra, jag hade inte ens ifrågasatt evolutionsteorin så jag var inte smartare än så och hade inte kommit längre än så innan jag började tänka, hur andra tänker får dom berätta men inte har jag kommit på något nytt inte, tvärtom det är väldigt gamla idéer som begravts en längre tid och indoktrineringen man får i frågan nu för tiden från samhället är otroligt tung och det bör alla vara medvetna om, vår tro på vetenskap är bara läskig för vi kan inte ens förklara solen och vad som pågår och hur den funkar på ett vettigt sätt och många många påstår att vi inte kan se stjärnor från yttre rymden, det ställer också allt vi tror oss veta på kant. Jag intresserade mig för historia och arkeologi och matematik i naturen.
Spar sånt till församlingshuset e.dyl.
Citat:
Sådär 6000 år senare kan vi inte ens komma på ett riktigt klockrent svar på hur vi om det nu var vi byggde pyramiderna men vi skall ändå påstå att vi är smartare nu?
Falsk analogi.
Citat:
Evolution utan evolution ...
Och vad är det?
Citat:
Världen är 2014 tämligen spirituellt död, detta är en solkar anti-utveckling även det. Vi har tappat kontakten med naturen och därmed oss själva, nu är mänskligheten bara cancer på moder jord med ett tydligt fokus på att hela världen skall brinna för vi snor hennes blod invändigt och skövlar henne utvändigt och förgiftar henne från luften...Men arter förblir arter, det tycks vara ett faktum på vår planet och dimension iaf för inga exempel på motsatsen finns i annat än i teorin.
Goddag ... yxskaft. När kommar ditt svar på min faktiska kritik istället för att slingra runt den med för min kritik irrelevante spekulationer?